Od pokazów mody po wygląd księżniczek Disneya. Uwaga na fryzury najmłodszych rośnie. Jest to sektor niszowy, ale stale rozwijający się.
Erica di Blasi
Salony są ozdabiane rakietami kosmicznymi, miękkimi zabawkami i książkami dla dzieci. Dziś dzieci stały się bohaterami pokazów mody i sesji zdjęciowych, a fryzjerstwo również podąża w tym kierunku: kolekcje fryzur, które ich dotyczą, stają się coraz częstsze, również w odniesieniu do wyglądu wieloetnicznego. I tak, to co kiedyś było sektorem niszowym, staje się przyszłością. Zgodnie z tą potrzebą, „Kids Zone – fryzjer dla dzieci 0-13″ realizuje kąciki przeznaczone dla dzieci w istniejących już salonach (tylko 15 metrów kwadratowych!), w celu pozyskania całej rodziny jako klienta docelowego.
Fryzury, ale także rozrywka i wypoczynek. Istnieje również szeroki wybór produktów, od wosku do żelu, od kolorowych sprayów do całej gamy szamponów. Jest to pierwszy projekt we Włoszech, zaprojektowany przez fryzjera Michele D’Angelo, który patrzy w przyszłość, oferując zróżnicowaną ofertę dla każdego salonu. W Mediolanie, na przykład, dzięki pomysłowi pewnej matki, Lucia Capella, narodziła się TatiKids, zaczarowane miejsce, gdzie dzieci mogą bawić się na pokładzie samochodów i samolotów, podczas gdy personel fryzjerów wesoły i pogodny jest przygotowany do strzyżenia włosów. W międzyczasie matki mają możliwość wykorzystania czasu oczekiwania, pozwalając sobie na fryzurę lub manicure. Nie brakuje tematycznych imprez: zabiegom kosmetycznym dla dzieci towarzyszą babeczki i bąbelki (ściśle bezalkoholowe), które można dzielić z przyjaciółmi. Jest też sklep koncepcyjny, w którym można znaleźć książki, ręcznie robione zabawki, ubrania z ekologicznych tkanin i wszystko jest zaprojektowane i zorganizowane dla dobra i przyjemności dzieci.
Również u Vispa Teresa w Mediolanie, pierwszym włoskim centrum fryzur dla matek i dzieci, jest naprawdę wszystko, co służy upiększaniu wraz z częścią handlową. Również w tym przypadku pomysł narodził się dzięki matce, Simonie Tagli, prezenterce i show girl, a teraz przedsiębiorcy. „Chciałam stworzyć salon fryzjerski z estetyką, która stawia dziecko w centrum uwagi i daje matkom możliwość zajęcia się sobą bez konieczności powierzania dzieci innych osobom. Aldo Coppola – który w tym roku zainaugurował nową pracownię na pierwszym piętrze „Brian & Barry Building”, dwunastopiętrowego megastore’u na via Durini w Mediolanie – również poświęcił dzieciom całą przestrzeń „Il Coppolino”. Dodatkowo, ze szlachetnym celem: zebranie funduszy na wsparcie organizacji non-profit, które we Włoszech i na całym świecie pracują na rzecz dzieci. Unikalne środowisko, zdobione słodyczami Confetteria Conti, wyposażone w krzesełka Rabbit Baby Chair firmy Qeeboo oraz gry magnetyczne firmy Geomagworld, gdzie można cieszyć się usługami fryzjerskimi i kosmetycznymi dla dzieci. Ale nie tylko to. Aldo Coppola oferuje możliwość opieki nad dziećmi non-profit, podczas gdy rodzice mogą zrelaksować się i korzystać z zabiegów oferowanych przez atelier. A tablety, zainstalowane na każdym stanowisku pozwalają w czasie rzeczywistym kontrolować matkom, co robi ich dziecko. Wisienka na torcie? Dedykowana gama produktów z formułą zmiękczającą i ochronną.
Pełna wersja artykułu ukazała się w drukowanym wydaniu ESTETICA Polska 4/2018.