Współczesne Ofelie z obrazów Prerafaelitów, bohaterki marzeń sennych, dumne elegantki z lat 30., tajemnicza postać w lustrzanym boksie…
23 października 2017 r. w warszawskiej Zachęcie odbył się pokaz – wystawa kolekcji Paprocki & Brzozowski z okazji 17. rocznicy istnienia marki. W sumie powstało ok. 100 fryzur, spośród których wybrano 17 finałowych stylizacji. Z tym wymagającym zadaniem zmierzył się zespół kierowany przez Rafała Potomskiego, ambasadora linii More Inside Davines, który stworzyli Żaneta Waszak oraz Łukasz Wejman. Davines był partnerem wydarzenia.   

Rafał Potomski: „Jestem niewiarygodnie wdzięczny za zaproszenie do bajki pt. „Siedemnasta rocznica Paprocki&Brzozowski”, której premiera odbyła się w warszawskiej Zachęcie. I tu nasuwa się pytanie: bajka czy baśń? Odpowiedzi zapewne udzielą nam osoby, które miały możliwość uczestnictwa w Wystawie Paprocki & Brzozowski.

Jednego jestem pewien, dzięki duetowi Paprocki & Brzozowski do współpracy zostali zaproszeni genialni soliści. Miło było się znaleźć wśród osób, dla których rzemiosło było podstawą scenariusza, a trzy akty i dwie solówki stały się spójną opowieścią o trendach na nadchodzący sezon.

Genialny dyrygent – stylista Agnieszka Ścibior – dbała o odpowiednie górne „C”, dając jednocześnie przestrzeń dla materii, jaką są włosy.
Wraz z moim dwuosobowym zespołem Żanetą Waszak (Galeria Fryzur, Kalisz) i Łukaszem Wejmanem (W Pięknych Okolicznościach, Poznań), wykonaliśmy około 100 fryzur, by wybrać magicznych siedemnaście stylizacji, dla dwóch solowych działań i trzech grupowych instalacji.

Instalacja 1.
Pierwsza z nich mogłaby być współczesną Ofelią z obrazów Prerafaelitów, a może przypominała Guy’a Bourdin z lat 80. By połączyć wszystkie postaci postanowiłem ujednolicić strukturę włosów przy użyciu olejku Oil Non Oil Davines. Formuła produktu została stworzona bez dodatku żywicy, aby nadać włosom objętość, teksturę i dobrze zdefiniować kształt.

Instalacja 2.
Druga instalacja, no właśnie… Czy kobiety stały się bohaterkami zmysłowych marzeń sennych, a może to mary nocne? Stąd hologram z owadami, podbity dźwiękiem pszczół. Główne bohaterki przykryte welonami z tiulu, a włosy pełne świetlistego połysku. Dzięki Medium Hold Modeling Gel More Inside Davines włosy okalały twarze postaci niczym pnącza wodorostów.

Lustrzany boks  
By przejść do trzeciej części wystawy, trzeba było minąć srebrny lustrzany boks  – STOP!!! Mamy wrażenie, że nagle jesteśmy w Klubie 54, a w jego wnętrzu kryje się „suknia” w lamparcie cętki. Właścicielka kreacji niczym Nicole Kidman – w masce z koronki i nonszalancko oczesanymi włosami o satynowym połysku dzięki Shimmering Mist More Inside Davines – metaforycznie zamknięta w klatce.

Instalacja 3.
Po czym ukazuje się naszym oczom podest, na którym nieruchomo stoją cztery dumne elegantki z lat 30. Czerń i biel wzbogacona genialnymi zdobieniami, twarze pokryte minimalistycznym graficznym makijażem. Całości dopełniły fryzury a’la Dandys z klasycznym połyskiem dzięki woskowi Shine Wax i zamrożone lakierem Extra Strong Hairspray More Inside Davines.

Wenus w czerni
Lodowate pełne dumy i wdzięku elegantki spoglądają ukradkiem na ostatnią solistkę, piękną Wenus w czarnej sukni o blond gładkich włosach z przedziałkiem i miękko opadającymi włosami podkreślającymi dekolt na plecach”.

Rafał Potomski (AtelieRPotomski, Kraków) – fryzjer, freelancer, ambasa­dor linii More Inside Davines. Współtworzył projekt Show dla Intercoiffure w Paryżu i Alternative Hair Show w Wiedniu. Dzięki temu znalazł się w teamie współtwórców Alternative Hair Show w Royal Albert Hall w Londynie. Założyciel AtelieRPotomski w centrum Krakowa.

FOTO: Filip Okopny/Fashion Images

Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące wysokiej jakości kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer, Hongkongu oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w ponad 90 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – czterokrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy podczas pokazów mody w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę z domami mody, m.in.: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana czy Vivienne Westwood.

W Davines każdy produkt to efekt połączenia najwyższego rzemiosła i najnowszych technologii w kosmetyce. Formuły powstają na bazie składników pochodzenia naturalnego, przy użyciu energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, a ich opakowania są neutralne dla środowiska. Od listopada 2016 r. Davines znajduje się w grupie firm BCORPORATION, które wykorzystują biznes jako narzędzie do wywierania pozytywnego wpływu na ludzi i środowisko.

Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska