Najnowsza kolekcja Tomasza Olejniczaka #BAROQ&ROLL to bogactwo i błysk inspirowane barokiem. Z kolei fryzury opracowane przez Filipa Galasa, ambasadora Davines, to kobiecy minimalizm. Razem stworzyły spójny wizerunek podczas jubileuszowego pokazu, który odbył się 4 października 2016 r. w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Davines był partnerem wydarzenia.
– Włosy bardzo naturalne, bez nadmiernego połysku, ale i bez matu – pokazaliśmy piękne włosy, zdrowe, które jednak w swoim charakterze nie były konkurencją dla kolekcji, która jest szalenie bogata i wyrazista. Włosy czesaliśmy gładko do tyłu, upięliśmy je w warkoczu tuż nad samym karkiem tak, że podkreśliliśmy kształt głowy, odsłoniliśmy ramiona i szyję – mówi Filip Galas, który opracował koncepcję fryzur do pokazu i zarządzał zespołem fryzjerskim.
Najmodniejsza kobieta według TOMAOTOMO wyróżnia się z tłumu, kusi kobiecością i przyciąga uwagę swoimi stylizacjami. Dla niej najbardziej odpowiednie są minimalistyczne upięcia, jakie zaproponował Filip Galas. Minimalistyczne, starannie wykonane, idealne w swojej prostocie – to one podkreślają charakter modnych stylizacji i stanowią niezbędne uzupełnienie, efektowną kropkę nad „i”.
A jak można określić samą kolekcję #BAROQ&ROLL? Tu klasyczne i proste w swojej konstrukcji formy kontrastują z przepychem tkanin i bogactwem ornamentów. Projektant zainspirowany barokowymi wpływami odważnie wykorzystuje tkaniny zdobione błyszczącymi nićmi, kamieniami Swarovskiego oraz cekinami, udowadniając, że błysk, złoto czy srebro to już nie tylko domena wyjściowych kreacji, ale także tych codziennych.
Bazowe materiały kolekcji to jedwabie, włoskie gipiury czy mięsiste tkaniny z syntetycznymi włóknami i rypsowymi nićmi, które tworzą ciekawe, dekoracyjne struktury. Dominujące barwy to gołębi popiel, czerwień, złoto, srebro i wytworna czerń.
W trakcie pokazu projektant zaprezentował zarówno casual’owe, jak i wieczorowe stylizacje.
Davines był partnerem pokazu i razem z Filipem Galasem oraz jego zespołem z Freehair Team zadbał o fryzury. Podczas stylizacji fryzjerzy korzystali z kosmetyków linii dla blow dry barów – Your Hair Assistant, której Filip jest ambasadorem. Dodatkowo została wykorzystana linia More Inside.
Filip Galas doświadczenie zdobywał w najlepszych akademiach fryzjerskich na świecie, tj. Vidal Sassoon, Sanrizz, Toni&Guy. Ma swój własny, rozpoznawalny i ceniony styl pracy, który charakteryzuje się brytyjską precyzją i kreatywnością oraz francuskim stylem czesania. Na co dzień współpracuje przy sesjach zdjęciowych, reklamach czy pokazach mody. Dba o wizerunek osób publicznych oraz gwiazd polskiego show biznesu. Co roku prezentuje swoją autorską kolekcję fryzur. Ostatnia z nich miała premierę pod koniec września i nosi nazwę CV. Kolekcja ta jest podsumowaniem 25 lat pracy. Filip jest ambasadorem linii Davines – Your Hair Assistant do modelowania włosów.
Tomasz Olejniczak jest założycielem i projektantem marki TOMAOTOMO. Polski projektant mody jest twórcą bezkompromisowym i wiernym swojej wizji artystycznej. Od początku swojej pracy artystycznej konsekwentnie podąża własną drogą, kreując projekty bardzo charakterystyczne i budujące tożsamość marki oraz jej wysoką renomę.
Wśród miłośniczek stylu TOMAOTOMO znajdują się polskie gwiazdy np.: Justyna Steczkowska, Marta Żmuda-Trzebiatowska, Katarzyna Zielińska, Barbara Kurdej-Szatan, Weronika Książkiewicz, Edyta Olszówka, Katarzyna Bujakiewicz, Omenaa Mensah, Patrycja Kazadi. Nie każdy projektant może pochwalić się możliwością współpracy z zagraniczną gwiazdą. Amerykańska telewizja E! – Alicia Quarles wystąpiła na czerwonym dywanie prezentując kreacje TOMAOTOMO.
Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – trzykrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również przez współpracę podczas pokazów z domami mody, m.in.: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana, YSL, Gucci, Vivienne Westwood.
Celem Davines jest uczynienie świata lepszym miejscem oraz wspieranie piękna. Dlatego też firma realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska