Metroseksualny, Hipster, Yummy – niekończące się nazewnictwo określające męską urodę. A gdyby tak po prostu nazywać ich eleganckimi, zadbanymi i wyrafinowanymi!
Kosmetyki dla mężczyzn przeznaczone do pielęgnacji włosów, brody i golenia to podstawowy zestaw do pielęgnacji dzisiejszego mężczyzny. Do tradycyjnych szamponów dołączają zatem męskie zestawy toaletowe, specyficzne balsamy i olejki przeznaczone do pielęgnacji wąsów i brody. Produkty o wypracowanych formułach, ale łatwych w użyciu, pozwalają udoskonalić proces pielęgnacji. Czy mężczyźni stali się już równie stylowi jak kobiety? Definicja metroseksualności osobnika męskiego dbającego zarówno o swój wygląd jak i urodę, staje się normą. Jeśli odniesiemy się do ewolucji rynku kosmetyków oraz do miejsca jakie zajmują na nim linie kosmetyków męskich, zauważymy, że pielęgnacja męskiej urody, spychana przez wiele lat do niszowej sfery, jest dziś uważana za oddzielny rynek i to dynamicznie ewoluujący. Tak jak wskazuje na to badanie przeprowadzone przez OnePoll dla LastMinute.com przeprowadzone wśród 1000 francuzów w wieku od 18 lat, „mężczyźni są gotowi  wydać dwa razy więcej pieniędzy niż kobiety. Kobiety przeznaczają od 26 € do 50 € na zakup kosmetyków, mężczyźni są w stanie wydać średnio od  51 € do 100 € w celu zadbania o swój wygląd.” Szczególną uwagę poświęcają swoim brodom, 27 % mężczyzn uważa, że  golenie musi zostać wykonane u fryzjera! Jest to więc fenomen mody który nabrał ważności dzięki hipsterom, oraz ostatnio dzięki Yummy (skrót od Young Urban Males), którzy spowodowali eksplozję sprzedaży kosmetyków dla mężczyzn oraz zachęcili ich do przekroczenia drzwi salonu fryzjerskiego. W porównaniu z rokiem 2014 nastąpił 9% wzrost sprzedaży kosmetyków dla mężczyzn. Marki kosmetyczne błyskawicznie wychwyciły dojrzałość tych konsumentów i odpowiadają na ich oczekiwania poprzez elegancki rytm nowości. Nie zaniedbują jednocześnie kobiet, które nie mogą pozostawać w cieniu swoich mężczyzn.
stylowy men
Gwiazdy takie jak Kanye West (amerykański raper), afirmujący swój wizerunek bling-bling mężczyzny 2016 roku, zupełnie bez kompleksów szukają wyrafinowania skupiając się na kultywowaniu osobistego wizerunku jako wartości samej w sobie.
W młodym męskim duchu podszyty sukcesem handlowca, jak Leonardo di Caprio błyszczący w „Wilku z Wall Street” i szykownej ikony retro, która nie boi się niczego, tak jak James Dean obrazoburca w „Buntownik bez powodu”, mężczyzna traktuje swoją rolę bardzo na poważnie. Co może być bardziej znamiennego dla kultu męskiej urody od pojawienia się wizerunku Elvisa Presleya na opakowaniach produktów American Crew w tym sezonie? Marka wybrała Króla, symbol męskości z buntowniczym i wyszukanym jedocześnie wyglądem do limitowanej edycji sześciu żeli modelujących. Postać emblematyczna, Elvis umiał wykreować wyrafinowany styl stanowiący jeszcze dzisiaj źródło inspiracji dla każdego mężczyzny.
W poszukiwaniu nienagannego wyglądu, włosy odgrywają istotną rolę. Daje to spore możliwości, ponieważ sezon jest bardziej niż kiedykolwiek przychylny stylowym cięciom wraz z zaobserwowanym powrotem grzywki pozwalającej na bawienie się stylizacją. Gęste obfite włosy pozwalają również na wykreowanie objętości stosownie do potrzeb. Dla mężczyzn o włosach niezbyt gęstych Aveda zaproponowała rozwiązanie dla zagęszczenia włosów Invati Men™ składające się z dwóch etapów, odżywiającego szamponu złuszczającego oraz rewitalizującego skórę głowy. Przeznaczony również dla mężczyzn chcących zwiększyć gęstość włosów Night Density Rescue de Nioxin jest produktem nocnym, który nakłada się na skórę głowy w celu odbudowania komórek skóry i ich naturalnej obrony przed wolnymi rodnikami.
Skóra głowy, doskonale zregenerowana podczas snu, pozwala na zmniejszenie wypadania włosów, co korzystnie wpływa na ich gęstość.
stylowy men
Dla bardziej stylowych, marka Défi Pour Homme właśnie wylansowała farbowanie dla włosów i brody, Power Color. Linia ta, składająca się z 6 barwników, powala mężczyznom w sposób dyskretny ukryć pierwsze białe włosy, ale również wypełnić nieregularności kolorów ich brody.
Formuły na bazie wyciągów kopru morskiego i drzewa sandałowego, posiadają energetyzujące właściwości, odnawiające, kojące oraz oczyszczające..  Ponieważ teraz broda tak jak nigdy dotąd jest w modzie, jej wygląd musi być zadbany równie dobrze jak włosy. Aby uzupełnić swoją gamę Essentiel Men, Eugene Perma Professionnel rozszerza swoją ofertę o olej dla brody, aby odżywić owłosienie i nadać mu jedwabnego i delikatnego wyglądu. Na bazie oleju słonecznikowego, oliwy, jojoby oraz pestek winogron, olej ten stosuje się na co dzień tak jak podczas pielęgnacji skóry. Aby otrzymać brodę z najpiękniejszymi efektami, poleca się Coffret Barber, stworzony przez markę Men Stories, składający się z szamponu dla brody, słoika wosku, serum i sprayu dezynfekującego.