Optymalizacja możliwości marketingowych w planowaniu biznesu

56
Ernest Piech
Ernest Piech

Planując własny biznes należy położyć nacisk na elementy, które przyciągną klientów oraz pozwolą uzyskać najlepszą reklamę salonu w połączeniu z produktami, na których będziemy pracować. Dobry plan pozwala na dopracowanie szczegółów, które złożą się na spójną całość.

Tekst: Renata Staniurska i Ernest Piech

Dobranie odpowiedniej lokalizacji salonu jest bardzo ważne, ale tak naprawdę kluczem do sukcesu jest nasza praca, zaangażowanie oraz profesjonalne wykonywanie usług. Zadowoleni klienci oraz znajomi z chęcią będą nas polecali i przyciągali nowych klientów. Warto zapoznać się z markami fryzjerskimi i przemyśleć czy wolimy pracować na jednej marce, czy dobierać kosmetyki według potrzeb klientów. Rynek kosmetyków jest bardzo obszerny i tak naprawdę każdy producent zachęca swoją ofertę.

Wybierając firmę z którą będziemy się identyfikować, można liczyć na poparcie w dalszym rozwoju pracowników, czyli szkolenia oraz dodatkowe gadżety. Producent dostarcza nam produkty do przetestowania, umożliwia sprzedaż salonową, zaopatrza w darmowe próbki, pelerynki, podstawową odzież czy przybory fryzjerskie. Oczywiście, wszystko jest wliczone w koszta. Szkolenia dla pracowników pomagają zapoznać się z produktami oraz tajnikami pracy z daną marką. Daje nam to wiedzę i pewność siebie w użytkowaniu kosmetyków. Firmy produkujące daną markę informują nas o nowościach, które wychodzą na rynek i przekazują nam wiedzę jak stosować produkt i dobrze go sprzedać. Z pewnością duży zakres wiedzy pomaga nam zdobyć zaufanie klienta – jesteśmy postrzegani jako fryzjerzy z doświadczeniem.

Decydując się na markę, pod szyldem której będziemy pracować, zapewniamy klientów że, jesteśmy salonem markowym, dlatego tak dobrze jest to rozważyć i upewnić się czy jesteśmy jedyni w okolicy. Konkurencja jest tak ogromna że, warto inwestować w rozwój pracowników.

Postarajmy się wyróżnić z tłumu, nie tylko naszą pracą, ale przywitaniem naszego gościa w salonie, już od przekroczenia progu. Stwórzmy miłą i sympatyczną atmosferę, aby klient dobrze się czuł w naszym otoczeniu, a proponując mu wodę lub kawę, zrozumiał że jest dla nas bardzo ważny.

Sukcesem naszym jest pasja i miłość do rzemiosła jakim jest fryzjerstwo. Pamiętajmy że, kosmetyki, przybory fryzjerskie, dobre nożyce i maszynki są tylko dodatkiem do tego co robimy. Miłość, kreatywność oraz pasja połączona z umiejętnościami są wyznacznikiem sukcesu. Nie zapominajmy że, to od nas zależy, jak pokierujemy naszym salonem i personelem.