Planując własny biznes należy położyć nacisk na elementy, które przyciągną klientów oraz pozwolą uzyskać najlepszą reklamę salonu w połączeniu z produktami, na których będziemy pracować. Dobry plan pozwala na dopracowanie szczegółów, które złożą się na spójną całość.
Tekst: Renata Staniurska i Ernest Piech
Dobranie odpowiedniej lokalizacji salonu jest bardzo ważne, ale tak naprawdę kluczem do sukcesu jest nasza praca, zaangażowanie oraz profesjonalne wykonywanie usług. Zadowoleni klienci oraz znajomi z chęcią będą nas polecali i przyciągali nowych klientów. Warto zapoznać się z markami fryzjerskimi i przemyśleć czy wolimy pracować na jednej marce, czy dobierać kosmetyki według potrzeb klientów. Rynek kosmetyków jest bardzo obszerny i tak naprawdę każdy producent zachęca swoją ofertę.
Decydując się na markę, pod szyldem której będziemy pracować, zapewniamy klientów że, jesteśmy salonem markowym, dlatego tak dobrze jest to rozważyć i upewnić się czy jesteśmy jedyni w okolicy. Konkurencja jest tak ogromna że, warto inwestować w rozwój pracowników.
Postarajmy się wyróżnić z tłumu, nie tylko naszą pracą, ale przywitaniem naszego gościa w salonie, już od przekroczenia progu. Stwórzmy miłą i sympatyczną atmosferę, aby klient dobrze się czuł w naszym otoczeniu, a proponując mu wodę lub kawę, zrozumiał że jest dla nas bardzo ważny.
Sukcesem naszym jest pasja i miłość do rzemiosła jakim jest fryzjerstwo. Pamiętajmy że, kosmetyki, przybory fryzjerskie, dobre nożyce i maszynki są tylko dodatkiem do tego co robimy. Miłość, kreatywność oraz pasja połączona z umiejętnościami są wyznacznikiem sukcesu. Nie zapominajmy że, to od nas zależy, jak pokierujemy naszym salonem i personelem.