Rafael Grieger

1663

Z La Biosthetique w nowym 2020 roku! Może właśnie tego szukasz?

W tym roku powstała firma Luxury Hair & Cosmetics Group Sp. z o.o., czym się zajmuje?

Firma Luxury Hair & Cosmetics Group jest wyłącznym dystrybutorem marki La Biosthetique na terenie Polski. Jesteśmy odpowiedzialni za rozwój koloryzacji, pielęgnacji włosów, stylizacji, makijażu i pielęgnacji twarzy, czyli pełnego portfolio kosmetyków La Biosthetique.

Jesteś Prezesem tej firmy, czy możesz powiedzieć kilka słów o sobie?

Moja historia składa się z dwóch części: pracy w rodzinnym biznesie i siedmioletniej kariery korporacyjnej w niemieckim oddziale Henkel na różnych stanowiskach m.in. marketing senior lub key account manager. W mojej obecnej pracy staram się łączyć te dwa światy i wykorzystywać najlepsze doświadczenia jakie udało mi się tam zdobyć. Z rodzinnej firmy wyniosłem bliskość i zaufanie do klienta, z korporacji – profesjonalne i rozwojowe podejście do biznesu.
Prywatnie – lubię podróżować i spotykać się z przyjaciółmi na całym świecie.

Jakie są Wasze cele i plany na najbliższą przyszłość?

Chcielibyśmy stać się partnerem nr 1 na polskim rynku dla prestiżowych salonów, tak jak w każdym z 60 krajów. Za prestiżowy salon uznajemy taki, który funkcjonuje stabilnie, inwestuje w szkolenia, podnosi kwalifikacje pracowników oraz dba o partnerskie podejście we współpracy z dystrybutorem.

Planujemy otworzyć kolejną Akademię. Pierwsza funkcjonuje już w Katowicach, druga powstanie w Warszawie.

Dużym sukcesem marketingowym zakończyła się akcja French Touch 2019 i zamierzamy ją powtórzyć w 2020 roku. Akcja realizowana jest dwutorowo. W wymiarze handlowym skierowana jest do klientów salonów, którzy mogą skorzystać z zabiegów La Biosthetique w promocyjnych cenach lub otrzymać upominki w wybranych salonach. Marketingowy wymiar realizowany jest podczas gali TVN w Teatrze Wielkim, gdzie ekipa 50. osób z salonów na co dzień pracujących z marką La Biosthetique jest odpowiedzialna za stylizacje fryzur i makijaże występujących na scenie polskich i francuskich gwiazd. Akcja spotkała się z bardzo dużym entuzjazmem zarówno wśród klientów, jak i współpracujących salonów fryzjerskich.

Kolejnym celem na rok 2020 jest przedstawienie innowacyjnych produktów La Biosthetique w salonach, które jeszcze nie miały okazji poznać marki. Szczególną uwagę zwracamy na serię Color&Gloss – żele tonujące, które w trackie koloryzacji nie naruszają naturalnego koloru od nasady, nie zawierają amoniaku oraz MEA, składają się w 98% z naturalnych składników i dają niesamowity połysk w tonowaniu. 100% salonów współpracujących z naszą marką już pracuje na tych produktach.

Co oferujecie współpracującym z wami salonom? Na co kładziecie nacisk?

Filozofia La Biosthetique opiera się na trzech filarach. Pierwszy z nich to przystępna cenowo koloryzacja, która umożliwia salonowi rozwój także w innych obszarach. Drugi – sprzedaż produktów wyłącznie przez salon, brak sprzedaży w hurtowniach czy internecie. Trzeci – możliwości rozwoju w dodatkowych dziedzinach: w zakresie trychologii, pielęgnacji twarzy oraz makijażu.  Obserwujemy, że z roku na rok coraz więcej salonów poszerza swoją ofertę o nowe, „poza fryzjerskie” kategorie biznesu, zwiększając tym samym swoją rentowność.

Nasza firma szczególny nacisk kładzie na koloryzację. La Biosthetique to pierwsza firma na świecie, która 20 lat temu stworzyła wielowartościowy system koloryzacji – tzn. z jednej tubki tworzymy trwałą, półtrwałą, półtrwałą-odżywiającą koloryzację oraz pastele. Dodatkowo, mamy na rynku reputację firmy tworzącej najchłodniejsze blondy.

Z jakimi salonami chcecie współpracować?

Współpraca z nami wymaga świadomej decyzji. Szukamy salonów, gdzie będziemy jedyną lub jedną z dwóch marek. Oferujemy pełne pakiety produktów, nie sprzedajemy pojedynczych, najlepszych produktów. W ten sposób dbamy o naszych stałych klientów, którzy zamawiają pełna ofertę. Wielkość salonu nie ma znaczenia, szukamy osób, które zakochają się w filozofii La Biosthetique. Obecnie pracują z nami salony, które już osiągnęły sukces i miały ugruntowaną pozycję, ale szukały niszowej, prestiżowej marki, która pozwoli im się wyróżnić na rynku jakością i ekskluzywnością wśród konkurencji.

Czy oprócz marki La Biosthetique planujecie wprowadzać inne marki?

Nie, na chwilę obecną nie mamy planów wprowadzania innych marek na polski rynek.

Jak oceniasz sytuację na polskim rynku fryzjerstwa profesjonalnego?

Rynek polski jest o tyle ciekawy, że europejskie marki właśnie tu próbują osiągnąć sukces w pierwszej kolejności. Stąd dużo nowości, konkurencji i dynamiki, większej niż w innych krajach. Z mojej perspektywy polski fryzjer cieszy się dobrą reputacją, jest autorytetem, którego klienci chętnie pytają o rady z zakresu mody i urody.

Sytuację na polskim rynku fryzjerstwa profesjonalnego oceniam bardzo pozytywnie. Polscy fryzjerzy lubią się szkolić, rozwijać, szukają nowych rozwiązań. Jeśli chodzi o strzyżenie, uważam, że mają bardzo wysokie kwalifikacje, koloryzacja natomiast jest tym obszarem, nad którym warto jeszcze popracować.

Patrząc na rynek fryzjerski pod kątem pracownika, obserwujemy problem z budowaniem dużej ekipy – zespołu. Z tego powodu nasza firma daje właścicielom salonu możliwości rozwoju nie tylko w sprzedaży szamponów i odżywek, ale również produktów do makijażu, pielęgnacji twarzy lub trychologii. I tak właściciel salonu może z mniejszą ekipą fryzjerów osiągnąć większe obroty.

Jak wygląda temat edukacji salonów w Waszej firmie?

La Biosthetique traktuje edukację jako inwestycję w salon. Mamy holistyczne podejście do edukacji. Oferujemy bardzo szeroki zakres tematyczny. W tym roku przeprowadziliśmy szkolenia typowo fryzjerskie, których tematyka obejmowała koloryzację czy strzyżenie, ale również postanowiliśmy szerzyć motto „zdrowa skóra głowy, to zdrowe włosy” podczas szkoleń trychologicznych. Oferujemy regularne wyjazdy zagraniczne. W 2019 roku byliśmy na szkoleniach w Paryżu i Wiedniu. Na rok 2020 mamy zaplanowany wyjazd do głównej Akademii Szkoleniowej w Niemczech, gdzie również odwiedzimy dział produkcji La Biosthetique.

Marka realizuje także program RSK (Rozwój Stałych Klientów) – indywidualny program, trwający 10 miesięcy, podczas którego firma szkoli i prowadzi swojego partnera, aby został liderem na swoim obszarze. Szkolenia dotyczą m.in. strzyżeń, koloryzacji i zarządzania.

A już 18-19 stycznia – pokaz najnowszych trendów i inspiracji, który odbędzie się w Salonie Unique we Wrocławiu. Zapraszamy!

Bardzo dziękuję.