Trudno jest dziś zaplanować swój biznes tak, aby otwarcie salonu nie tylko odbiło się głośnym echem ale, żeby przyciągnęło mnóstwo klientów. Czy znane aplikacje i reklama jest ważna? Czy jesteśmy w stanie nad tym wszystkim zapanować?
Ernest Piech i Renata Staniurska
Zaplanowanie własnej przestrzeni jest ważne w każdym detalu. Dobrze przemyślane inicjatywy, świetnie rokują na sukces. Oto kilka dobrych, sprawdzonych rad, jakie zaobserwowaliśmy na rynku.
Lokalizacja
Pierwszym ważnym punktem jest na pewno lokalizacja. Warto rozejrzeć się na rynku, czy w sąsiedztwie naszego salonu istnieje sporo konkurencji. Podejrzewam że, w każdej miejscowości jest sporo salonów, więc warto rozważyć większy lokal i zatrudnić lub wynająć miejsce pracy dla tatuażysty lub masażysty, ponieważ cieszy się to dużym zainteresowaniem. Współpraca z doświadczonym tatuażystą lub masażystą przyciągnie szersze grono klientów. Łączenie salonu męskiego z damskim w obecnych czasach nie jest wskazane, ponieważ mężczyźni wolą mieć własną przestrzeń i poczucie luzu. Przy płci damskiej, mężczyźni niechętnie chcą rozmawiać o sprawach męskich, a przy tym nie wypada przekląć, czy wybuchnąć głośnym śmiechem swobodnie rozmawiając. Nasi goście powinni w salonie czuć się swobodnie, a każda wizyta powinna być zakończona miłym spotkaniem.
Personel
Drugim ważnym aspektem jest wyspecjalizowany i doświadczony personel. Dlatego inwestujmy w szkolenia naszych pracowników, a na pewno nam się to zwróci. Zapewnijmy naszym pracownikom odpowiednie wyposażenie, aby z chęcią i uśmiechem przychodzili do pracy. Atmosfera panująca w salonie zawsze przekłada się na nastrój pracowników. Stwórzmy taki salon, abyśmy się w nim dobrze czuli. Dobra atmosfera jest kluczem do sukcesu, ponieważ klienci z chęcią odwiedzą nasze miejsce pracy.
Aplikacja oraz płatność
Posiadanie aplikacji związanej z zaplanowaniem wizyty bardzo ułatwia dostęp do wizyt w naszym salonie. Na rynku mamy obecnie kilka aplikacji, z których możemy skorzystać. Dodatkowo, nic nie stoi na przeszkodzie, a nawet przyciągnie dodatkowych klientów, gdy fryzjer przyjmuje z tzw. „ulicy”, ponieważ są klienci którzy nie są tak obeznani w internecie. Nie pomijajmy klientów z tzw. „ulicy”, gdy nie zostaną przez nas przyjęci to skorzystają z usługi w innym salonie, a każdy klient jest dla nas ważny. Nie wszyscy mają taką cierpliwość, w planowaniu wizyty. Musimy być otwarci dla naszych gości, bo pocztą pantoflową zdobędziemy jeszcze więcej klientów. Polecanie jest niekiedy lepsze od jakiejkolwiek reklamy. Większości klientów zdecydowanie woli dokonywać płatności kartą, dlatego że jest to bardzo wygodne. Dzisiaj społeczność jest bardzo przyzwyczajona do płatności bezgotówkowej, dlatego zastanówmy się jakie mamy korzyści z posiadania terminala płatniczego.
Marka kosmetyków
Na pewno zaplanowanie kosmetyków, związanie się z firmą oferującą kosmetyki fryzjerskie, warto rozważyć, czy utożsamiamy się z jedną marką, czy dobieramy kosmetyki według potrzeb swoich i klientów. Na rynku jest bardzo obszerny wybór i różnorodność. Zazwyczaj z jednej marki nie wszystkie produkty nam odpowiadają, więc warto mieć różnorodne produkty. Jesteśmy przynajmniej na bieżąco w nowościach innych marek. Świetnym pomysłem byłoby dogadanie kupna darmowych próbek kosmetyków, dla naszych klientów, tym małym prezentem zrobimy przyjemność naszym gościom i z przyjemnością będą do nas wracać.
Wystrój salonu
Tutaj każdy ma inny pomysł na urządzenie swojego wymarzonego salonu. Można zasugerować się pomysłami projektantów wnętrz, którzy zaprojektują nam każdą wolną przestrzeń, tak aby wszystko było przemyślane i dostosowane do naszych potrzeb. Przytulna przestrzeń sprawi że będziemy się dobrze czuli, mieli dobrą energię i motywację do pracy. Klienci przychodzą do nas nie tylko po usługę, ale po dobry nastrój i zatopienie się w chwili relaksu. Każdy z nas ciągle gdzieś biega, a wyciszenie i rozluźnienie w naszym salonie będzie dobrze współgrać z profesjonalną usługą. Stwórzmy nasz warsztat pracy taki, w którym będziemy się dobrze czuli, będziemy odstresowani oraz zainspirowani nowymi pomysłami.