Zaufanie dzięki kunsztowi – współpraca z Salonami Kao

641

Kao Salon zaprezentował ekscytującą i głośną inicjatywę. Został stworzony, aby wspierać i celebrować świetność i znaczenie naszej branży. Przedstawia także niektórych niezwykle utalentowanych ludzi i ekspertów. Prezentuje to specjalny film BBC Storyworks i Global Wellness Institute w ramach serii „In Pursuit of Wellness”.

Jack Mead and Lydia Wolfe at Jack & the Wolfe
Jack Mead and Lydia Wolfe at Jack & the Wolfe

Zapoczątkowany podczas Global Wellness Summit, która odbyła się w Tel Awiwie na początku listopada, Confidence Through Craftsmanship, obejmuje dwa salony partnerskie Kao – Jack & the Wolfe w Wielkiej Brytanii i Id Salon w USA. Film pokazuje, w jaki sposób salony i ich właściciele tworzą niezrównane usługi dla swoich klientów, które wykraczają daleko poza strzyżenie, pokazując, jak branża znacznie przyczynia się do wewnętrznego i zewnętrznego samopoczucia ludzi.

Film skupia się na holistycznych aspektach dobrego samopoczucia, wykraczających poza strzyżenie. Analizuje efekty zwiększania pewności siebie i pozytywny wpływ na samoocenę klienta. Bierze pod uwagę zaufanie, jakim klienci obdarzają swojego fryzjera, tworzącą się więź oraz poczucie bycia cenionym i szanowanym jako jednostka.

PEWNOŚĆ DZIĘKI RZEMIOSŁU: ZOBACZ ZWIASTUN TUTAJ!

Publikacja „Confidence through Craftsmanship” zbiegła się również w czasie z przeprowadzeniem przez Kao, na rynku brytyjskim i niemieckim, ankiety. Wraz z firmą analizującą rynek YouGov zabrano informacje na temat nastawienia opinii publicznej do salonów fryzjerskich. Wykorzystano te spostrzeżenia, aby wesprzeć przesłanie filmu danymi.

Badanie pokazuje, że prawie 70% ankietowanych uważa wizyty w salonie za istotną okazję do samoopieki. 51% uważa, że ich związek z fryzjerem jest tak bliski, jak przyjacielem. 51% respondentów, tak samo jak przed pandemią, ceni sobie czas spędzony w salonie. 34% ceni tę usługę nawet bardziej niż przed pandemią. Wyniki dają wgląd w ogólne znaczenie społeczne branży, która oferuje coś więcej niż tylko zwykłe strzyżenie.

Utrzymanie relacji z fryzjerem jest głównym czynnikiem, gdy konsument w Wielkiej Brytanii wybiera salon. Prawie 60% respondentów uważa, że ich fryzjer troszczy się o nich jako o osoby, akceptując ich takimi, jakimi są. Ponad 40% czuje, że łączy ich więź z fryzjerem, która wykracza poza świadczenie usług.

„Zawód fryzjera wymaga większego docenienia” – mówi Peter F. Pfister, prezes międzynarodowego stowarzyszenia branżowego Intercoiffure Mondial. „Jedno jest pewne: fryzjerzy to mistrzowie w swoim fachu. Jednocześnie wnoszą do relacji ze swoimi klientami wysoki poziom pasji, kreatywności i empatii. Kiedy ludzie idą do salonu, płacą nie tylko za dobre strzyżenie. Płacą też za „rozpieszczanie” lub „czas wolny od codzienności”.

Dominic Pratt, Global President Kao Salon Division, dodaje: „Wyniki badania potwierdzają, że fryzjerstwo to coś więcej niż tylko rzemiosło. Chodzi o relacje i dawanie ludziom oferty, która sprawia, że czują się dobrze na zewnątrz i wewnątrz. Pandemia mocno wpłynęła na biznes. Pokazało również, jak bardzo ludzie cenią sobie pełne zaufania relacje z fryzjerami. Chcemy pokazać, że branża ma nie tylko wartość ekonomiczną, ale także społeczną i jak bardzo satysfakcjonująca jest praca w tym zawodzie.”

BADANIE – FAKTY I LICZBY

Badaniem objęto klientki salonów w wieku od 18 lat, które odwiedzają fryzjera co najmniej raz na kwartał. Rezultat: wizyta w salonie nie tylko procentuje wyglądem zewnętrznym, ale także spełnia ważne funkcje społeczne i psychologiczne oraz przyczynia się do poprawy samopoczucia.

Dla jednej trzeciej ankietowanych w Wielkiej Brytanii wizyta u fryzjera, aby poczuć się pewniej, jest głównym powodem, dla którego wybierają nową fryzurę, podczas gdy 70% odczuwa wzrost pewności siebie natychmiast po wizycie w salonie.

Ponad połowa (52%) respondentów twierdzi, że ceni sobie takie cechy relacji z fryzjerem, jak zaufanie, lojalność i wzmocnienie pozycji.

57% ankietowanych twierdzi, że mimo obecnej sytuacji ekonomicznej chce utrzymać to, co wydaje na wizytę u fryzjera.