Pół miliona rezerwacji do salonów urody po decyzji rządu

757

Ponad 500 tysięcy wizyt do fryzjera i kosmetyczki umówili Polacy w ciągu pierwszej doby od zapowiedzi premiera, dotyczącej otwarcia salonów urody w najbliższy poniedziałek – wynika z danych Moment.pl. Bezpieczniej i więcej umówią te miejsca, które udostępniają rezerwację online.

Rezerwacja online to jedno z zaleceń rządu oraz apel premiera i ministra zdrowia odnośnie bezpiecznego funkcjonowania salonów urody po ich otwarciu 18 maja 2020 roku. Te salony, które skorzystały z funkcjonalności, mogą bezpiecznie umawiać wizyty już teraz, przed oficjalnym wznowieniem działalności. Większość zapełniła kalendarze na czerwiec w ciągu kilkunastu godzin od ogłoszenia decyzji rządu – wynika z danych Moment.pl – portalu, za pośrednictwem którego można rezerwować wizyty do fryzjera i kosmetyczki.

Spodziewaliśmy się, kilkunastokrotnego wzrostu liczby rezerwacji w portalu, w porównaniu do stanu z początku marca. Rzeczywistość przerosła wyobrażenia. W kilka minut po zapowiedzi premiera, ruch na naszej stronie wzrósł 40-krotnie. W ciągu niespełna doby, Polacy umówili ponad 500 tysięcy wizyt. Zdecydowana większość to wizyty u fryzjera (70%), a także kosmetyczki (30%). Obecnie obserwujemy, że największe zapotrzebowanie i najwięcej rezerwacji dotyczy takich usług, jak strzyżenie męskie, koloryzacja włosów oraz manicure. – mówi Sebastian Maśka z Moment.pl

Które salony są bezpieczne?

Bezpieczeństwo klientom zapewnią te salony, które zastosują wytyczne rządu, mi.n. będą umawiały klientów online, informując o nowych zasadach realizacji usługi.

Już na etapie rezerwacji wizyt salony mogą informować klientów, w jaki sposób chronią ich przed koronawirusem. Zastosowane środki ostrożności – te rządowe oraz dodatkowe, wdrożone przez właścicieli, widoczne są w portalu rezerwacyjnym Moment.pl w postaci listy. Umawiając wizytę klient od razu widzi, jakie standardy spełnia salon, i wie, że jego bezpieczeństwo to priorytet. – tłumaczy Maśka.

Salony, które udostępniają klientom rezerwację online, będą także umawiały więcej wizyt, bo jest ona możliwa całą dobę, a nie wyłącznie w godzinach pracy specjalisty. – podkreśla.