Od 12 marca, kiedy polski rząd wdrożył pierwsze ograniczenia spowodowane koronawirusem, firma JBS Kisielewski Turos Kisielewski sp. j. (wkrótce JBS Beauty sp. z o.o. sp.k.), oficjalny dystrybutor Goldwell, Kyone i OLYMP w Polsce, była i niezmiennie jest do dyspozycji swoich klientów.
Spółce zależało na tym, żeby w tym bardzo trudnym czasie dać swoim klientom poczucie bezpieczeństwa, zaopiekowania i jedności. Dlatego postanowiono oprzeć całą komunikację w social mediach na hasztagu #StyliściJesteśmyzWami.
Pracownicy Działu Sprzedaży i Działu Marketingu wsłuchiwali się w potrzeby klientów. Odbierali telefony, odpowiadali na maile, śledzili wiadomości i komentarze w social mediach. Firma poznała w ten sposób dokładne oczekiwania klientów. Odpowiedzią na nie był szereg dedykowanych akcji. Wspomnijmy kilka najważniejszych działań firmy JBS:
- uruchomiła bardzo duży pakiet ułatwień handlowo-księgowych w ramach swojej akcji #RESTART – Program Wsparcia Salonów,
- obniżyła minimum logistyczne dla przesyłek,
- stworzyła wielkie rodzinne zdjęcie pracowników JBS, na którym klienci rozpoznawali swoich Przedstawicieli Handlowych, instruktorów Goldwell – komentarzy było co niemiara!,
- wymyśliła zabawę #wyzwaniegoldwell, która na Instagramie i Facebooku cieszyła się ogromnym powodzeniem,
- zorganizowała wideokonferencję „Wsparcie salonów w czasach koronawirusa” z ekspertami od prawa i podatków,
- regularnie przeprowadzała transmisje szkoleń prowadzonych przez instruktorów Goldwell,
- dostarczyła 1000 szt. żelu do dezynfekcji rąk marki GUUDCURE o pojemności 500 ml, który dystrybuowała siostrzana spółka JBS Optima, do Pomorskiego Centrum Chorób Zakaźnych i Gruźlicy w Gdańsku,
- napisała dwa poradniki: „Poradnik JBS” oraz „Poradnik reaktywacji salonu” – przewodniki, które pomagały w przywróceniu salonów do stanu normalnego funkcjonowania i umożliwiły im dalszy rozwój,
- uruchomiła adres mailowy ponowneotwarcie@e-jbs.pl, na który klienci mogli wysyłać swoje sugestie dotyczące tego, co ułatwiłoby im pracę w pierwszych tygodniach po ponownym otwarciu,
- zachęcała klientów do skorzystania z pomocy w ramach projektu #RatujBiznes (inicjatywa Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw skierowana do mikro, małych i średnich przedsiębiorców),
- przygotowała plakat z nowymi zasadami funkcjonowania salonów,
- dołączyła do trójmiejskiej akcji Dziś dla Jutra, w której lokalne firmy wspierały szpitale, hospicja, domy opieki społecznej i domy dziecka. JBS-ową cegiełką były maseczki do twarzy o wartości ponad 300 tys. zł, które trafiły do dwóch gdańskich szpitali.