Schwarzkopf Professional jako marka stworzona z myślą o pobudzaniu kreatywności została zbudowana na fundamencie wiedzy i jakości. Dziś ta strategia procentuje.
O sukcesach marki i planach na przyszłość, specjalnie dla Estetica Polska opowiada Paweł Zaorski – Dyrektor Generalny Schwarzkopf Professional Polska.
Jak ocenia Pan miniony rok dla Schwarzkopf Professional?
Rok 2018 to kolejny rok, który był bardzo dobrym czasem dla Henkel Beauty Care Professional – i to zarówno na rynku globalnym jak i lokalnym. Dzięki temu, że na
przestrzeni ostatnich lat Grupa Henkel na światowym rynku, poszerzyła swoje portfolio o takie marki jak SexyHair, Alterna oraz Kenra, które należą do spółki od 2014 r., czy
Shiseido, Joico, Zotos Professional oraz Nattura Laboratories, które przejęto w 2017, osiągnęliśmy naprawdę dobre wyniki. Jeśli chodzi o rynek polski, to jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się firm z branży. Naszym największym atutem są regularnie
wprowadzane innowacje oraz bardzo intensywny program szkoleń, co bardzo doceniają nasi klienci – zarówno Ci, którzy współpracują z nami od bardzo dawna jak i Ci, którzy dołączyli do nas w ostatnich latach.
Jak ocenia Pan rynek Polski na tle innych rynków europejskich?
Polska nie jest największym, ale zdecydowanie jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Dlatego uznawani jesteśmy przez Hekel Beauty Care za priorytetowy
obszar działania. W rozwoju naszego rynku bardzo duże znaczenie mają sieci fryzjerskie, 3 największe – Trendy Hair Fashion, Akademia Berendowicz&Kublin oraz Beverly Hills
pracują z naszymi produktami, co oczywiście pozytywnie wpływa na nasze wyniki.
Jakie nowe tendencje obserwuje Pan na rynku profesjonalnych produktów fryzjerskich?
Dzięki zaawansowanym technologiom konsumenci mogą obecnie liczyć na wszechobecną personalizację. Jako Schwarzkopf Professional zawsze z ogromną ciekawością
śledzimy aktualne trendy i staramy się oferować produkty oraz usługi, które będą odpowiedzią na potrzeby współczesnych konsumentów. Tak jest i w tym przypadku,
czego dowodem są nasze nowe produkty BC Bonacure oraz BC Fibre Clinix.
Na rozwój rynku istotny wpływ mają również influencerzy – z jednej strony na popyt na profesjonalne produkty i usługi, a z drugiej na wyznaczanie trendów. I tutaj po raz
kolejny jako Schwarzkopf Professional wykorzystujemy potencjał tego kanału m.in. poprzez wprowadzenie kolekcji odcieni IGORA #RoyalTakeOver.
W jaki sposób rozszerzyło się portfolio Waszych produktów? Jakie innowacje zostały wprowadzone?
W tym roku skupiliśmy się na rozwoju pielęgnacji, bo efekty strzyżenia, koloryzacji i stylizacji są w dużej mierze zależne od kondycji włosów. Dlatego wprowadziliśmy na rynek
nowe kuracje pielęgnacyjne BC Bonacure wykorzystujące zaawansowane technologie inspirowane produktami do pielęgnacji skóry głowy oraz BC Fibre Clinix, które pozwolą
naszym klientom oferować unikalne, spersonalizowane kuracje.
Staramy się również ciągle wprowadzać nowości w koloryzacji, które będą odzwierciedleniem najnowszych trendów. W tym roku skupiliśmy się na rozwoju portfolio
IGORA tworząc kolekcje #RoyalTakeOver.
Czy coś się zmieniło jeśli chodzi o obsługę klientów? Czy i jakie nowe technologie oferujecie salonom?
Klienci, którzy odwiedzają salony fryzjerskie oczekują przede wszystkim spersonalizowanego podejścia. Konsumenci coraz częściej poszukują również skutecznych
kosmetyków, mając pełną świadomość trendów i nowinek technologicznych. Dlatego cały czas oferujemy naszym partnerskim salonom usługi, czy innowacyjne produkty,
które będą odpowiedzią na powyższe trendy.
Dodatkowo zapewniamy naszym partnerskim salonom wsparcie w postaci szkoleń – stacjonarnych jak i online, czy dostęp do technologicznych rozwiązań w postaci aplikacji,
w których klienci mogą znaleźć nie tylko informacje o naszych produktach, ale również najnowszych fryzjerskich trendach.
Stawiacie Państwo mocny akcent na działalność edukacyjną. Jak wygląda obecnie ta działalność w ASK Academy? Czy współpracujecie w tym zakresie z innymi podmiotami na rynku?
Działania w ASK Academy rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Akademię otworzyliśmy w połowie 2016 r. co w znaczący sposób wpłynęło na ilość przeszkolonych przez nas osób. W całym 2016 roku ze szkoleń skorzystało 1950 osób, a w 2018 (do końca września) na szkoleniach mieliśmy już 3 663 uczestników!
Jednak ASK Academy to nie tylko szkolenia fryzjerskie, ale również studio nagraniowe,
miejsce spotkań z dziennikarzami, akademia make-up’u. Współpracujemy też z Akademią
B&K ze Śląska oraz YES Edukacja Fryzjerska z Trójmiasta (Barber). Mamy również
dedykowaną osobę, która pomaga rozwijać jakość obsługi w naszych salonach.
Oprócz stacjonarnych szkoleń oferujemy również możliwość edukacji online.
Niezależnie od tego, czy fryzjer jest w domu, czy w salonie, może pobrać wszystkie
najświeższe porady na swój smartfon ze strony www.ask-elearning.com.
Dodatkowo oferujemy kilka aplikacji, które ułatwią życie w salonie. Aplikacja Hair Expert
koncentruje się na tematyce pielęgnacji włosów i skóry głowy klienta.
Z kolei Essential Looks pozwoli fryzjerom być zawsze na bieżąco z aktualnymi trendami. Ostatnia aplikacja to House of Colour, która została stworzona przez kolorystów dla kolorystów – pomaga w odpowiedni sposób przeprowadzić konsultację oraz zasugeruje
odpowiednia mieszankę kolorystyczną.
Jakie szkolenia są najbardziej popularne? Czy są długofalowe programy szkoleń
w ofercie Akademii?
W profesjonalnym fryzjerstwie najbardziej wymagającą oraz najszybciej zmieniającą się kategorią jest koloryzacja – co widać po zainteresowaniu naszymi szkoleniami z tej
kategorii. Szczególnie interesujące są tematy związane z koloryzacją blond – i to zarówno produktowe jak i te związane z technikami. Dużym zainteresowaniem cieszą się również szkolenia z kolekcji Essential Looks, szkolenia barber oraz kreatywne szkolenia z naszymi
międzynarodowymi ambasadorami.
Jakie korzyści oferujecie obecnie współpracującym z Wami salonom?
Rozumiemy potrzeby fryzjerów, czerpiemy inspirację z ich pracy i w efekcie opracowujemy produkty oraz usługi spełniające ich potrzeby oraz oczekiwania. Jednak, żeby było to możliwe, podchodzimy indywidualnie do każdego klienta – naszym celem jest, żeby salony naszych Partnerów cały czas mogły się rozwijać. Dlatego oferujemy im nie tylko innowacyjne produkty i usługi, ale również dostęp do szkoleń, które umożliwiają im ciągły,
profesjonalny rozwój, a także biznesowe oraz marketingowe wsparcie dla podniesienia sprzedaży i ich rozwoju.
Głęboko wierzę, że te wszystkie elementy sprawiają, że jesteśmy prawdziwym partnerem dla naszych klientów.
Jakie są plany rozwoju i cele strategiczne na kolejny rok? Jakie wyzwania stoją przed Dyrektorem Generalnym Schwarzkopf Professional?
W 2019 r. w dalszym ciągu będziemy pracować nad realizacją naszej strategii rozwoju z uwzględnieniem lokalnych potrzeb i możliwości rynku. Chcemy stać się głównym graczem w kategorii koloryzacji oraz profesjonalnych usług fryzjerskich z najlepszymi produktami w tych kategoriach. Wierzymy, że innowacje, których wprowadzenie zaplanowaliśmy na początek przyszłego roku pozwolą nam zrealizować ten cel.
Mamy również ambicje wejść na wymagający rynek produktów z segmentu premium. Jestem przekonany, że dzięki wyjątkowym produktom, które znajdą się w portfolio nowej marki oraz zaangażowanemu zespołowi również w tym zakresie uda nam się osiągnąć sukces.
W tym bardzo dynamicznym środowisku biznesowym nie zmienią się jednak fundamenty naszych działań oraz filozofia, którą się kierujemy. Nasi Partnerzy ciągle będą w centrum naszej uwagi i właśnie z myślą o nich i ich rozwoju będziemy rozwijać naszą ofertę z zakresu edukacji. Będziemy wykorzystywać narzędzia i możliwości, które zapewniają nowe technologie, aby #inspirować, #wspierać #rozwijać i w końcu #sprzedać usługi i produkty.