Nowa nauka

114
fot. Wella

Szkolenia i wsparcie fryzjerskie od zawsze były kwestią praktyczną. W tym roku nastąpiło przejście na tryb cyfrowy – i wszyscy robimy, co w naszej mocy, by jak najlepiej to wykorzystać!

Gary Kelly

W ciągu przygnębiających miesięcy 2020 roku słyszeliśmy niezliczone bzdury, hasła i slogany, które rzekomo miały nam pomóc przetrwać pandemię. Jednym z najbardziej bezsensownych było „nikt nie mógł tego przewidzieć.” Oczywiście, że nie, więc po co to powtarzać?! Zamiast żałośnie gdybać co by było, gdyby, niesamowity brytyjski przemysł fryzjerski od samego początku kryzysu dywersyfikuje swoje praktyki, by utrzymać wszystkich w skupieniu i pozytywnym nastawieniu. Jednym, z głównych obszarów naszego sukcesu jest szkolenie i edukacja – poprzez przejście na format cyfrowy, co przed pandemią wielu uznałoby za niewykonalne. Podczas gdy nie możemy się doczekać, aby ponownie spotykać się twarzą w twarz, w międzyczasie zaangażowanie online działa cuda, aż znów będzie taka możliwość. Z przyjemnością przedstawiamy kilka z wielu internetowych inicjatyw, pomagających nam zachować zdrowy rozsądek, podczas gdy pracujemy nad lepszą przyszłością.

DRUŻYNA NA ZAWSZE!

„Wydarzenia i okazje to dwa kluczowe elementy członkostwa w stowarzyszeniu Fellowship for British Hairdressing, więc wraz z kwarantanną i przerwą w edukacji na żywo, musieliśmy przejść na inne sposoby komunikacji oraz utrzymania zaangażowania, inspiracji i wsparcia,” wyjaśnia Ken Picton, prezes stowarzyszenia. „Mamy liczną i zaangażowaną publiczność w mediach społecznościowych, więc wykorzystanie Instagrama i Facebooka do rozpowszechniania wiadomości i materiałów edukacyjnych było oczywistym rozwiązaniem. Chcieliśmy wyjść poza ruchliwą platformę instagramowych relacji na żywo, więc rozpoczęliśmy ścisłą współpracę z CS Media, by stworzyć inne formaty, które dalej funkcjonują. Organizowaliśmy cotygodniowe drinki z prezesem stowarzyszenia, a dwa razy w tygodniu przeprowadzaliśmy gościnne wywiady z ekspertami. Od ponad roku prowadzimy platformę edukacyjną #THEKNOWLEDGE na naszej stronie internetowej, więc było to po prostu rozszerzenie naszych dotychczasowych schematów komunikacji. Nasze transmisje na żywo odniosły taki sukces, że kontynuujemy je nawet po zakończeniu kwarantanny. Obecnie organizujemy cotygodniowy wieczorny program, Sunday Showdown, który zawiera najważniejsze informacje z naszego obszernego katalogu wywiadów i filmów edukacyjnych. Zorganizowaliśmy również internetowe warsztaty, by zapewnić naszym członkom nieprzerwany dostęp do materiałów edukacyjnych i utrzymać ich zaangażowanie. Ponieważ edukacja jest dla nas tak ważna, bardzo cieszymy się ze znalezienia rozwiązania, by jej nie przerywać – i z tego, że okazało się takim sukcesem wśród naszych członków.”

PARTNERZY PREMIER

Ghd jest zobowiązany, by wspierać swoją społeczność, pomagając jej ewoluować i rozwijać firmy w trudnych warunkach. Tej jesieni rozwinęli partnerstwo zawodowe o krok dalej, uruchamiając Premier Programme. Ten program lojalnościowy dla salonów pozwoli ghd identyfikować, podejmować współpracę oraz rozwijać firmy poprzez ulepszoną edukację, ekskluzywne treści i premiery oraz głębokie doświadczenie marki. Przez współpracę, ghd podniesie status salonów partnerskich Premier Partner, dzięki czemu będą się one wyróżniać w swojej okolicy, oferując modne, pożądane fryzury i wyjątkowe doświadczenie komercyjne. Kompleksowe wsparcie biznesowe obejmuje również aspekt internetowy poprzez dostęp do dostosowanych treści, by pomóc salonom rozwinąć obecność w mediach społecznościowych. „Możemy pomóc właścicielom salonów rozwijać swoje firmy w tych niepewnych i zmiennych czasach,” wyjaśnia Antony Strianese, dyrektor zarządzający ghd w Wielkiej Brytanii i Irlandii. „Dzięki naszemu programowi Premier będziemy mogli budować silniejsze relacje biznesowe poprzez znaczące wsparcie, które obejmuje edukację, inspirację oraz ekskluzywne możliwości sprzedaży detalicznej. Chcemy pokazać salonom, jak stając się partnerem ghd, mogą podnieść swój profil, zdefiniować swój autorytet jako ekspertów i rozwijać swój biznes. Oprócz tego, pragniemy stworzyć społeczność, do którego styliści będą chcieli należeć oraz będą dumni ze współpracy, promując kreatywność i dostarczając inspiracji we wszystkich obszarach biznesu.”

WIRTUALNE PRZEDŁUŻANIE

Lider na rynku luksusowego przedłużania włosów, Great Lengths, wprowadził wirtualną edukację – nową platformę internetową do szkoleń z przedłużania włosów. Ta platforma przekształca ich tradycyjny dwudniowy kurs w poszczególne moduły, zapewniające większą elastyczność pracy. Każdy początkujący uczeń będzie pracował indywidualnie z dedykowanym nauczycielem z Great Lengths, przechodząc wspólnie przez każdy moduł. Dzięki temu uczniowie otrzymają wszechstronne doświadczenie, czas na omówienie elementów teorii, praktyczne demonstracje, samouczki oraz praktyczne doświadczenie za pośrednictwem połączenia video. „Pracowaliśmy nad platformą podczas lata i z radością ogłaszamy uruchomienie programu Great Lengths Virtual Education,” mówi Louise Jenkins, manager ds. kreatywności i edukacji Great Lengths. „Wszyscy musieliśmy szybko dostosować się do nowej rzeczywistości i w ten sposób możemy kontynuować nasze szkolenia bezpiecznie, jednocześnie zachowując integralność kursów oraz wysoką jakość.”

ZACHĘTY DO ZACZĘCIA

John Paul Mitchell Systems inwestuje ponad $4 miliony, aby pomóc wrócić do pracy swoim salonom na całym świecie poprzez program stymulujący Salon Jumpstart Stimulus. Ten program obejmuje zachęty i wsparcie dla salonów przez cały rok poprzez nauczanie, produkty, marketing i nie tylko, by odbudować dochody. Program obejmuje również niestandardowe, cotygodniowe programy @PaulMitchellPro na Instagramie oraz @PaulMitchellHairCare na Facebooku z inspirującymi historiami, pomysłami na budowanie biznesu, artystycznymi inspiracjami, a także przewodnictwem i zasobami, by przygotować salony do nowego standardu operacyjnego, zatrudnieniowego i zarządzania zasobami ludzkimi oraz procedur pożyczkowych i podatkowych. „Od samego początku partnerzy w salonach byli sercem wszystkich naszych działań. Dlatego w 2020 przenieśliśmy naszą uwagę na ochronę branży przez wspieranie naszych najcenniejszych partnerów: salonów i stylistów,” komentuje Michaeline DeJoria Heydari, wiceprezes.

WSPARCIE DLA FREELANCERÓW!

Na koniec, przyszłość edukacji w dziedzinie fryzjerstwa: Wella Professionals rozumie, że również freelancerzy potrzebują czasem wsparcia naukowego. Dlatego też, marka z przyjemnością informuje, że od listopada przywraca kursy Wella Studio w Londynie, Manchesterze i Dublinie. Kursy są bezpieczne, społecznie zdystansowane i czekają, by powitać wszystkich, w tym freelancerów, w #WellaFamily. Pełną listę kursów można znaleźć na stronie internetowej education.wella.com. Jeśli wizyta w studio Wella nie jest możliwa, Wella Online zapewnia bogactwo webinarów i zajęć przez Zoom dostosowanych do Twoich potrzeb – a to wszystko za darmo. Od „Praktycznych porad dla freelancerów” po stale popularną serię kursów „Sztuka Koloru” oraz od „Szybkiej Przemiany z James’em Earnshaw” po „Tworzenie atrakcyjnych treści na Instagramie” – wszystko jest dla Ciebie. Utwórz konto w kilka sekund na education.wella.com

JESTEŚMY JEDNOŚCIĄ

Oprócz witryny tigifuse.com, TIGI stworzyło również szczególne centrum na weareonetigi.com, w którym salony mają dostęp do inspiracji, zestawów narzędzi do postów w mediach społecznościowych, a także kalendarzy TIGI oraz aktualności rządowych w poszczególnych krajach. Przede wszystkim, witryna We Are One TIGI zapewnia odwiedzającym silne poczucie wspólnoty, koncentrując się na tym, że zadaniem marki jest wspieranie fryzjerów. Dostępnych jest wiele zajęć: Lucy Hicks, regionalny specjalista ds. edukacji TIGI, zapewnia samouczki „How to” na tematy takie jak konsultacje i korekta koloru w trybie online, na zamówienie i instagramowych relacjach na żywo. Aaron Overton, zespół edukacyjny w Wielkiej Brytanii, założył lokalną grupę na Facebooku wspierającą salony, a także wirtualny program szkoleniowy, pomagający salonom szkolić swoich młodszych członków zespołu.

Artykuł ukazał się w wydaniu 4/2020 ESTETICA POLSKA
zamów prenumeratę ESTETICA POLSKA >>>