#WeCare About Beauty. About Home. About Planet.

132
Magdalena Wieczorek, Senior Brand Manager Henkel Beauty Care Professional

Multibrandowe wydarzenie, które łączy miłość do piękna i domu z troską o środowisko.

Nasza planeta i jej zasoby naturalne są wszystkim tym, o co powinniśmy się troszczyć, ponieważ nie ma planety B. Świadomość zagrożenia powinna być motywem działania przede wszystkim koncernów, lecz również konsumentów, którzy dokonują wyborów: jakie produkty kupią, z usług którego salonu skorzystają oraz jakie środki czystości będą dbały o ich dom.

Czy wybory, których dokonujemy – jako klient lub firma mają znaczenie?

RÓŻNE MARKI, JEDEN WSPÓLNY CEL

Eksperci przewidują, że do 2050 roku na Ziemi będzie ponad 9 mld mieszkańców. – A to oznacza zwiększoną konsumpcję, stylu życia i znaczne zmniejszenie zasobów. Przez wiele lat społecznemu rozwojowi towarzyszyło coraz większe wykorzystanie zasobów naszej planety – mówi Magdalena Wieczorek, Senior Marketing Manager Henkel Beauty Care Professional. – Trzeba znaleźć takie rozwiązania w firmach odpowiedzialnych społecznie, żeby ulepszyć jakość życia ludzi, przy jednoczesnym zmniejszaniu wykorzystania zasobów Ziemi. To dla naszej marki oznacza zrównoważony rozwój. – tłumaczy.

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ MAREK

Temat zrównoważonego rozwoju nie jest tematem nowym w firmie Henkel – już od lat w wizjonerski sposób dba o przyszłość planety. Konsekwentnie wdraża przyjętą przed laty strategię, w której ramach do 2030 r. zrealizuje wiele projektów, które mają strategiczny cel wytwarzania większej wartości przy ograniczaniu śladu środowiskowego. Ten cel jest nieustannie obecny w podejściu do codziennych aktywności naszych pracowników tworzących różne marki, a także odzwierciedlony w procesach biznesowych Henkel. Przy tej okazji warto powiedzieć o realizowanych projektach społecznych. np. projekt Shaping Futures realizowany wspólnie z partnerami Schwarzkopf Professional od wielu lat na całym świecie. W jego ramach edukatorzy marki uczą młodzież zawodu fryzjera, tym samym wyrównując ich szanse edukacyjne i rozwojowe. Niedawno marka Persil zrealizowała kolejny wyjątkowy lokalny projekt Pralnia Społecznie Odpowiedzialna. Celem projektu jest wsparcie ludzi dotkniętych kryzysem bezdomności, którzy mogą w Pralni Społecznie Odpowiedzialnej uprać swoje ubrania. Przyczynia się to do zwiększania ich pewności siebie, która jest nadzieją na szybszy powrót do normalności.

WIĘCEJ ZA MNIEJ

W obszarach takich jak rozwój społeczny, zdrowie i jakość chcemy osiągać więcej, a w tematach ekologii, zasobów naturalnych, obiegu wody, chcemy jak najbardziej ograniczać ślad środowiskowy (za mniej). Dlatego tak ważną częścią strategii zrównoważonego rozwoju naszych marek jest opakowanie w którym znajdują się nasze produkty. Jedna z czołowych marek z portfolio Schwarzkopf Professional IGORA ROYAL zdecydowała się wpłynąć na środowisko poprzez zmianę opakowań. Wykorzystano przetworzony materiał do produkcji opakowań farb. Dzięki zmianom zaoszczędzono 770 ton pierwotnego materiału w skali roku.

AUTENTYCZNE FORMUŁY I UCZCIWIE POZYSKIWANE SKŁADNIKI

Troska o środowisko była i jest tematem bliskim sercu Authentic Beauty Concept. – Jesteśmy dumni z tego, co zrobiliśmy na przestrzeni ostatnich dwóch lat w zakresie naszych składników i opakowań, a także z realizowanych projektów społecznych i praktyk zrównoważonego rozwoju w salonach. Niezwykle ważnym jest dla nas, aby stosować czyste i proste formuły, tak naturalne, jak jest to tylko możliwe. – mówi Jarosław Szendera Brand Manager Authentic Beauty Concept. – Jednocześnie liczy się dla nas skuteczność produktów i łatwość ich stosowania. Stworzyliśmy wegańskie kosmetyki do pielęgnacji i stylizacji włosów, które otrzymały certyfikat Big in Society. Ich formuły są niezwykle skuteczne, a jednocześnie wolne od silikonów, parabenów, środków powierzchniowo czynnych z grupy siarczanów, sztucznych barwników i olejów mineralnych. – podkreśla  Szendera. Przykładamy ogromną wagę do tego, w jaki sposób pozyskiwane są składniki do formuł kosmetyków. Przy pozyskiwaniu guaru, który pielęgnuje i poprawia kondycję włosów ściśle współpracuje z organizacją Sustainable Guar Initiative, która wspiera rolników w Indiach, edukując w zakresie uprawy i zbioru roślin w najbardziej zrównoważony i wydajny sposób. Wszystkie opakowania Authentic Beauty Concept produkowane są z tworzywa pochodzącego w 80% z recyklingu odpadów pokonsumenckich. Jedną z najnowszych inicjatyw marki jest wprowadzenie refillbaru, czyli stacji uzupełniania produktów.

INDOLA DZIAŁA JUŻ TERAZ

Żyjemy obecnie w formacie fast beauty. Wszystkie produkty i usługi przebiegają bardzo szybko, a ten format niesie ze sobą konsekwencje. Dlatego należy świadomie wybierać kosmetyki, ale także zwracać uwagę na historię, jaka im towarzyszy. – Dla marki Indola świadomy wybór jest bardzo ważny. – zaznacza Beata Burchard, Brand Manager Indola. – Jako Indola wspieramy naszych partnerów, salony fryzjerskie i zachęcamy do aktywnego udziału w zrównoważonych praktykach, wspieramy także klientów w świadomych wyborach tego, co nakładają na swoje włosy i jako producent uczestniczymy w tym procesie, ponieważ wprowadzamy na rynek produkty zrównoważone. – tłumaczy Beata Burchard.

WAŻNA JEST CAŁA HISTORIA PRODUKTU. OD A DO Z

Zrównoważona droga marki Indola zaczęła się od wprowadzenia ACT NOW! Wegańskie formuły, pozbawione parabenów, silikonów, siarczanów, olei mineralnych i sztucznych barwników. ACT NOW! wybiera naturalne składniki, takie jak olej z awokado czy ekstrakt z nasion chia. Opakowania ACT NOW! zostały stworzone do 97% z plastiku z recyklingu. ACT NOW! współpracuje z międzynarodową organizacją Plastic Bank, która walczy z plastikiem oceanicznym.

CARE JEST W NASZYM DNA

„Care” czyli troska jest mocno osadzone w naszym DNA – mówi Patricjus Zięcik Dyrektor Marketingu Henkel Laundry & Home Care. – To powód do dumy, że można w takiej firmie pracować, a to chociaż podświadomie, ale wpływa na nasze działania – stwierdza i podkreśla, że firma stara się działać dwupłaszczyznowo ekologicznie w sferze opakowaniowej oraz pro nature, gdzie ekologia dotyczy zarówno obszaru opakowań wytworzonych w 100% z tworzyw z recyklingu jak i zawartości i jakości produktu. Takie decyzje zakupowe łatwiej podjąć, gdy ma się świadomość ochrony środowiska. Podkreślamy wartość znaczenia pochodzenia plastiku tzw. social plastic, czyli otrzymywanego w ramach współpracy społecznej.