WYWIAD: Joanna Zaremba-Wanczura, Zaremba International Academy

1952
Joanna Zaremba Wanczura

Wywiad z Joanną Zarembą-Wanczura ukazał się w jubileuszowym wydaniu ESTETICA Polska 1/2016.

Joanna Zaremba-Wanczura
Założycielka Zaremba International Academy. Jedna z najbardziej utytułowanych fryzjerek-stylistek w Polsce. Mistrzyni Polski Juniorów, następnie Seniorów. Zdobywczyni nagród na całym świecie m.in. Paryż, Las Vegas, Niemcy, Rosja, Austria. Mistrzyni Świata z 2004 roku w Mediolanie.

Jak może Pani podsumować minione 10 lat dla Waszej Firmy?
Zaremba International Academy to młoda, nowoczesna i bardzo dynamicznie rozwijająca się Akademia Fryzjerska, która istnieje od 2009 roku. Dzięki temu jest wyposażona w nowy, wysokiej jakości sprzęt a wnętrza dwupiętrowego budynku są dostosowane do potrzeb nawet najbardziej wymagających kursantów. Naszą dewizą zawsze była jakość a nie ilość. Zawsze skupiamy się na tym, żeby szkolenia były prowadzone przez dobrze wyszkolonych instruktorów, którzy przekazują wiedzę w sposób zrozumiały i jasny. Małe grupy przypadające na jednego instruktora dają kursantom pewność, że szkolenie będzie gwarantowało odpowiednią ilość czasu poświęconego konkretnej osobie. W ciągu ostatnich lat pracy akademia osiągnęła niesamowity sukces szkoląc fryzjerów w całej Polsce i na świecie. Regularnie odbywające się szkolenia przyciągają coraz większą ilość pasjonatów fryzjerstwa, którzy chcą wciąż podnosić swoje kwalifikacje. Niezmiernie cieszą nas sytuacje gdy nieoczekiwanie trzeba dołożyć kolejny dzień szkolenia w danym mieście ponieważ liczba chętnych przerosła nasze oczekiwania. Cieszą nas również sukcesy naszych zupełnie początkujących adeptów fryzjerstwa, którzy kończąc naukę zawodu w naszej akademii od razu dostają pracę w zawodzie. Akademia spełnia się również jako jednostka szkoleniowa osób startujących w rozmaitych konkursach fryzjerskich w Polsce i na świecie. Jako jedna z wiodących akademii w Polsce jesteśmy zapraszani na różnego rodzaju pokazy, show, obejmujemy patronatem liczne wydarzenia branżowe. W ciągu ostatnich lat obserwujemy duże zainteresowanie naszą działalnością ze strony ogromnej rzeszy fryzjerów, którzy chętnie podejmują z nami współpracę.

Jakie są największe kroki milowe – punkty zwrotne, sukcesy w działalności w ciągu ostatnich 10 lat?
Największym sukcesem Zaremba International Academy są liczne nagrody i wyróżnienia m.in. Komisji Edukacji Narodowej czy Akredytacja Kuratorium Oświaty. Natomiast największym naszym sukcesem jest dobra opinia naszych kursantów, którzy wystawiają nam bardzo wysokie noty za jakość kształcenia i wracają do nas na liczne inne szkolenia, które oferujemy. Nasza Akademia współpracuje ściśle z grupa około 50 salonów fryzjerskich w całej Polsce, które przynależą do Grupy Fryzjerskiej Zaremba. Podejmujemy wspólnie różne akcje, przedsięwzięcia fryzjerskie, czeszemy wspólnie na pokazach mody i innych medialnych wydarzeniach. To, że zaufało nam już tylu ludzi, jest dla nas najlepszą wizytówką.

Jak zmienił się rynek usług szkoleniowych w tym czasie?
Gdy otwieraliśmy naszą Akademię zadawaliśmy sobie jedno pytanie: czy fryzjerzy w Polsce chcą się szkolić? Czy otwarcie akademii fryzjerskiej będzie miało sens? Ale za chwilę pomyślałam sobie: zaraz: skoro ja jestem również fryzjerem a chęć dokształcania się w tym zawodzie stale mi towarzyszy, to pewnie dotyczy to większości fryzjerów. W naszym zawodzie niezmiernie istotne jest ciągłe podnoszenie swoich kwalifikacji. Obowiązuje to nie tylko nowoczesnych trendów, ale przede wszystkim skupienie uwagi na perfekcyjnym wykonaniu danej fryzury. Ponieważ każda fryzura może być jakaś, ale właśnie chodzi o to aby fryzura była wykonana perfekcyjne w najdrobniejszych detalach. Liczy się czystość pracy, dokładność. Fryzjerzy w Polsce zaczęli dostrzegać, że coraz to bardziej wymagający klienci nie pozwalają im być przeciętnymi, nie można pozostać na etapie wiadomości wyniesionych ze szkoły. Świat ucieka do przodu, mody się zmieniają. Młode pokolenie coraz bardziej zwraca uwagę na zdrowy styl życia i dobry wygląd. Fryzjerzy niejednokrotnie musza sprostać różnym gustom klientów często podyktowanych nowoczesnymi trendami. Fryzjerzy widzą ten skok obyczajowy i starają się sprostać oczekiwaniom klientów a za tym automatycznie idzie potrzeba szkoleń.

Na jakich szkoleniach skupiacie się obecnie?
Odpowiedź na to pytanie wiąże się z pytaniem poprzednim, gdyż dziś przyszedł czas na szkolenia z nowoczesnych trendów we fryzjerstwie i takie w większości realizujemy. Jest to cykl szkoleń ze strzyżeń damskich, męskich, nowoczesna koloryzacja oraz upięcia i koki. Bardzo dużo osób zgłasza się do nas również z chęcią nauki zawodu od podstaw. Wiele osób, nawet po studiach widzi, że dziś lepiej mieć konkretny fach w ręku niż kończyć kolejne fakultety studiów i „siedzieć na bezrobociu”.

Jak przewidujecie dalszy rozwój tego rynku w Polsce?
Ze względu na globalizację, rynek modowy, to, że wielu Polaków jeździ za granicę i „przesiąka” tamtejszą modą i obyczajami rynek szkoleniowy w Polsce już się rozwija i nadal będzie się rozwijał bardzo dynamicznie.

Jak postrzega Pani Waszą Akademię na tle rynku?
Myślę, że jesteśmy jedną z wiodących akademii na rynku polskim. Warunki lokalowe oraz kadra dydaktyczna są na bardzo wysokim poziomie, co przekłada się na konkretne umiejętności naszych kursantów. Kursanci doceniają nasz wkład w ich edukację i odwzajemniają się tym, że wciąż do nas powracają.

Jakie są atuty Waszej Akademii?
Nasze atuty to: doskonałe warunki lokalowe, kadra wyszkolona na najwyższym, światowym poziomie, bardzo wysoka jakość szkoleń, małe grupy kursantów, możliwość zajęć w języku angielskim.

Jakie są plany na rok? dwa ? trzy lata?
W najbliższej przyszłości będziemy rozwijać naszą bazę noclegową dla kursantów, gdyż przyjeżdżają do nas osoby z dalekich zakątków Polski i Europy. Jeśli chodzi o szkolenia to będziemy wyjeżdżać ze szkoleniami do jeszcze większej ilości miast gdyż zapotrzebowanie jest ogromne, co nas niezmiernie cieszy.

Jak Waszym zdaniem będzie wyglądał rynek profesjonalnych produktów fryzjerskich w przyszłości?
Obserwujemy, że rynek profesjonalnych produktów fryzjerskich również rozwija się dynamicznie. Firmy kosmetyczne systematycznie wprowadzają nowości, które pomagają nam w codziennej pracy w salonach. Niestety nadal jesteśmy w „ogonie” Europy jeśli chodzi o odsprzedaż produktów profesjonalnych naszym klientom. Mam wrażenie, że personel salonów jest za słabo przeszkolony, aby zachęcić klientów do nabywania tego typu produktów. W naszej akademii prowadzimy również poza fryzjerskie szkolenia z tematyki obsługi klienta i prowadzenia biznesu, na które serdecznie zapraszamy.

www.zaremba-academy.com