Anna Kulec-Karampotis – wywiad

205
Anna Kulec-Karampotis, Dyrektor Kreatywna Trendy Hair Fashion

Czas pandemii jest dla salonów fryzjerskich bardzo trudny. Jak zmienia się rynek usług? Jakich usług oczekują klienci?
Ludzie są bardzo ostrożni w korzystaniu z usług fryzjerskich dlatego w naszych salonach skracamy okres wizyty klienta do minimum. Pracujemy bardzo kompaktowo i szybko. Dzisiejsi klienci chcą jak najszybciej otrzymać dobrą i bezpieczną usługę. W naszych salonach zawsze przykładaliśmy bardzo dużą uwagę do higieny, ale obecna sytuacja zmusza nas wszystkich do rozszerzenia tych standardów. Tutaj ta tendencja również stale się zmienia i rozwija, pojawiają się nowe systemy sterylizacji i dezynfekcji, na które nasza marka błyskawicznie odpowiada wprowadzając je do salonów.

Waszym Strategicznym Partnerem jest Schwarzkopf Professional. W jaki sposób Was wspiera? Współpraca ze stabilną międzynarodową firmą zapewnia Wam poczucie bezpieczeństwa?
Współpraca z solidnym, stabilnym, międzynarodowym partnerem daje nam gwarancję dostępu do skutecznych produktów wykorzystujących najnowocześniejsze technologie oraz poczucie bezpieczeństwa, zapewniając natychmiastową dostawę wszystkich potrzebnych produktów.

Jakie produkty w tym roku cieszą się Pani zdaniem największą popularnością?
Z moich obserwacji wynika, że klienci ze względu na to, że więcej czasu spędzają w domu stawiają przede wszystkim na pielęgnację. Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się wprowadzić we wrześniu Fibre Clinix – najnowocześniejszą pielęgnację od Schwarzkopf Professional, która pomaga przedłużyć efekty pielęgnacji uzyskanej w salonie.

Czy w okresie pandemii zwiększyła się odsprzedaż kosmetyków przez salony?
Klienci, którzy odwiedzają salony Trendy Hair Fashion oczekują nie tylko dobrze wykonanej usługi w salonie, ale również rekomendacji fryzjera czego używać w domu, aby przedłużyć uzyskany efekt. Ten etap konsultacji jest bardzo istotny i nasz zespół realizuje go doskonale – klienci dzisiaj chętniej sięgają po tą bardziej zaawansowaną i wymagającą pielęgnację, która często wymaga zakupu kilku produktów na raz.

Jak zmienia się i jaki kierunek obiera Wasza sieć franczyzowa?
Trendy Hair Fashion jest jedną z pierwszych franchisingowych firm w Polsce i pierwszą tego typu w branży fryzjerskiej. Swój dynamiczny rozwój zawdzięczamy m.in. profesjonalnej i partnerskiej pracy zespołu, który bierze udział w regularnych szkoleniach. Trendy Hair Fashion posiada wszystko to, co jest niezbędne w osiągnięciu sukcesu – pasję, wiedzę i ponad 20. letnie doświadczenie, którymi dzieli się z franczyznobiorcami. Takie podejście do prowadzenia biznesu jest doceniane przez naszych Partnerów, o czym świadczy fakt, że nasza sieć, mimo aktualnych, trudnych warunków cały czas się rozwija, a Trendy Hair Fashion oraz MC HAIR fast styling są dostępne w coraz większej ilości miejsc.

Co może Pani doradzić salonom na czas pandemii?
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego jak trudna jest aktualna sytuacja, ale ona kiedyś się skończy. Dlatego teraz ważne jest zachowanie zdrowego rozsądku i zadbanie o swoje relacje z klientami – nawet jeśli część z nich nie może odwiedzić salonu to dzięki nowoczesnym technologiom możemy być z nimi cały czas w kontakcie. Wykorzystujemy media społecznościowe – Instagram oraz facebook – rozmawiajmy z nimi, sprawdzajmy w jakiej kondycji są ich włosy i kiedy w końcu odwiedzą nasze salony. Absolutnie nie jestem zwolenniczką obniżania cen, bo uważam, że ogólnoświatowy spadek frekwencji w salonach fryzjerskich nie jest spowodowany cenami, ale strachem wywołanym przez COVID-19. Dlatego proponuję stały rozwój umiejętności, dbałość o doskonały serwis i perfekcyjną higienę. Głęboko wierzę, że jest to dla nas wszystkich okres przejściowy.
Czego nam wszystkim z całego serca życzę.

ANNA KULEC-KARAMPOTIS
Dyrektor Kreatywna Trendy Hair Fashion
Właścicielka i założycielka sieci salonów fryzjerskich Trendy Hair Fashion. Miłośniczka fryzjerstwa i piękna wynikającego z uczynienia z tego zawodu sztuki. Zrewolucjonizowała rynek, gdy mając zaledwie dziewiętnaście lat, otworzyła swój pierwszy salon w czasach komunizmu i całkowitej prywatyzacji przedsiębiorstw na rzecz państwa. Ten krok okazał się początkiem budowy imperium fryzjerskiego, największej sieci franczyzowej w Polsce – Trendy Hair Fashion. Dziś to nie tylko Dyrektor Kreatywna, ale przede wszystkim wybitny przykład dla fryzjerów i przedsiębiorców. Często dzieli się pasją i wiedzą jako międzynarodowy mówca i juror światowych konkursów branżowych. Na stałe współpracuje z telewizją ogólnopolską i magazynami modowymi. Wraz z teamem artystycznym, w skład którego wchodzą jej zdolni wychowankowie, tworzy szeroko publikowane i uznane na świecie kolekcje fryzur. Produkuje Hair Performance oraz Hair Show, które przedstawia na fryzjerskomodowych wydarzeniach w różnych krajach świata. Pasjonatka fryzjerstwa, podróżniczka, filantropka, ale przede wszystkim wyznawczyni szeroko rozumianego piękna. Wszystko, co tworzy, kreuje z myślą o niezapomnianych doznaniach estetycznych. Jej charyzma budzi w innych chęć do działania. Realizuje wartościowe programy zawodowe dla młodzieży, a sposób, w jaki naucza o tajnikach fryzjerstwa, staje się najsilniejszą motywacją do upiększania otaczającej rzeczywistości, niezależnie od szerokości geograficznej. W Polsce stworzyła Akademię Trendy Hair Fashion, która wyszkoliła już tysiące fryzjerów, a najzdolniejsi adepci regularnie zdobywają nagrody na największych konkursach fryzjerskich na świecie.