z.one concept™ dla BRA Day Polska – Wydarzenie Roku Hairdressing Prestige Awards 2024

179

WYDARZENIE ROKU
z.one concept™ dla BRA Day Polska
Euro-Fryz s.c.
za zaangażowanie fryzjerów w propagowanie profilaktyki raka piersi, działania na rzecz kobiet

Życie jest piękne!
Razem tworzymy rzeczy wielkie! Piękne i potrzebne – nie ma wątpliwości Euro-Fryz s.c., oficjalny importer marki z.one concept™. Akcja BRA DAY Polska, w którą zaangażowana jest łódzka firma i współpracujący z nią fryzjerzy z całej Polski, także w roku 2023 przyniosła mnóstwo wzruszeń, radości, wiedzy i konkretnych działań.

Pomysł Waszych działań – wsparcie kobiet jest nietuzinkowy i szlachetny. Jak się urodził?

Dorota Falborska, współwłaścicielka firmy Euro-Fryz s.c.: Z łódzkim Szpitalem im. Kopernika współpracujemy już od siedmiu lat. Co roku bierzemy czynny udział w przygotowaniach do Gali BRA Day oraz sesji zdjęciowej. Widząc zaś, że Szpital bardzo dużą uwagę przykłada do budowania świadomości badań i zachęca kobiety do regularnych kontroli, pomyśleliśmy, że i na tym odcinku możemy zrobić coś razem. Szczególnie, że każdego roku w październiku marka z.one concept™ wypuszcza kolekcję kosmetycznych bestsellerów w różowej szacie graficznej, z symbolem walki z rakiem piersi.

Nasz dział marketingu, inspirując się akcją Szpitala, wpadł na pomysł, aby zaprosić do kampanii trzy kobiety, które zwyciężyły walkę z rakiem i które stały się symbolami Siły, Odwagi i Nadziei. Chcieliśmy, aby salony fryzjerskie w całej Polsce, w tym miesiącu zaangażowały się i przypomniały swoim klientkom o konieczności badania swoich piersi.

Każda z bohaterek niesie ze sobą poruszającą historię, którą chciała podzielić się z innymi. Oparte na tych historiach przesłanie jest takie, że walkę z rakiem można wygrać, że ta choroba to nie wyrok. Choroba zmieniła życie tych kobiet, zwycięstwo nad nią dało im życie nowe, lepsze. Żyją każdą chwilą i doceniają każdą, najmniejszą rzecz. Te historie to dowód na to, że życie jest piękne, mimo, że czasem daje nam w kość.

Jak wygląda współpraca ze Szpitalem im. Kopernika w Łodzi?

Fantastycznie, a to dlatego, że pracują tam wyjątkowi ludzie. Od lekarzy, przez personel medyczny, po specjalistów z innych, niekoniecznie medycznych dziedzin. Są to osoby otwarte, pełne pasji, którym naprawdę zależy na tym, by kobiety możliwie łagodnie, spokojnie, ale też pełne wiary w szczęśliwy finał, przechodziły chorobę. Łączy więc nas to, że to co robimy, robimy z pełnym przekonaniem i maksymalnym zaangażowaniem. Widocznym efektem naszej udanej współpracy jest chociażby wyremontowany przez nas pokój spotkań psychologicznych, który stał się bezpieczną, przyjazną przestrzenią do trudnych rozmów. Szpital utworzył tam ONKO KLUB, który wspiera pacjentki w tej niełatwej walce.

Proszę opowiedzieć o tworzeniu sesji zdjęciowej.

Każdego roku Szpital prezentował sesje zdjęciowe, w których modelkami były pacjentki. Zdjęcia zawsze miały premierę na Gali BRA Day, by potem zdobić korytarz onkologii, wspierając w ten sposób pozytywne nastawienie pacjentek. My od lat byliśmy przy tych sesjach, dbając o włosy modelek. W ubiegłym roku sesje były dwie. Temat pierwszej stanowiły trzy cechy potrzebne, by wygrać z chorobą, czyli Odwaga, Siła i Nadzieja. Druga sesja była zaś pełną różowego koloru, wzbogaconą o pozytywne emocje, kwiaty i uśmiech, opowieścią o tym, że rak piersi to nie wyrok, a jedynie jakiś etap, po przejściu którego życie na powrót staje się piękne. Wykonane prace znalazły swe miejsce w Szpitalu, i jak wierzymy, dodają pacjentkom odwagi, siły oraz nadziei, pozwalając optymistycznie spojrzeć im w przyszłość.

Udało Wam się zaangażować Gwiazdy – światowego fryzjerstwa, Shelley Lane i fotografii – Kamila Majdańskiego. Proszę opowiedzieć jak wyglądała ta współpraca?

Współpraca z Shelley to było przeznaczenie. W czerwcu ubiegłego roku robiliśmy wspólny event z jej kolekcją dla naszych klientów. Shelley tworzy bardzo oryginalne prace, zawsze z elementem różu – bo jest to dla niej ważny kolor. Zaproponowaliśmy, czy nie zechciałaby z nami stworzyć sesji dla Szpitala im. Kopernika. Wtedy ona podzieliła się z nami swoją historią – jej mama zmarła na raka, kiedy Shelley była nastolatką. W domu, w którym się wychowała, Shelley prowadzi teraz swój salon, a jej logo i główny element wystroju salonu stanowią skrzydła, symbolizujące jej mamę jako Anioła, który stale nad nią czuwa. Shelley zgodziła się więc na współpracę, i była to dla niej osobiście bardzo ważna sesja. Włożyła w nią całe swoje serce, robiąc metamorfozy, których swojej mamie wykonać nie zdążyła.

Z kolei Kamil Majdański to w naszej opinii najlepszy fotograf, wiedzieliśmy więc, że tak piękną sesję musimy zrobić razem z nim. Zgodził się bez wahania, za co jesteśmy mu wdzięczni. Sesja z kobietami, po tak trudnych zmaganiach z chorobą, wymaga dużego zaangażowania fotografa. Empatia Kamila i niesamowite podejście do naszych modelek były cudowne! A zdjęcia, które dla nas wykonał, są absolutnymi dziełami sztuki.

To nie była zwykła sesja, to był projekt zasługujący na wyjątkową oprawę i podejście. Każda osoba, którą zaprosiliśmy do współpracy włożyła w to serce – zespół makijażystów i fryzjerów, oraz videograf, który uwiecznił historię w przepięknym filmie.

Jak wyglądała współpraca z fryzjerami z całej Polski?

Nasi fantastyczni styliści byli z nami podczas przygotowań modelek do sesji i uroczystej gali. W dużo szerszym zaś gronie włączyli się do akcji, proponując swoim klientkom zakup produktów z limitowanej, różowej serii, której sprzedaż wspiera nasze działania. Bardzo też zależało nam i na tym, by akcja i kosmetyki okazały się dobrym pretekstem do zamienienia chociaż kilka słów z klientkami, bliskimi, znajomymi, o konieczności badań profilaktycznych. I aby nasze kochane fryzjerki same też te badania wykonały.

Czy będziecie kontynuować działania? Jakie są plany na przyszłość dla marki z.one concept™ w tym kontekście?

Nasza współpraca ze Szpitalem im. Kopernika w Łodzi trwa stale. Szczycimy się tym, że cały czas jesteśmy w kontakcie z ludźmi tam pracującymi, z ONKO KLUBEM i w miarę możliwości zawsze pomagamy w bieżących działaniach. A co do kolejnego BRA Day, to oczywiście naszą aktywność dostosujemy do formy i oczekiwań organizatora tej akcji, czyli Szpitala. Że zaś nadajemy na tych samych falach, to na pewno będzie to dla nas kolejne, fantastyczne doświadczenie!

z.one concept™ dla BRA Day Polska

z.one concept™ ponownie wsparł akcję realizowaną przez Szpital im. Kopernika w Łodzi. Dystrybutor marki wyprodukował dwie sesje zdjęciowe (fotografem był Kamil Majdański), a jej styliści przygotowali włosy modelek – kobiet z doświadczeniem raka piersi. Wraz z zaproszoną gwiazdą fryzjerstwa, Shelley Lane, kreowali też fryzury na galę w Teatrze Wielkim w Łodzi. Do BRA Day włączyli się fryzjerzy z całej Polski – sprzedając wspierające akcję produkty, a także rozmawiając z klientkami o profilaktyce raka piersi oraz o rekonstrukcji piersi.