Beata Berendowicz – wywiad

1917
Beata Berendowicz, Akademia Berendowicz & Kublin

Jak zmienia się rynek usług fryzjerskich? Jakich usług oczekują klienci?
Sytuacja na rynku fryzjerskim jest trudna – cały czas pracujemy i prowadzimy nasze salony, jednak zauważamy mniejszą ilość klientów chcących lub mogących skorzystać z naszych usług.
Klienci, którzy do nas przychodzą zwracają uwagę na standardy higieny i bezpieczeństwa, które w naszych salonach są na najwyższym możliwym poziomie. Mam nadzieję, że przed Bożym Narodzeniem jeszcze więcej klientów niż dotychczas będzie mogło się o tym przekonać.

W jaki sposób wspiera Was Schwarzkopf Professional?
Współpraca ze Schwarzkopf Professional to dla nas synonim długofalowych i szczerych
relacji oraz wsparcia, dzięki któremu możemy rozwijać nasz biznes. Doceniamy również
fakt, że jesteśmy częścią międzynarodowej społeczności fryzjerskiej, która jest dla nas
bezcennym źródłem inspiracji, które wciąż ewoluują. Doświadczenie, które stoi za
Schwarzkopf Professional to również gwarancja najwyższej jakości usług oraz skuteczność produktów, które znajdują się w portfolio marki.

Jakie produkty cieszą się Pani zdaniem największą popularnością?
Konsumenci, którzy odwiedzają salony fryzjerskie są coraz bardziej świadomi swojego wpływu na środowisko naturalne. Dlatego coraz częściej szukają produktów, które będą nie tylko skuteczne, ale również, które świadomie podchodzą do tematu ochrony środowiska. Te idee są również mi bardzo bliskie dlatego bardzo polubiłam wegańskie kosmetyki Authentic Beauty Concept. Działanie tych produktów opiera się na starannie wyselekcjonowanych składnikach naturalnych, a cała marka stawia na podkreślenie naturalności i autentycznego piękna, które są ważne również dla mnie.

Jak ocenia Pani rynek szkoleń dla fryzjerów? Jakie szkolenia cieszą się największą popularnością?
Fryzjerzy doskonale zdają sobie sprawę, że przy stale rozwijającym się rynku fryzjerskim, rozwój i edukacja są elementami, które pozwolą się wyróżnić i przyciągnąć nowych klientów do salonu. Dlatego zainteresowanie szkoleniami fryzjerskimi cały czas wzrasta. Styliści chcą poznawać nowe trendy, usprawniać swoją pracę, i podnosić kwalifikacje. Obserwujemy to na co dzień w naszej Akademii, gdzie największą popularnością cieszą się szkolenia uczące zawodu Fryzjera i Barbera od podstaw. Jest to również sygnał, że branża fryzjerska jest
atrakcyjna dla coraz większej ilości osób, więc na pewno w dynamiczny sposób będzie się zmieniać. Warto więc już teraz zastanowić się nad tym w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji.

W jakiej mierze szkolenia online zastąpiły szkolenia stacjonarne? Czy ta tendencja się utrzyma?
Mimo iż działania naszej Akademii Szkoleniowej zostały mocno ograniczone nadal jest spore
zainteresowanie szkoleniami stacjonarnymi. Jest to zrozumiałe, ponieważ Internet nie daje nam mimo wszystko tego samego co trener postawiony przed nami z krwi i kości. Ważnym aspektem również jest towarzystwo koleżanek i kolegów z branży, które zdecydowanie wpływa na pogłębianie wiedzy ze względu na wymianę własnych doświadczeń z innymi.
Natomiast jest część osób, która zdecydowanie woli korzystać z edukacji dostępnej w sieci ze względu na bezpieczeństwo i wygodę. Dlatego już wiele lat temu stworzyliśmy internetową platformę fryzjerską Step4Hair.com, która dokształca Fryzjerów inspirując ich do twórczej pracy i umożliwia rozwój w domowym zaciszu, oraz Aplikację, która umożliwia naukę zawodu fryzjera od podstaw.

Co może Pani doradzić salonom na czas pandemii?
Doskonale wiem, że ciężko jest myśleć pozytywnie w obecnych chwilach. Ciężko pozbierać myśli i cokolwiek zaplanować. Ale musimy pamiętać, że ten zły czas się skończy i wszystko wróci do normy. Proponuję fryzjerom wykorzystywać ten czas na podnoszenie swoich kwalifikacji poprzez wspomnianą wcześniej edukację online.

BEATA BERENDOWICZ
Stylistka, trendsetterka, Dyrektor Artystyczna, Ambasadorka marki Schwarzkopf Professional, która już od ponad 20 lat jest bez reszty oddana pasji tworzenia fryzjerskich kreacji. Pracuje i edukuje w Akademii B&K i jej salonach, a także w pierwszej w Polsce Internetowej Platformie Fryzjerskiej step4hair.com. Ma na swoim koncie udział w międzynarodowych projektach skupiających najlepszych stylistów z całego świata. Współtworzyła pokazy na dużej scenie Teatru Narodowego, czesała dla Miss Polonia, Elite Model Look, Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu i Fashion Week Poland. Otwartość na ludzi, empatia i dar przekazywania wiedzy, to jej mocne strony. Zawsze perfekcyjna, profesjonalna, wymagająca wobec siebie i innych – to jej kolejne zalety. Ceni czerń za jej klasykę, biel za czystość i szarość za elegancję. Nieustannie pozostaje pod urokiem stylu
glamour, pełnego czaru i kobiecości. Wrażliwość na zapachy, barwy, smaki i muzykę – tak czuje i odbiera świat. Kocha wszystko, co piękne, a piękna jest natura. Stawia na kreatywność i indywidualizm, dlatego każdego Klienta postrzega jako osobny obraz,
do którego tworzy najpiękniejszą ramę – fryzurę.