Razem chronimy planetę

105

Marka Kemon wspólnie z Fundacją Recal i salonami partnerskimi zebrała 400 kg pustych tubek aluminiowych, które trafią do recyklingu.

Zakończyliśmy pilotaż zbiórki tubek po produktach kosmetycznych w salonach fryzjerskich. Udało się zebrać aż 400 kg aluminiowych opakowań, które zostaną poddane recyklingowi i otrzymają nowe życie. W akcji wzięło udział 120 salonów fryzjerskich.

Postanowiliśmy pokazać, że odpowiedzialne podejście do odpadów, jest bardzo ważne także dla przedsiębiorców. Wymienione podmioty wspólnie zainicjowały pilotażową akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”, mającą na celu promocję recyklingu opakowań aluminiowych wykorzystywanych w branży beauty. W 120 salonach fryzjerskich, które włączyły się do próbnego programu, pojawiły się specjalne pojemniki na zużyte aluminiowe tubki po farbach Kemon. Dzięki zbiórce do przetworzenia dostarczone zostały wyselekcjonowane opakowania, które powrócą do obiegu. Podczas akcji udało się zebrać około 400 kg, czyli około 4,5 tys. pustych tubek.

– Bardzo cieszy nas fakt, że akcja promująca recykling spotkała się z zainteresowaniem salonów fryzjerskich, które na co dzień w swojej działalności korzystają z produktów w opakowaniach aluminiowych. – podkreśla Artur Łobocki z Fundacji Recal. – Dzięki zbiórce w salonach udało się pozyskać surowiec wysokiej jakości, co umożliwi recykling z dużą oszczędnością energii. Ilość zebranych opakowań jest imponująca, z masy pozyskanego aluminium można zrobić nawet 300 ram do rowerów – dodaje.

Ponowne wykorzystanie aluminium niesie za sobą wiele korzyści dla środowiska, z których najbardziej oczywistą jest redukcja składowanych odpadów. Ponadto, poddając aluminium recyklingowi, oszczędzamy ok. 95 proc. energii, która byłaby potrzebna w przypadku użycia surowca pierwotnego. Te właściwości sprawiają, że aż ok. 75 procent wytworzonego dotąd aluminium pozostaje w obiegu.

W naszej firmie staramy się ograniczać wpływ na środowisko naturalne. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w akcji „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”, dzięki której w aktywny sposób włączyliśmy się w zbiórkę opakowań po profesjonalnych kosmetykach fryzjerskich. – podkreśla Bogdan Kula, brand manager marki Kemon. – Dostarczając specjalnie pojemniki oraz wspierając salony fryzjerskie w zbiórce, chcieliśmy pokazać, że kwestie środowiskowe są dla nas ważne nie tylko do momentu sprzedaży produktu, ale w całym jego cyklu życia. Akcja z pewnością ruszy na szerszą skalę już w 2022 roku. Chcemy żeby stała się naszą flagową ekologiczną kampanią, z którą będziemy kojarzeni – dodaje.

Foto: Fundacja RECAL