Piękno po męsku

1069

Hipsterska broda, wyrafinowane pasemka, a przede wszystkim szalenie zadbany wizerunek mężczyzny to modowy fenomen, który staje się prawdziwą tendencją.

Dzisiaj ponad 50% mężczyzn regularnie używa produktów kosmetycznych dedykowanych specjalne dla nich, w przeciwieństwie do 4% w latach 90. Ta tendencja jeszcze kilka lat temu nie była zauważalna. Jednak jej aktualny wzrost, 3 razy większy niż w przypadku kosmetyków damskich, osiągający obrót ponad 1 mld euro we Francji w 2014 r. (wg Euromonitor) zasługuje, aby się nad nim pochylić.

Rynek kosmetyków pielęgnacyjnych dla mężczyzn dosłownie wybuchł w ciągu paru ostatnich lat i osiągnął określoną pozycję w świecie mody. Fenomen, który wraz z pojawieniem się brodatych „hipsterów” i szalenie zadbanego wyglądu pozwolił brodzie oraz wąsom uzyskać swoje bardzo ważne miejsce w świecie mody. Ewolucja w sposobie myślenia spowodowała, że dbanie o wygląd nie jest już dla mężczyzn tematem tabu. Widać to podczas wydarzeń popularyzujących nowy trend, np.: „24 godziny z golibrodą” w Blois, stworzone przez barbershop z ul. St. Lubin – prawdziwej świątyni golenia z dawnych czasów. W trzeciej edycji, podczas 24 godzin chętni panowie będą mogli się ogolić i uczesać bez umówionego spotkania w świątecznej atmosferze “vintage” korzystając z 8-osobowego zespołu barberów. Nie można zapomnieć o spektakularnych „Mistrzostwach Francji barberów” zainspirowanych przez amerykańskich, niemieckich i angielskich kolegów. Zawody, które odbyły się 17 czerwca 2017 roku w Paryżu pozwoliły na wskazanie francuskich wirtuozów bród, którzy posiadają zmysł kreatywności i potrafią stworzyć brodę na miarę „dzieła sztuki”. Innym ważnym spotkaniem zawodowym będzie salon Barber’s Meeting, który kolejny raz odbędzie się w Montpellier. W całości przeznaczony męskiej urodzie, salon potwierdza wzrost tej tematyki w salonach fryzjerskich i powrót w pełnym rozkwicie zapomnianego już zawodu golibrody. Dzięki nowemu pokoleniu zaangażowanych specjalistów zawód wraca do gry. Powstają barbershopy, często w stylu „vintage”, nawiązujące do lat 50. Paryski salon „La Cle du barbier” przywraca do codziennego użytku dawne techniki golenia. Sarah Daniel Hamizi, założycielka „La Barbiere de Paris”” kładzie nacisk na fundamentalną rzecz: „Dobry golibroda jest przede wszystkim dobrym fryzjerem męskim, ponieważ wszystko sprowadza się do cięcia fryzury”. Autor dzieła „Brody i Wąsy: jak je strzyc” wydawnictwo Larousse, pokazuje jak wyróżnić cechę fizyczną pięknej brody jako symbol urody.

PIELĘGNACJA I STYLIZACJA NA MIARĘ

Dzięki swojemu rozmiarowi oraz strzyżeniu broda pozwala uzyskać prawdziwy efekt relooking’u: długa pozwala na wyciągnięcie okrągłej twarzy, krótka i zarysowana łagodzi kwadratowy podbródek… Broda jest już uważana za atut w uwodzeniu, o który należy dbać w sposób perfekcyjny.

Zadbana, zdyscyplinowana oraz perfekcyjnie zarysowana, broda ukazuje uwagę jaką poświęcamy naszemu wyglądowi. Aby odpowiedzieć na szczegółowe oczekiwania, American Crew wzbogacił formuły swoich produktów do golenia o produkty nawilżające oraz łagodzące, aby uzyskać skórę gładką i optymalnie nawilżoną. Ponowne odkrycie przyjemności posiadania miękkiej oraz perfekcyjnie zadbanej brody oto propozycja linii Defi pour Homme, która wypuściła na rynek Soin a Barbe w celu zdyscyplinowania, złagodzenia oraz ochrony skóry. Dla bardziej szykownych, Cire Wax Men Stories stworzone w celu uzyskania dokładności i precyzji. Pozwala ona na ujarzmienie buntowniczego owłosienia oraz zdefiniowania stylu bez pozostawienia śladów kosmetyku na brodzie. Inny ważny punkt to higiena brody, która wymaga szczególnej uwagi. Należy ją myć, czyścić, łagodzić oraz chronić jak skórę i włosy, tak jak oferuje Original Barber’s wraz ze swoim żelem Gel Lavante Cheveux et Barbe. Płyn myjący oraz łagodzący z ekstraktami z szałwii, rozmarynu i cytryny, czyści oraz rewitalizuje owłosienie w celu uzyskania efektu świeżości i nawilżenia. Dla czyścioszków, grzebień z drewna dla bród Big Red, w wydaniu limitowanym „Beards Till Death”, oferuje wspaniałą ergonomię oraz nadaje się do wszelkich stylów brody. Dzięki swoim właściwościom antystatycznym i kompaktowym rozmiarom z łatwością mieści się w torbie!

Broda, fenomenem mody? Dla wielu, broda nie streszcza się jedynie do tendencji. W Londynie, Nowym Jorku czy Milanie kultura golibrody istniała od zawsze. Według biura tendencji Nelly Rodi jest jeszcze wielki potencjał do wykorzystania: „Broda przeznaczona jest głównie dla generacji 30-40. latków, luksusowe marki nie powinny zwlekać z propozycjami dodatków do golenia.” Zatem, w oczekiwaniu na brzytwy ze skóry Hermes, zachęcamy do udania się do swojego fryzjera w celu odkrycia najnowszych tendencji dotyczących stylizacji brody.