Globalny ambasador Keune Haircosmetics odwiedza polską Akademię Keune!

157
Mark van Westrop, Globalny ambasador Keune Haircosmetics
Mark van Westrop, Globalny ambasador Keune Haircosmetics

Mija właśnie rok odkąd Globalnym Ambasadorem Marki Keune został światowej sławy stylista Mark van Westrop, który odwiedził w październiku polską Akademię Keune!

Ten rok był zdecydowanie przełomowy dla globalnej marki Keune Haircosmetics. Nowości produktowe, wprowadzenie całej serii dedykowanej włosom kręconym czy zupełnie nowe – jeszcze bardziej ekologiczne i naturalne – wydanie serii So Pure. Wraz z rozwojem światowej marki podąża również Keune Haircosmetics Polska, która również zaskakuje swoich klientów w całym kraju! Jednak oprócz tego mija właśnie rok odkąd Globalnym Ambasadorem Marki został światowej sławy stylista Mark van Westrop, który odwiedził w październiku polską Akademię Keune! Dwa dni szkoleń, wymiany wiedzy i doświadczeń oraz rozwijania praktyki – to wszystko czekało na uczestników spotkania z artystą. Zapraszamy do rozmowy z Markiem van Westropem, Globalnym Ambasadorem Keune Haircosmetics.

Ewa Cesarz, redaktor naczelna Estetica Polska: Możesz opowiedzieć nam o swojej drodze w branży beauty oraz o tym, jak stałeś się Globalnym Ambasadorem Keune?

Mark van Westrop, Globalny Ambasador Keune: Rozpocząłem swoją karierę jako samodzielny stylista, gdy miałem zaledwie 19 lat. Edukacja zawsze była dla mnie ważna i od zawsze wiedziałem, że chcę w pełni wykorzystać swój potencjał w tej profesji. Od tego momentu zacząłem asystować wielu fryzjerom podczas sesji zdjęciowych i pokazów, aby nauczyć się tajników fachu. Kiedy założyłem swój pierwszy salon, zacząłem również regularnie uczestniczyć w konkursach fryzjerskich. Dzięki nim nauczyłem się patrzeć w przyszłość, poszerzać swoją wizję i myśleć nie tylko o włosach, ale o całościowej koncepcji i wyzwaniach. Konkursy fryzjerskie stanowią świetną przestrzeń do dzielenia się swoją wizją z kolegami i koleżankami z branży, a nawet wyróżnienia się. Pracowałem również jako stylista sesyjny i dzięki temu doświadczeniu poznałem bliżej także kilka innych profesji, takich jak fotografia, stylizacja i makijaż. Zrozumiałem, jak ważne jest światło, które wpływa dosłownie na wszystko. Pracując nad całościowymi konceptami, poznając z bliska świat mody, znalazłem swój własny styl, który stał się moim wyróżnikiem w tej branży. A obecnie, już od roku mam zaszczyt pełnić funkcję Globalnego Ambasadora Koloru i Stylu, z czego jestem bardzo dumny, ponieważ mogę dzielić się swoją wiedzą z ludźmi z całego świata.

Co zainspirowało Cię do zostania Ambasadorem Keune i co najbardziej lubisz w reprezentowaniu Keune na całym świecie?

W swoim życiu pracowałem dla kilku różnych marek, ale to, co naprawdę przyciągnęło mnie do Keune, to silne więzi rodzinne zarówno z fryzjerami, jak i konsumentami. Raz w roku przygotowuję kolekcję z pełną swobodą tworzenia, a ta właśnie wolność jest w naszym fachu niezwykle wyjątkowa. Zmiana na nową markę zawsze jest ekscytująca, zwłaszcza jeśli chodzi o koloryzację. Teraz, po roku współpracy, mogę tylko powiedzieć, że proces ten przebiegał fantastycznie, jeśli chodzi o wsparcie firmy i całego jej zespołu. Wspólnie określamy cele i nieustannie się wspieramy. Porównując to z innymi markami, mogę powiedzieć, że Keune znacząco wyróżnia się na tym polu i jest prawdziwym partnerem dla fryzjera.

Keune jest znane z zaangażowania w zrównoważone praktyki i dbanie o środowisko. Jak postrzegasz swoją rolę jako Globalny Ambasador w tych działaniach?

Jako fryzjer, zawsze pracowałem bardzo świadomie, dbając o te kwestie. Jednak ważne jest dla mnie też to, by marka, z którą współpracuję i którą w swoisty sposób reprezentuję również kierowała się tożsamymi wartościami. Będąc w Rodzinie Keune, wiem, że charakter marki wzmacnia mój indywidualny przekaz.

Trendy w pielęgnacji włosów ciągle się zmieniają. Co możesz o nich powiedzieć i jaka jest Twoja rola w tworzeniu podejścia marki do rozwoju produktów?

Jako Globalny Ambasador jestem ściśle zaangażowany w ten proces. Patrzę na to zarówno jako przedsiębiorca, jak i artysta fryzjer. Istnieje otwartość i wiele przestrzeni na aktywne uczestnictwo w tym procesie, a to sprawia, że czuję, że moja opinia jest ceniona i naprawdę mogę wpłynąć na efekt końcowy. Obecnie jestem zaangażowany w nową linię produktów do stylizacji, która zostanie wprowadzona we wrześniu. Mogę Ci powiedzieć, że będzie to coś bardziej niż fantastyczne!

Keune ma szeroką gamę produktów. Czy możesz wskazać kilka najnowszych innowacji i produktów, które szczególnie lubisz i polecasz?

Krem i spray Lumicoat są moimi ulubionymi produktami. Ich wydajność jest naprawdę imponująca. Co więcej – dodają one wartości do codziennego rytuału pielęgnacji i stylizacji włosów. Uwielbiam także koloryzację Semi Color, czyli półtrwałymi farbami, dzięki którym praca kolorysty jest szczególnie przyjemna.

Jako artyści mamy wizję, którą chcielibyśmy realizować każdego dnia pracując z włosami. Dzięki Keune staje się to możliwe. Bez ograniczeń możemy tworzyć dosłownie to, co mamy w głowie.

Edukacja to jedna z nadrzędnych wartości Keune. Czy możesz coś powiedzieć o programie edukacyjnym marki i jaki wpływ ma on na sukces fryzjerów na całym świecie?

Bez wiedzy nie ma sukcesu, i jak już wspomniałem, zawsze mocno w to wierzyłem. I Keune również w to wierzy oraz dba o jakość tej edukacji.

Proces edukacji w Keune jest bardzo klarowny i zwięzły, co gwarantuje sukces, jeśli fryzjer się w niego zaangażuje. Program edukacyjny Keune naprawdę umożliwia zdobycie umiejętności i poszerzenie wiedzy w zakresie rozwoju warsztatu fryzjerskiego, ale również i w pozostałych kwestiach tak niezbędnych w pracy fryzjera, salonu czy marki kosmetycznej, chociażby jak profesjonalnego podejścia do klienta czy promocji.

Na zakończenie, jakie rady miałbyś dla fryzjerów, którzy dopiero zaczynają swoją karierę lub marzą o zostaniu ambasadorem marki, tak jak Ty?

Nigdy nie przestawaj się uczyć. Jeśli chcesz coś zmienić, musisz także zmienić coś w swojej metodzie pracy. Bądź otwarty na to. Bądź dumny z naszej pięknej profesji i promuj ją. Odważ się popełniać błędy i ciesz się procesem nauki.