Zainteresowanie trychologią w Polsce rośnie systematycznie od kilku lat. Jeszcze niedawno branża niszowa, dziś szturmem wchodzi do salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Trudno wyobrazić sobie obecnie profesjonalny salon zajmujący się pielęgnacją włosów funkcjonujący bez trychologicznego wsparcia.
W czerwcu 2020 roku ukazał się raport „Rynek profesjonalnych produktów i usług trychologicznych w Polsce”. Badanie zostało przeprowadzone przez niezależny zespół ekspertów Beauty Business Partner Sp. z o. o. na 161 salonach. Głównym celem zaprezentowanych w raporcie badań było przedstawienie sytuacji i trendów rozwoju trychologii w Polsce. Badaniem objęto gabinety świadczące usługi trychologiczne, zarówno samodzielne, jak i te, w których trychologia jest jedynie dodatkiem do szerszej oferty. Poniżej przedstawiamy wyciąg z raportu opracowany pod kątem zagadnień najistotniejszych dla salonów fryzjerskich.
Na przestrzeni ostatnich kilku lat obserwuje się otwarcie fryzjerów na potrzebę wprowadzania zabiegów trychologicznych do oferty salonów. Coraz więcej firm oferuje tej grupie przeszkolenie z podstaw pracy mikrokamerą, diagnozowania problemów skórnych i doboru właściwych preparatów, stąd nie dziwi fakt, że sukcesywnie przybywa fryzjerów tytułujących się trychologami. Fryzjer, jako często osoba pierwszego kontaktu dla borykającego się z problemem klienta, ma znacznie większą szansę zauważyć pierwsze nieprawidłowości na skórze i włosach niż ktokolwiek inny.
Oferta salonów pod kątem usług trychologicznych jest bardzo zróżnicowana. Niektóre z nich oferują jedynie zabiegi profilaktyczne i łagodną pielęgnację. Inne specjalizują się w zabiegach terapeutycznych, a jeszcze inne, zwłaszcza kliniki medycyny estetycznej oferują szereg zabiegów leczniczych z przerwaniem ciągłości naskórka i iniekcjami. Najmniej tego rodzaju procedur zgłaszają gabinety fryzjerskie, które specjalizują się przede wszystkim w pielęgnacji.
Właściwa diagnoza jest podstawą każdej, prawidłowo dobranej terapii. Dotyczy to tak lekarzy, jak i kosmetyczek, fryzjerów, czy wreszcie – trychologów. Najważniejszymi elementami diagnostyki trychologicznej są: wywiad zdrowotny, analiza wyników badań krwi, badanie trichoskopowe. Te trzy składowe mogą być uzupełniane o inne dostępne badania, m.in. analizę pierwiastkową włosa, czy badanie lampą Wooda. Zdecydowana większość salonów trychologicznych swoją diagnozę opiera o co najmniej dwie składowe: wywiad (konsultację) i trichoskopię.
Tylko niewielki procent ankietowanych salonów wykonuje badania laboratoryjne lub badania genetyczne. Wynika to z faktu, że gabinety nie dysponują specjalistycznymi laboratoriami i odpowiednio przygotowaną kadrą, dlatego badania te w znakomitej większości przypadków klienci wykonują na własną rękę. Niezbyt popularną metodą wśród trychologów jest również trichogram, prawdopodobnie ze względu na dyskomfort wywoływany u klientów (konieczność pobrania kilkudziesięciu włosów wraz z cebulkami).
W przypadku salonów fryzjerskich podstawową metoda diagnostyczną jest trichoskopia. (……………….)
! ten artykuł dostępny jest w całości w e-booku „Trychologia w salonie fryzjerskim” !
Zapraszamy do zakupu e-booka:
TRYCHOLOGIA W SALONIE FRYZJERSKIM
ilość stron:72
format: pdf
cena: 25 zł
przejdź do sklepu >>