WYWIAD: Anna Wysocka, Wella Professionals

1162
wysocka-anna_w
Anna Wysocka

Wella Professionals
Synonim pięknych włosów. Marka, która prężnie działa na całym świecie i już od ponad 135 lat dba o doskonały wygląd i świetną kondycję włosów.

Wywiad z Anną Wysocką, Brand Manager Wella Professional ukazał się w jubileuszowym wydaniu ESTETICA Polska 1/2016.

Wella Professionals cieszy się wysokim uznaniem zarówno wśród najbardziej wymagających klientów, poszukujących profesjonalnych efektów dostosowanych do indywidualnych potrzeb, jak również wśród milionów stylistów, wykorzystujących w codziennej twórczej pracy produkty marki.
Produkty marki kompleksowo zadbają o piękny wygląd włosów. Doskonałe efekty, osiągane podczas wizyty u fryzjera, można także podtrzymywać w domu, podczas codziennej pielęgnacji. W portfolio marki każdy znajdzie coś dla siebie – zarówno produkty do koloryzacji, stylizacji, jak i pielęgnacji, które odpowiadają na potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów i ułatwiają pracę stylisty. Współpracujący z marką fryzjerzy-profesjonaliści, dzięki najlepszym produktom i stałemu doskonaleniu swoich umiejętności są gotowi świadczyć usługi na najwyższym poziomie. W tym roku Wella Professionals po raz kolejny zaskakuje dokonując przełomu w dziedzinie stylizacji – najnowsza linia produktów stylizacyjnych Wella Professionals EIMI pozwala uwolnić kreatywność, podkreślić indywidualność i definiować na nowo pojęcie stylu. Wella to marka aktywna produktowo – kolejne nowości w portfolio pojawią się już wkrótce.

Jakie są cele strategiczne marki?
Jednym z celów strategicznych jest dalszy rozwój rynku fryzjerskiego. Wella Professionals chce pomóc rozwijać biznes salonów fryzjerskich tak, by standard świadczonych przez nie usług był jeszcze wyższy. Firma dostarcza swoim klientom konkretnych narzędzi i rozwiązań. W ramach szkolenia Akademia Rozwoju Salonu Fryzjerskiego klienci mogą rozszerzać swoje zdolności biznesowe. Szkolenia oferowane przez Wellę nie tylko uczą stylistów podejścia biznesowego ale także kładą nacisk na odsprzedaż produktów i usług, podnoszą umiejętności warsztatowe i umożliwiają poznanie najnowszych trendów w sztuce fryzjerskiej. W ramach programu Couture Color Wella Professionals wprowadza nową jakość usług. Jest to odpowiedź na potrzeby najbardziej wymagających klientów i ich chęci dążenia do podkreślenia indywidualności i wykreowania własnego, niepowtarzalnego stylu. Prowadzone w jej ramach szkolenia pozwolą stylistom przygotować się do świadczenia usług na najwyższym poziomie. Ich głównym filarem jest konsultacja, pozwalająca na wypracowanie najlepszych efektów, zgodnych z oczekiwaniami, osobowością i stylem życia klienta. Firma współpracuje również ze szkołami fryzjerskimi, by wspólnie tworzyć dobre praktyki i uczestniczyć w kreowaniu przyszłej wykwalifikowanej kadry fryzjerskiej.

Jak zmieniły się Wasze marki na przestrzeni ostatnich 10 lat?
Wella Professionals to marka, która wciąż się rozwija, czerpie ze swojej długoletniej historii, ale jednocześnie nie ustaje w poszukiwaniu nowych rozwiązań, technologii czy inspiracji, które pozwalają kreować trendy, wyprzedzające swoje czasy i odpowiadając na potrzeby klientów. Kluczowe są produkty sygnowane marką – najlepszej jakości, z zaawansowanymi technologiami, które pozwalają osiągnąć niesamowite efekty. Sztab chemików Wella systematycznie opracowuje nowości, które zaskakują efektami i przełomowymi technologiami. Na przestrzeni lat pojawiło się kilka produktów pod szyldem Wella Professionals, które nadały kierunek branży fryzjerskiej. W ciągu ostatnich 20 lat marka dokonała istnego przełomu w koloryzacji włosów, wprowadziła na rynek innowacyjne produkty, które rozszerzyły możliwości i techniki koloryzacji, zmieniając zupełnie wygląd i kolor kobiecych włosów. Tutaj warto wspomnieć o permanentnej farbie ILLUMINA COLOR, w której zastosowano zaawansowaną technologię MICROLIGHT, chroniącą łuskę włosa i utrzymującą jej przejrzystość. Jest to technologia miliona mikrocząsteczek, które pochłaniają pyłki metali z łuski włosa, zmniejszając tym samym jej uszkodzenia i utrzymując jej powierzchnię zdrowszą i bardziej przejrzystą po koloryzacji. Przełomu w dziedzinie koloryzacji wielotonowej dokonał Color.id, oparty na technologii InvisiDivider. Produkt sprawia, że farby użyte podczas koloryzacji nie łączą się ze sobą, dzięki czemu fryzjerzy mogą stosować różne odcienie obok siebie, bez użycia folii czy separatora. W portfolio marki znajdują się również produkty dla wymagających klientów – farba Koleston Perfect Innosense oparta na bazie innowacyjnej opatentowanej molekuły ME+ z pigmentem, która odpowiada za minimalizację wystąpienia odczynu alergicznego czy Elements, delikatna linia pielęgnacyjna bez parabenów.

Jakie są największe kroki milowe – punkty zwrotne, sukcesy w działalności w ciągu ostatnich 10 lat?
Pozycja marki na rynku cały czas się umacnia. Obecnie marka posiada w Polsce kilkaset salonów partnerskich – to salony spełniające kryteria obsługi na najwyższym poziomie. Wella Professionals od lat kreuje trendy w sztuce fryzjerskiej, a także inspiruje do przekraczania granic w tej dziedzinie. Jest związana ze światem mody oraz obecna na backstage’ach międzynarodowych pokazów. Na polskim gruncie marka współpracuje z takimi projektantami jak Tomasz Ossoliński, Tomaotomo czy Dom Mody La Mania. Współpracuje też z różnymi instytucjami, czego efektem było np. przygotowanie stylizacji przy prezentacji kolekcji olimpijskiej 2014. Wysokie zaangażowanie w globalne i lokalne wydarzenia w świecie fryzjerstwa oraz współpraca z fashion designerami pozwoliły marce zdobyć pozycję eksperta, a także stanowić inspirację do indywidualnego tworzenia i określania własnego stylu. Wella Professionals dzieli się swoją pasją i wizjonerskim stylem ze światem fryzjerstwa. Cały czas pracuje nad nowymi, innowacyjnymi produktami – w każdym roku wprowadzane są nowości.

Jak postrzegają Państwo Wasze marki na tle rynku?
Wella Professionals funkcjonuje na polskim rynku już od ponad 20 lat – marka dynamicznie reaguje na wszelkie zmiany zachodzące na nim, by móc dostarczać swoim klientom produkty i usługi najwyższej jakości. Rynek produktów profesjonalnych prężnie się rozwija, a Wella jako marka z tradycją i 135-letnią historią utrzymuje na świecie swoją ustabilizowaną pozycję. Firma szanuje konkurencję i chętnie ją podgląda – to również motywuje do działania. Sukcesy innych marek działają inspirująco, a to sprawia, że chcemy sięgać po nowe rozwiązania. Jednym z ostatnich ciekawych pomysłów, przy okazji wprowadzenia na rynek nowej linii do stylizacji EIMI, jest niezwykła kolekcja koszulek przygotowana wspólnie z projektantem Tomaszem Olejniczakiem – Tomaotomo.

Co Wella oferuje współpracującym salonom?
Wella Professionals wspiera swoich klientów i oferuje im nie tylko najlepsze produkty, ale również szerokie wsparcie merytoryczne. Oferowane przez markę szkolenia pozwalają podnieść zarówno warsztatowe umiejętności fryzjerskie, jak i biznesowe oraz z zakresu obsługi klienta, która jest coraz ważniejszym elementem pracy fryzjera. Takie programy jak Color Master oraz Wella Professionals Salon, adresowane do wybranych salonów fryzjerskich, to gwarancja dodatkowych benefitów. Przystąpienie do wybranego programu to ponadto szereg korzyści biznesowych, takich jak wsparcie medialne salonu, specjalny branding czy udział w dedykowanych akcjach promocyjnych. Uczestnictwo w programie daje szansę rozwoju oraz ciągłego doskonalenie swojego salonu, a tym samym pozyskiwanie coraz większej ilości klientów. Fryzjerzy współpracujący z Wellą mogą także liczyć na udział w systemach premiowych, motywacyjnych czy specjalne rabaty, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Dodatkowym profitem z pracy na produktach marki jest również możliwość spotkań ze światowymi gwiazdami fryzjerstwa – np. w ramach Wella Global Event. Takie wydarzenia to doskonała okazja do wymiany doświadczeń, zdobycia wiedzy czy poznania nowych kolekcji i trendów.

Jak Waszym zdaniem będzie wyglądał rynek profesjonalnych produktów fryzjerskich w przyszłości?
Na rynku pojawią się nowe, innowacyjne produkty, które będą dostarczały doskonałych efektów w znacznie krótszym czasie – kluczowe będę tutaj minimalizacja wysiłku, skrócenie czasu pracy i jeszcze lepszy efekt. Jeśli chodzi o stronę biznesową, to zmieni się na pewno liczba graczy na rynku profesjonalnym – stabilne firmy o ugruntowanej pozycji pozostaną, mniejsze będą rotowały. Jeśli chodzi o usługi fryzjerskie, to coraz większy nacisk będzie kładziony na pielęgnację – obok koloryzacji i stylizacji to właśnie wzrost tej kategorii usługowej jest prognozowany. Zmieni się też podejście w relacji stylista-klient, a akcent zostanie położony na indywidualizację.