Proaktywne globalne wsparcie dla branży fryzjerskiej od Kao Salon Division

783

Kao Salon Division, spółka macierzysta Goldwell, KMS i Oribe, wprowadza Kao Salon Industry Recovery Initiative, globalny i lokalny program koncentrujący się na pomocy salonom w odbudowie i wyjściu z kryzysu COVID-19.

Estetica przeprowadziła wideokonferencję z Cory Coutsem, globalnym prezydentem i Johnem Moroneyem, wiceprezesem ds. kreatywnych i komunikacji Kao Salon Division, aby lepiej zrozumieć ogromny potencjał tego programu dla przyszłości salonów fryzjerskich, a także dowiedzieć się jakie działania tymczasowe można podjąć w celu złagodzenia katastrofalnych skutków pandemii zarówno pod względem biznesowym, jak i moralnym.

Inicjatywa składa się z trzech starannie skonstruowanych filarów wsparcia, zaprojektowanych w celu sprostania wyjątkowym wyzwaniom, przed którymi stoi branża i jej specjaliści, którzy chcą wrócić do pracy. Program jest dostosowany do zapewniania profesjonalistom z branży, zarówno indywidualnie, jak i zbiorowo, zasobów, których potrzebują, aby zapewnić swoim firmom powrót do działalności i normalne funkcjonowanie w nadchodzących miesiącach.

Couts, były menadżer salonu, zabrał głos, aby porozmawiać o pierwszym elemencie inicjatywy, nazwanym MOCNIEJSI RAZEM. Ten filar opiera się na przekonaniu, że żadna osoba ani organizacja nie ma klucza do sukcesu, ale że prawdziwie współpracując, przemysł będzie w stanie dokonać pomyślnego ożywienia.

#StrongerTogether reprezentuje wsparcie finansowe i niezachwiane partnerstwo Kao Salon. Oznacza to zaangażowanie firmy na różnych poziomach, w tym zawieszenie spłaty faktur do momentu zniesienia zamknięcia salonu oraz darowizny na rzecz lokalnych organizacji charytatywnych i handlowych, aby pomóc najbardziej potrzebującym. Właściciele salonów otrzymają również pomoc w opracowaniu planów wsparcia w celu przyspieszenia działalności po ponownym otwarciu. Natomiast konsumenci będą celem kampanii #WorthTheWait, zachęcającej ich do powstrzymania się od chęci podjęcia samodzielnych „działań fryzjerskich” i oczekiwania na zaufanych stylistów.

Cory Couts z dumą wyjaśnia: „Wszystkie nasze zespoły ds. sprzedaży i edukacji nadal ciężko pracują, aby zaspokoić potrzeby salonów partnerskich w tym okresie”.

John Moroney odniósł do drugiego filaru: KREATYWNOŚĆ NIGDY SIĘ NIE KOŃCZY, podkreślając, że Kao Salon z natury rozumie, że ekspresja kreatywności jest siłą napędową fryzjerstwa. #CreativityNeverStops umożliwia stylistom natychmiastowe doskonalenie swoich umiejętności poprzez dostęp do cyfrowych i internetowych programów edukacyjnych, będących inspiracją dla stylistów zamkniętych w sowich domach.

„Wielu fryzjerów jest szczególnie sfrustrowanych, ponieważ ich kreatywna osobowość nie zniknęła, ale ich podstawowa platforma i narzędzia handlowe zostały zamknięte w salonach”, dodaje Moroney. „Pracujemy więc nad stworzeniem forum, na którym będą inspirowani do kreatywnej ekspresji i wykorzystania swojej pasji”.

Aby jeszcze bardziej pobudzić ten proces, nagrody Goldwell Global Creative Awards, które pierwotnie miały zostać wręczone w Amsterdamie, zostaną mimo pandemii „wręczone” online. Ponadto terminy zgłoszeń zostały przesunięte na koniec lipca a KAO pokonuje kolejne granice aaby wydarzenie będzie czymś więcej niż „tylko webcastem”, dodaje Couts.

Cory Couts i John Moroney podkreślili znaczenie RODZINY SALONÓW KAO, przypominając, że Kao Salon pozostanie niezachwiany w swoim dążeniu do wspierania i ożywienia każdego salonu. Couts opisuje, w jaki sposób ta koncepcja została zainspirowana przez samą społeczność stylistów. „To oni pierwotnie nazywali nas jedną dużą rodziną”- wspomina. Dlatego ten trzeci filar będzie działał jako latarnia solidarności, oferując stałe wirtualne wsparcie, jednocześnie dostarczając pozytywnych wiadomości i nadziei za pośrednictwem sieci kanałów cyfrowych i społecznościowych Kao Salon. Styliści i salony są również zachęcani do dzielenia się swoimi obawami i pytaniami bezpośrednio z kierownictwem firmy, co prowadzi do dialogu, wymiany, a nawet wsparcia moralnego.

„Naszym priorytetem w czasie tego kryzysu było skupienie się wokół pełnego ożywienia całej branży, ze szczególnym naciskiem na naszych partnerów i stylistów”, mówi Cory Couts, globalny prezydent Kao Salon. „Wiemy, że potrzeby i obawy społeczności salonów są bardzo specyficzne. Dlatego właśnie tę inicjatywę zaprojektowaliśmy nie tylko w celu zaangażowania globalnych zasobów, ale także w celu wdrożenia lokalnych rozwiązań w zakresie ich odzyskiwania. Wierzymy w siłę kolektywu i wiemy, że spotykając się z niesamowicie potężną społecznością tam, gdzie oni są, i dołączając do nich w ich podróży, razem będziemy się podnosić, wzrastać i tworzyć przyszłość”.