Program „Shaping Futures” szansą na zmianę perspektyw zawodowych dla młodych ludzi z całego świata
Na całym świecie program „Shaping Futures” odmienił już życie ponad 2 000 młodych ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, oferując im możliwość nauki zawodu fryzjera pod okiem najlepszych stylistów w branży. Rok 2018 będzie kolejnym przełomowym rokiem dla projektu.
Realizacja wizjonerskiego pomysłu Schwarzkopf Professional, którego pierwotnym celem był rozwój branży fryzjerskiej, zaczęła się w 2008. Od czasów skromnych początków, kiedy to sesje szkoleniowe odbywały się w zaledwie 6 krajach, projekt nabrał rozmachu i obecnie ma zasięg globalny. Realizowany jest w 30 krajach, w których przeprowadzono już ponad 100 sesji. Do tej pory wzięło w nich udział 1 932 uczniów, w tym 346 w samym tylko 2017 roku.
Mimo że szkolenie w ramach projektu „Shaping Futures” trwa tylko kilka dni, daje szansę dokonania przełomowej zmiany w życiu młodych ludzi. Uczestnicząc w projekcie zdobywają oni nowe umiejętności, fachową wiedzę i kontakty pomocne w późniejszej pracy. Wszystko to stwarza perspektywy zawodowe dające szansę na przyszłość pełną możliwości.
Działania w 2017 roku
Rok 2017 był świetnym rokiem dla projektu. Dzięki współpracy z Fundacją Fritz Henkel Stiftung ukończono budowę dedykowanego ośrodka szkoleniowego w Birmie, co pozwoliło na organizowanie tam szkoleń nie tylko z zakresu fryzjerstwa, ale także zabiegów kosmetycznych. Działania te zostały zrealizowane w oparciu o formułę sprawdzoną w 2016 r. w Niemczech, w której poszerzony został zakres szkolenia, a tym samym możliwości rozwoju kariery młodych ludzi biorących udział projekcie.
W 2017 r. realizacja projektu została zapoczątkowana także w Gruzji, a szkolenia kontynuowano w Kambodży, Chinach, Indiach, na Filipinach, w Chorwacji, Czechach, Birmie, Kolumbii, Polsce, Słowacji, Słowenii, Brazylii, RPA, Hiszpanii, Austrii oraz w Niemczech.
Twórcy projektu są równie mocno zdeterminowani, jeśli chodzi o cele na rok 2018. Obecnie trwają przygotowania do zwiększenia liczby szkoleń zarówno w Birmie jak i w Niemczech. Planowana jest także rozbudowa wolontariackiej sieci organizacji pozarządowych w nowych, nieodkrytych jeszcze dla projektu regionach.
W sercu projektu
Realizacja projektu „Shaping Futures” nie byłaby możliwa, gdyby nie ogromne zaangażowanie fryzjerów oraz partnerów z organizacji pozarządowych. W samym tylko 2017 roku ponad 90 doświadczonych fryzjerów przejechało tysiące kilometrów bezinteresownie dzieląc się z beneficjentami projektu swoim czasem, doświadczeniem i wiedzą.
Wspomnienia uczniów biorących udział w projekcie
Powodem, dla którego Schwarzkopf Professional realizuje projekt z tak dużym zaangażowaniem, są nasi uczniowie z całego świata – młodzi ludzie w trudnej życiowej sytuacji. Uczestnicząc w programie otrzymują oni szansę na kształtowanie swojej przyszłości.
Tebogo (21 lat) z Republiki Południowej Afryki, uczestnik projektu „Shaping Futures” w tym kraju, został zaproszony przez jego ambasadorkę, Annę Kulec-Karampotis, na dalsze szkolenie w jej salonie w Polsce. Gdy Tebogo ukończył staż, powrócił do swojego kraju, gdzie bardzo szybko otrzymał propozycję pracy w ekskluzywnym salonie Jeauvals Group. Pracuje tam do dziś.
Przed dołączeniem do programu „Shaping Futures” nie byłem pewien, co chciałbym robić w życiu, ale skorzystałem z szansy dołączenia do projektu. Okazało się to strzałem w dziesiątkę! Najlepiej czuję się w koloryzacji włosów, ale jestem naprawdę wdzięczny organizatorom projektu „Shaping Futures” i Annie Kulec-Karampotis za możliwość wszechstronnego rozwoju również w zakresie stylizacji – mówi Tebogo.
Więcej informacji można znaleźć na www.fritz-henkel-stiftung.de/de/, www.schwarzkopfpro.com
O firmie Henkel Polska
Henkel jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies (dział klejów budowlanych i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu) jest światowym liderem rynku klejów. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat. W 2017 Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,5 mld euro. Wartość przychodów ze sprzedaży trzech najważniejszych marek Henkla – Persil, Schwarzkopf oraz Loctite – przekroczyła 6,4 mld euro. Firma zatrudnia na całym świecie 53 tysiące pracowników, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół, o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i dążeniu do kreowania trwałej wartości. Jako uznany lider zrównoważonego rozwoju Henkel zajmuje czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.