Objętości i wyraziste loki i fale to podstawa. Alternatywnie wybierz błyszczące i proste fryzury. Odważnie dobieraj kolor i nie bój się niestandardowych rozwiązań w farbowaniu. Zainspiruj się sztuką lat 80. i wybierz z niej to, co najlepsze. I nie zapomnij o najważniejszym – liczy się spontaniczny wygląd – przekonuje w swojej kolekcji fryzur „Rebel” Angelo Seminara, fryzjer i dyrektor artystyczny maki Davines.
Angelo Seminara w swojej najnowszej kolekcji „Rebel” przenosi nas w czasie do lat 80. Kobietom proponuje luz i fryzury zrobione jakby od niechcenia, na szybko. To nie wystylizowane misterne upięcia, ale objętości, zdefiniowane i błyszczące proste fryzury, matowe tekstury współgrające z kontrastującymi kolorami, jak również podkreślone loki i wyraziste fale.
– Mamy włosy proste, falowane, różne rodzaje loków stworzone z użyciem lokówki, ale można je też uzyskać po postu okręcając włosy wokół palców. Zrobiliśmy także różne rodzaje splotów. Wysuszyliśmy warkocze a następnie rozpuściliśmy je, dzięki czemu uzyskaliśmy pożądany rezultat, czyli rodzaj pięknej falistej tekstury. Mamy także znacznie zwiększone długości i różne wariacje – bardzo ostre i odważne strzyżenia, mocno geometryczne i zdecydowane. Kojarzą mi się one nieco z mocą i siłą z fotografii Helmuta Newtona – tłumaczy Angelo Seminara.
W kolekcji bardzo ważny jest kolor. To on przesądza o charakterze całej stylizacji.
– Mamy tu pomarańcze, żółcie, blondy, turkusy, czerń i wiele innych odcieni. W kolekcji dwa specjalne wizerunki stworzyliśmy przy użyciu czerni i niebieskiego, co uważam za naprawdę dobrą kombinację. Chcieliśmy osiągnąć piękne sylwetki, wykorzystując prostą czerń. To neutralny kolor idealny dla takiej kobiety, która mogłaby powiedzieć – nie przeszkadzaj mi, to ja nie będę przeszkadzać tobie – podkreśla Seminara.
Do stworzenia Rebel Angelo Semianara wykorzystał linię do stylizacji Davines Your Hair Assistant, która wydobywa odcienie koloru oraz podkreśla kształt twarzy. Za wspaniałe efekty koloryzacji odpowiada nowość – Mask z Vibrachrom oraz nowe odcienie A New Colour.
Rebel to zaproszenie dla kobiet, aby dały wyraz swojej buntowniczej naturze, ale i dla fryzjerów – aby im to umożliwili. Postawę buntu zna każda kobieta. Czasem przejawia się ona w sposób otwarty, a czasem po cichu. W tym buncie zawsze chodzi o to, aby wyrazić siebie i dać upust swoim emocjom. A gdy inaczej zbuntować się nie można, może warto zacząć od zmiany fryzury? No i może warto uczynić to w duchu Rebel?
***
Angelo Seminara – dyrektor artystyczny Davines, trzykrotny zdobywca prestiżowego wyróżnienia British Hairdresser of the Year, jedna z najważniejszych osób w Davines. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również przez współpracę z Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana i Vivienne Westwood.
W pracach Angelo Seminary można zauważyć pasję połączoną z mocno rozwiniętą kreatywnością. Potrafi wydobyć naturalne piękno włosów poprzez sugestywną stylizację. Jego unikalna metoda traktowania włosów w sposób zarezerwowany dla tkanin pozwala osiągać niezwykłe rezultaty oraz tworzyć coraz bardziej wyszukane fryzury. Od 2011 roku pełni rolę dyrektora artystycznego Davines.
***
Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – trzykrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę z domami mody, m.in.: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana, YSL, Gucci, Vivienne Westwood.
Celem Davines jest uczynienie świata lepszym miejscem oraz wspieranie piękna. Dlatego też firma realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska