Marka Kemon wspólnie z Fundacją Recal i salonami partnerskimi zebrała 400 kg pustych tubek aluminiowych, które trafią do recyklingu.
Zakończyliśmy pilotaż zbiórki tubek po produktach kosmetycznych w salonach fryzjerskich. Udało się zebrać aż 400 kg aluminiowych opakowań, które zostaną poddane recyklingowi i otrzymają nowe życie. W akcji wzięło udział 120 salonów fryzjerskich.
– Bardzo cieszy nas fakt, że akcja promująca recykling spotkała się z zainteresowaniem salonów fryzjerskich, które na co dzień w swojej działalności korzystają z produktów w opakowaniach aluminiowych. – podkreśla Artur Łobocki z Fundacji Recal. – Dzięki zbiórce w salonach udało się pozyskać surowiec wysokiej jakości, co umożliwi recykling z dużą oszczędnością energii. Ilość zebranych opakowań jest imponująca, z masy pozyskanego aluminium można zrobić nawet 300 ram do rowerów – dodaje.
Ponowne wykorzystanie aluminium niesie za sobą wiele korzyści dla środowiska, z których najbardziej oczywistą jest redukcja składowanych odpadów. Ponadto, poddając aluminium recyklingowi, oszczędzamy ok. 95 proc. energii, która byłaby potrzebna w przypadku użycia surowca pierwotnego. Te właściwości sprawiają, że aż ok. 75 procent wytworzonego dotąd aluminium pozostaje w obiegu.
W naszej firmie staramy się ograniczać wpływ na środowisko naturalne. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w akcji „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”, dzięki której w aktywny sposób włączyliśmy się w zbiórkę opakowań po profesjonalnych kosmetykach fryzjerskich. – podkreśla Bogdan Kula, brand manager marki Kemon. – Dostarczając specjalnie pojemniki oraz wspierając salony fryzjerskie w zbiórce, chcieliśmy pokazać, że kwestie środowiskowe są dla nas ważne nie tylko do momentu sprzedaży produktu, ale w całym jego cyklu życia. Akcja z pewnością ruszy na szerszą skalę już w 2022 roku. Chcemy żeby stała się naszą flagową ekologiczną kampanią, z którą będziemy kojarzeni – dodaje.
Foto: Fundacja RECAL