ESTETICA Polska – edytorial

809

Drodzy Czytelnicy,
z przyjemnością przekazujemy na Wasze ręce jesienne wydanie Estetica Polska.
Przed nami najbardziej gorący chyba czas dla branży, targi, szkolenia, premiery, imprezy i przygotowania do Świąt i Nowego Roku.
Bardzo cieszy obecność Polskich Stylistów na arenach międzynarodowych: jako Jurorów w międzynarodowych konkursach – Pani Anna Kulec – Karampotis, w pokazach – Pan Rafał Krajewski – Moroccanoil Runway Around The World Show, Pan Adam Wilczewski reprezentował Polskę podczas tegorocznego Beauty Stylist La Biosthetique. Gratulujemy!
W Polsce nie zabraknie też światowej sławy Stylistów – w tegorocznej edycji targów
Hair Forum (21-22.10) weźmie udział Pan Guy Tang – wirtuoz spersonalizowanego koloru.
Dzięki ciągłej wymianie doświadczeń kreatywność nie zna granic.
Jesień obfituje również w premiery nowych produktów i linii produktowych: Goldwell Iconic Brunette, Tahe Organic Care, Davines Alchemic System i Love Curl, INDOLA Street Style Collection 2017, IGORA ColorWorx Schwarzkopf Professional, Fusion Wella Professionals, La Biosthetique Oil Therapy.
Państwa uwadze polecamy też dodatek ESTETICA MEN – kreatorzy trendów męskich nie próżnują, oferta produktowa bardzo ciekawa, a przestrzeń męska znalazła swoje miejsce zarówno w sercach stylistów jak i klientów.
Na rynku powstają też nowe Akademie: podwoje otworzyła Akademia Davines, Akademia Dobrawa House of Hair przy współpracy z Goldwell, w październiku rusza Akademia marki Keune.
Rozwój branży fryzjerskiej coraz bardziej kieruje się w kierunku profesjonalizacji, nie pozostając obojętnym na to co dzieje się w branży kosmetycznej i modowej.
Na październik zaplanowaliśmy premierę kolejnej edycji raportu „Rynek Profesjonalnych Produktów i Usług Fryzjerskich” . Wśród niezwykle ciekawych trendów zidentyfikowaliśmy: personalizację usług (koloryzacja) i kosmetyków (szczególnie trychologia), dążenie do naturalności – jako LOOK, oraz rosnącą popularność naturalnych składników i nowe linie ekologiczne, rola światła w stylizacjach i koloryzacji, fascynacja Azją – zarówno w LOOKu, jak i rytuałach i recepturach kosmetyków, trend DYI (do it yourself) – czyli to co klient może zrobić w domu – aby przedłużyć dobry LOOK, który otrzymał w salonie. To nie jest konkurencja do usług salonowych! – wręcz przeciwnie wspiera je – ponieważ uczy Klienta dbałości o włosy i wpływa na dobrą kondycję włosa i skóry głowy.
Stwarza również okazję do odsprzedaży. Kompleksową wiedzę na temat rynku znajdą Państwo oczywiście w raporcie, który będzie dostępny pod koniec października.

Życzę przyjemnej i inspirującej lektury.
Ewa Cesarz
redaktor naczelna