Sandra pomaga kobietom z domu samotnej matki, Magda – początkującym projektantom ze Śląska, Marcin opiekuje się pszczołami. Polscy fryzjerzy udowadniają, że aby uczynić świat wokół nas piękniejszym miejscem, wystarczą zapał, otwarte serce i chęć pomocy. Swoje projekty przedstawili w międzynarodowej kampanii-konkursie „Wspieram Piękno”, organizowanej przez markę kosmetyków fryzjerskich Davines.

Kampania „Wspieram piękno” – I Sustain Beauty jest zaproszeniem skierowanym do międzynarodowej społeczności fryzjerów do opowiedzenia o podejmowanych przez nich działaniach na rzecz otoczenia. Jej celem jest promowanie postaw mających na celu poprawę życia pojedynczych osób i społeczności, czyli – mówiąc w skrócie – czynienie piękna.
Zgłaszane przez fryzjerów projekty obejmowały inicjatywy, których efektem była pomoc innym, ochrona środowiska lub upiększenie przestrzeni wokół nas.
Do kampanii zgłoszono w sumie 114 projektów z 21 krajów świata, m.in. z USA, Meksyku, Malezji,  Australii, Włoch, Francji czy Niemiec. Polscy fryzjerzy przesłali najwięcej projektów – bo aż 26.

Zgłoszenia można było przesyłać przez formularz na stronie www.isustainbeauty.com. Tu też można zapoznać się z pełnymi opisami projektów. Do 1 grudnia włoskie jury ogłosi zwycięzcę, który otrzyma nagrodę o wartości 10 tys. euro na realizację swojego projektu.

Sandra Kpodonou, Warszawa: spełniła marzenia kobiet z domu samotnej matki.
„Zacznij marzyć” – Sandra Kpodonou, Warszawa: spełniła marzenia kobiet z domu samotnej matki.

Jury za najlepszy polski projekt uznało inicjatywę Sandry Kpodonou – „Zacznij marzyć”. Kolorystka zaprosiła kobiety z domu samotnej matki do udziału w sesji, podczas której przeszły metamorfozę. Następnie zrealizowała sesję zdjęciową. Na koniec przyszedł czas na spełnianie marzeń: Ela otrzymała komputer, a Agata pralkę, Patrycja weźmie udział w kursie florystycznym, a Kinga pojedzie nad morze z córkami. Jak w ogóle doszło do realizacji projektu i spotkania z kobietami?

– Pracuję ze wspaniałymi ludźmi i to jest nasz wspólny pomysł. Zostawiliśmy informację  o projekcie w domu samotnej matki i dziewczyny zgłosiły sie same. Każda kobieta potrzebuje spojrzeć na siebie w lustrze i zobaczyć siebie – piękną, niezależnie od tego, co dzieje się w jej życiu – podkreśla Sandra. I dodaje: – Projekt realizuję z własnych oszczędności. Kochamy sprawiać kobietom przyjemność i pomagać im. Na pewno będziemy rozwijać projekt. Cel mamy jeden: uszczęśliwiać kobiety!
FILM o projekcie: https://www.youtube.com/watch?v=hwny92eLMjw
Pełen opis przedsięwzięcia: http://www.isustainbeauty.com/?area=project&cat=soc&id=289

3.„Projekt 3x21” – Monika Zdanowska, Studio VIVA, Zielona Góra: Monika zrealizowała profesjonalną sesję zdjęciową dla osób z zespołem Downa.
„Projekt 3×21” – Monika Zdanowska, Studio VIVA, Zielona Góra: Monika zrealizowała profesjonalną sesję zdjęciową dla osób z zespołem Downa.

W tym roku odbyła się druga już edycja kampanii. W jej pierwszej odsłonie, w 2015 r., zwyciężył Salvatore z Peru, który otworzył szkołę, w której uczył biedne kobiety fryzjerstwa. W ten sposób pomógł im zdobyć zawód i odmienić życie ich i ich bliskich.

Tegoroczną kampanię wsparły osobistości, dla których wezwanie „Uczyńmy świat piękniejszym miejscem” jest codzienną misją: Mara Galeazzi – baletnica przez lata związana z The Royal Ballet w Londynie, Aldo Signoretti – mistrz fryzjerski, który stworzył fryzury m.in. do filmów Felliniego, Viscontiego czy Baza Luhrmanna, a także Belgin Aksoy – inicjatorka Światowego Dnia Wellness.

Kampania I Sustain Beauty jest realizowana przez Davines – włoskiego producenta kosmetyków naturalnych do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Marka dba o środowisko naturalne, co przejawia się na każdym etapie produkcji, nie chce być największą firmą na świecie, ale najbardziej etyczną, a częścią swojej strategii uczyniła myśl Fiodora Dostojewskiego: „Piękno ma moc ocalić świat”.

„Malujmy” – Marta Błoch, Pracownia fryzjerska Marty Błoch, Bydgoszcz: w duchu ekologii nadaje starym przedmiotom drugie życie.
„Malujmy” – Marta Błoch, Pracownia fryzjerska Marty Błoch, Bydgoszcz: w duchu ekologii nadaje starym przedmiotom drugie życie.

Projekty z Polski zgłoszone do II edycji  kampanii I SUSTAIN BEAUTY w 2016 r.
Pełne opisy projektów są dostępne na
www.isustainbeauty.com

  1. „Zacznij marzyć” – Sandra Kpodonou, Warszawa: spełniła marzenia kobiet z domu samotnej matki. Zaczęła od zmiany zewnętrznej: włosy i makijaż. Kobiety wzięły też udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej. Kolejny etap to czas na spełnienie marzeń uczestniczek: kurs florystyczny, wycieczka nad morze, pralka.
  2. „Malujmy” – Marta Błoch, Pracownia Fryzjerska, Bydgoszcz: w duchu ekologii nadaje starym przedmiotom drugie życie. Chce zachęcać do tego także swoich klientów podczas warsztatów plastycznych.
  3. „Dojrzałość” – Karolina Borkowska, Creative Hair Studio, Włocławek: chce stworzyć look book z kobietami w wieku 60+ jako głównymi bohaterkami. Chce, aby jej modelki były dumne ze swojego wieku. Sesja zdjęciowa, fryzury i makijaż mają podkreślić piękno, wiedzę i doświadczenie życiowe kobiet.
  4. „Trzmiel w dużym mieście” – Marcin Brudziana, Officyna, Poznań: fryzjer – ekolog, w ogrodzie salonu fryzjerskiego utworzył pasiekę oraz „łąkę” pełną kwiatów ulubionych przez pszczoły, razem z dziećmi podczas warsztatów plastycznych konstruuje małe ule, popularyzuje wiedzę na temat ochrony pszczół.
  5. „Dla osób z autyzmem” – Karolina Chodzeńska, Zwierzenia Grzebienia, Warszawa: Karolina wspiera Atelier Synapsis, sprzedając w swoim salonie ozdoby wykonane przez osoby z autyzmem i aspergerem, propaguje także wiedzę o tych syndromach.
  6. „Podkreślone piękno” – Hanna Czerwińska, Hair Atelier Hanna Czerwińska, Bydgoszcz: fryzjerzy często w swojej pracy spotykają się z poruszającymi historiami życiowymi. Jak pomóc ciężko doświadczonym przez los osobom? Pierwszym krokiem może być zewnętrzna metamorfoza w zakresie włosów i make-upu. Hanna organizuje takie sesje w swoim salonie. Na zakończenie – jako pamiątka: minisesja zdjęciowa.
  7. „Mówimy NIEboRAKOWI” – Justyna Dolata, Beauty and Art Studio, Ostrów Wielkopolski: prowadzi zbiórki włosów na peruki dla małych pacjentów oddziałów onkologicznych, współpracuje ze Stowarzyszeniem „Mówimy NIEboRAKOWI”.
  8. „Filip Galas CV – 25 lat” – Filip Galas Freehair Team, Warszawa: Filip w kolekcji fryzur i dedykowanym jej filmie oddaje głos kobietom. Zadaje im proste pytania: czym jest wolność, czym jest kobiecość? Odpowiedzi składają się na portret polskiej kobiety XXI wieku.
  9. „Gra o staż” – Filip Galas Freehair Team, Warszawa: znalezienie pracy w zawodzie fryzjera zaraz po szkole może być trudne. Filip zaprosił młodych do udziału w konkursie, w którym nagrodą główną był staż w jego salonie.
  10. „Ojcowie vs kucyki” – Katarzyna Grabowska, Hair and Nail Concept, Warszawa: badania pokazują, że relacje dziewczynki z ojcem mają wpływ na jej życie jako dorosłej kobiety. Jak rozwijać tę relację? Katarzyna postanowiła nauczyć ojców, jak mogą stworzyć na głowach swoich córek ich ulubione fryzury. Dziewczynki były zachwycone.
  11. „Piękno dla otoczenia” – Magdalena Grabowska-Romanko, Diva, Pszczyna: zainicjowała akcję „Zużyj odżywkę, zasadź roślinkę”. Przy zakupie odżywki do włosów każdy klient otrzymuje nasionka, które może zasadzić w opakowaniu po kosmetyku. Magda zachęca także klientów do pochwalenia się efektami sadzenia. W ten sposób kreuje proekologiczne postawy i pokazuje, że opakowania po kosmetykach można ponownie wykorzystać.
  12. „Piękno w wymiarze kulturowym” – Magdalena Grabowska-Romanko, Diva, Pszczyna: od 2011 organizuje pokazy mody dla zdolnych projektantów, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie fashion. Pokazy odbywają m.in. w jej salonie fryzjerskim. Magda wspiera także młodych kreatywnych PR-owo, zapraszając na pokazy dziennikarzy lokalnych mediów.
  13. „Nie(zwyczajne) torby na zakupy” – Sergiy Gusyev, Bydgoszcz: połączył praktyczne z pożytecznym: stworzył torby, które mogą nabyć klienci salonu. Dochód ze sprzedaży zostaje przeznaczony dla bydgoskich sierocińców.
  14. „Sztuka przez pryzmat” – Elżbieta Jurek, „Trzaska and Jurek”, Warszawa: w salonie powstała czarna ściana, która będzie przeznaczona na ekspozycję dzieł artystycznych. Co ciekawe, ściana będzie widoczna także w nocy, po zamknięciu salonu, dzięki czemu przechodnie będą mogli na chwilę przystanąć przed witryną i kontemplować dzieła artystyczne 24 godziny na dobę.
  15. „Otaczajmy się sztuką” – Konrad Kłos, Hair Emergency, Warszawa: sztuka i fryzjerstwo są blisko siebie. Dlatego też salon zaprasza artystów do eksponowania swoich prac w salonie. W ten sposób ich wspiera, ale także tworzy przestrzeń, w której klientki nie tylko korzystają z usług fryzjerskich, ale jednocześnie mają okazję obcować ze sztuką.
  16. „Pomagamy w pomaganiu” – Konrad Kłos, Hair Emergency, Warszawa: salon wspiera fundację Rak’n’Roll, zbierając włosy na peruki dla osób po chemioterapii.
  17. „Wspieramy ule” – Konrad Kłos, Hair Emergency, Warszawa: salon wspiera ideę uli miejskich, pracownicy założyli ule, rozprowadzają mód z miejskich pasiek, salon włącza się także w akcje informacyjne na temat znaczenia pszczół w naszym codziennym życiu.
  18. „Dzień kreatywności” – Kamila Lewandowska, Lejdis, Włocławek – salon fryzjerski Kamili to nie tylko centrum urody, ale także centrum kreatywności. Podczas odbywających się raz na miesiąc spotkań, można się tu nauczyć tworzyć ozdoby z pozornie niepotrzebnych rzeczy, poznać tajniki komponowania bukietów i przygotować pyszne domowe przetwory.
  19. „Magiczna moc pielęgnacji włosów” – Elżbieta Lustig, Bydgoszcz: organizacja bezpłatnych warsztatów dla zapracowanych kobiet, podczas których panie poznały zasady pielęgnacji włosów.
  20. „Po prostu miłość” – Piotr Mordas, Słomiński i Mordas, Fryzjer i barbershop, Białystok: realizacja sesji zdjęciowej do kalendarza promującego macierzyństwo. Dochód ze sprzedaży przeznaczony na realizację celów Fundacji Bezpieczny Brzuszek oraz Fundacji im. rodziny Czarneckich.
  21. „Modny Białystok Pomaga” – Piotr Mordas, Słomiński i Mordas, Fryzjer i barbershop, Białystok: organizacja pokazu mody, z którego dochód został przeznaczony na remont łazienki w domu małego, nieuleczalnie chorego Krzysia.
  22. „Uliczny kościół” – Piotr Mordas, Słomiński i Mordas, Fryzjer i barbershop, Białystok: bezpłatne usługi fryzjerskie dla bezdomnych.
  23. „Mikołaj przybywa, aby pomóc” – Marzena Roguska, PT. Włosy, Warszawa: zainicjowała i zorganizowała zbiórkę świątecznych prezentów dla rodzin niepełnosprawnych dzieci.
  24. „Zapuszczasz włosy, wywołujesz uśmiech” – Marzena Roguska, PT. Włosy, Warszawa: włączyła się w „zbiórkę” włosów na peruki dla osób po chemioterapii, współpraca z Fundacją Rak’n’Roll.
  25. „Moss wspiera sztukę” – Anna Waszkowska, Moss, Kraków: salon wspiera młodych artystów: organizuje wernisaże, eksponuje ich prace. Pomaga w sprzedaży i działaniach PR-owych w lokalnej prasie i mediach społecznościowych.
  26. „Projekt 3×21” – Monika Zdanowska, Studio VIVA, Zielona Góra: Monika zrealizowała profesjonalną sesję zdjęciową dla osób z zespołem Downa. Zdjęcia znajdą się w kalendarzu, a dochód z jego sprzedaży zostanie przeznaczony na cele fundacji opiekującej się osobami z zespołem Downa.

 

Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – trzykrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę z domami mody, m.in.: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana czy Vivienne Westwood.

Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska