Sandra pomaga kobietom z domu samotnej matki, Magda – początkującym projektantom ze Śląska, Marcin opiekuje się pszczołami. Polscy fryzjerzy udowadniają, że aby uczynić świat wokół nas piękniejszym miejscem, wystarczą zapał, otwarte serce i chęć pomocy. Swoje projekty przedstawili w międzynarodowej kampanii-konkursie „Wspieram Piękno”, organizowanej przez markę kosmetyków fryzjerskich Davines.
Kampania „Wspieram piękno” – I Sustain Beauty jest zaproszeniem skierowanym do międzynarodowej społeczności fryzjerów do opowiedzenia o podejmowanych przez nich działaniach na rzecz otoczenia. Jej celem jest promowanie postaw mających na celu poprawę życia pojedynczych osób i społeczności, czyli – mówiąc w skrócie – czynienie piękna.
Zgłaszane przez fryzjerów projekty obejmowały inicjatywy, których efektem była pomoc innym, ochrona środowiska lub upiększenie przestrzeni wokół nas.
Do kampanii zgłoszono w sumie 114 projektów z 21 krajów świata, m.in. z USA, Meksyku, Malezji, Australii, Włoch, Francji czy Niemiec. Polscy fryzjerzy przesłali najwięcej projektów – bo aż 26.
Zgłoszenia można było przesyłać przez formularz na stronie www.isustainbeauty.com. Tu też można zapoznać się z pełnymi opisami projektów. Do 1 grudnia włoskie jury ogłosi zwycięzcę, który otrzyma nagrodę o wartości 10 tys. euro na realizację swojego projektu.
Jury za najlepszy polski projekt uznało inicjatywę Sandry Kpodonou – „Zacznij marzyć”. Kolorystka zaprosiła kobiety z domu samotnej matki do udziału w sesji, podczas której przeszły metamorfozę. Następnie zrealizowała sesję zdjęciową. Na koniec przyszedł czas na spełnianie marzeń: Ela otrzymała komputer, a Agata pralkę, Patrycja weźmie udział w kursie florystycznym, a Kinga pojedzie nad morze z córkami. Jak w ogóle doszło do realizacji projektu i spotkania z kobietami?
– Pracuję ze wspaniałymi ludźmi i to jest nasz wspólny pomysł. Zostawiliśmy informację o projekcie w domu samotnej matki i dziewczyny zgłosiły sie same. Każda kobieta potrzebuje spojrzeć na siebie w lustrze i zobaczyć siebie – piękną, niezależnie od tego, co dzieje się w jej życiu – podkreśla Sandra. I dodaje: – Projekt realizuję z własnych oszczędności. Kochamy sprawiać kobietom przyjemność i pomagać im. Na pewno będziemy rozwijać projekt. Cel mamy jeden: uszczęśliwiać kobiety!
FILM o projekcie: https://www.youtube.com/watch?v=hwny92eLMjw
Pełen opis przedsięwzięcia: http://www.isustainbeauty.com/?area=project&cat=soc&id=289
W tym roku odbyła się druga już edycja kampanii. W jej pierwszej odsłonie, w 2015 r., zwyciężył Salvatore z Peru, który otworzył szkołę, w której uczył biedne kobiety fryzjerstwa. W ten sposób pomógł im zdobyć zawód i odmienić życie ich i ich bliskich.
Tegoroczną kampanię wsparły osobistości, dla których wezwanie „Uczyńmy świat piękniejszym miejscem” jest codzienną misją: Mara Galeazzi – baletnica przez lata związana z The Royal Ballet w Londynie, Aldo Signoretti – mistrz fryzjerski, który stworzył fryzury m.in. do filmów Felliniego, Viscontiego czy Baza Luhrmanna, a także Belgin Aksoy – inicjatorka Światowego Dnia Wellness.
Kampania I Sustain Beauty jest realizowana przez Davines – włoskiego producenta kosmetyków naturalnych do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Marka dba o środowisko naturalne, co przejawia się na każdym etapie produkcji, nie chce być największą firmą na świecie, ale najbardziej etyczną, a częścią swojej strategii uczyniła myśl Fiodora Dostojewskiego: „Piękno ma moc ocalić świat”.
Projekty z Polski zgłoszone do II edycji kampanii I SUSTAIN BEAUTY w 2016 r.
Pełne opisy projektów są dostępne na www.isustainbeauty.com
- „Zacznij marzyć” – Sandra Kpodonou, Warszawa: spełniła marzenia kobiet z domu samotnej matki. Zaczęła od zmiany zewnętrznej: włosy i makijaż. Kobiety wzięły też udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej. Kolejny etap to czas na spełnienie marzeń uczestniczek: kurs florystyczny, wycieczka nad morze, pralka.
- „Malujmy” – Marta Błoch, Pracownia Fryzjerska, Bydgoszcz: w duchu ekologii nadaje starym przedmiotom drugie życie. Chce zachęcać do tego także swoich klientów podczas warsztatów plastycznych.
- „Dojrzałość” – Karolina Borkowska, Creative Hair Studio, Włocławek: chce stworzyć look book z kobietami w wieku 60+ jako głównymi bohaterkami. Chce, aby jej modelki były dumne ze swojego wieku. Sesja zdjęciowa, fryzury i makijaż mają podkreślić piękno, wiedzę i doświadczenie życiowe kobiet.
- „Trzmiel w dużym mieście” – Marcin Brudziana, Officyna, Poznań: fryzjer – ekolog, w ogrodzie salonu fryzjerskiego utworzył pasiekę oraz „łąkę” pełną kwiatów ulubionych przez pszczoły, razem z dziećmi podczas warsztatów plastycznych konstruuje małe ule, popularyzuje wiedzę na temat ochrony pszczół.
- „Dla osób z autyzmem” – Karolina Chodzeńska, Zwierzenia Grzebienia, Warszawa: Karolina wspiera Atelier Synapsis, sprzedając w swoim salonie ozdoby wykonane przez osoby z autyzmem i aspergerem, propaguje także wiedzę o tych syndromach.
- „Podkreślone piękno” – Hanna Czerwińska, Hair Atelier Hanna Czerwińska, Bydgoszcz: fryzjerzy często w swojej pracy spotykają się z poruszającymi historiami życiowymi. Jak pomóc ciężko doświadczonym przez los osobom? Pierwszym krokiem może być zewnętrzna metamorfoza w zakresie włosów i make-upu. Hanna organizuje takie sesje w swoim salonie. Na zakończenie – jako pamiątka: minisesja zdjęciowa.
- „Mówimy NIEboRAKOWI” – Justyna Dolata, Beauty and Art Studio, Ostrów Wielkopolski: prowadzi zbiórki włosów na peruki dla małych pacjentów oddziałów onkologicznych, współpracuje ze Stowarzyszeniem „Mówimy NIEboRAKOWI”.
- „Filip Galas CV – 25 lat” – Filip Galas Freehair Team, Warszawa: Filip w kolekcji fryzur i dedykowanym jej filmie oddaje głos kobietom. Zadaje im proste pytania: czym jest wolność, czym jest kobiecość? Odpowiedzi składają się na portret polskiej kobiety XXI wieku.
- „Gra o staż” – Filip Galas Freehair Team, Warszawa: znalezienie pracy w zawodzie fryzjera zaraz po szkole może być trudne. Filip zaprosił młodych do udziału w konkursie, w którym nagrodą główną był staż w jego salonie.
- „Ojcowie vs kucyki” – Katarzyna Grabowska, Hair and Nail Concept, Warszawa: badania pokazują, że relacje dziewczynki z ojcem mają wpływ na jej życie jako dorosłej kobiety. Jak rozwijać tę relację? Katarzyna postanowiła nauczyć ojców, jak mogą stworzyć na głowach swoich córek ich ulubione fryzury. Dziewczynki były zachwycone.
- „Piękno dla otoczenia” – Magdalena Grabowska-Romanko, Diva, Pszczyna: zainicjowała akcję „Zużyj odżywkę, zasadź roślinkę”. Przy zakupie odżywki do włosów każdy klient otrzymuje nasionka, które może zasadzić w opakowaniu po kosmetyku. Magda zachęca także klientów do pochwalenia się efektami sadzenia. W ten sposób kreuje proekologiczne postawy i pokazuje, że opakowania po kosmetykach można ponownie wykorzystać.
- „Piękno w wymiarze kulturowym” – Magdalena Grabowska-Romanko, Diva, Pszczyna: od 2011 organizuje pokazy mody dla zdolnych projektantów, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie fashion. Pokazy odbywają m.in. w jej salonie fryzjerskim. Magda wspiera także młodych kreatywnych PR-owo, zapraszając na pokazy dziennikarzy lokalnych mediów.
- „Nie(zwyczajne) torby na zakupy” – Sergiy Gusyev, Bydgoszcz: połączył praktyczne z pożytecznym: stworzył torby, które mogą nabyć klienci salonu. Dochód ze sprzedaży zostaje przeznaczony dla bydgoskich sierocińców.
- „Sztuka przez pryzmat” – Elżbieta Jurek, „Trzaska and Jurek”, Warszawa: w salonie powstała czarna ściana, która będzie przeznaczona na ekspozycję dzieł artystycznych. Co ciekawe, ściana będzie widoczna także w nocy, po zamknięciu salonu, dzięki czemu przechodnie będą mogli na chwilę przystanąć przed witryną i kontemplować dzieła artystyczne 24 godziny na dobę.
- „Otaczajmy się sztuką” – Konrad Kłos, Hair Emergency, Warszawa: sztuka i fryzjerstwo są blisko siebie. Dlatego też salon zaprasza artystów do eksponowania swoich prac w salonie. W ten sposób ich wspiera, ale także tworzy przestrzeń, w której klientki nie tylko korzystają z usług fryzjerskich, ale jednocześnie mają okazję obcować ze sztuką.
- „Pomagamy w pomaganiu” – Konrad Kłos, Hair Emergency, Warszawa: salon wspiera fundację Rak’n’Roll, zbierając włosy na peruki dla osób po chemioterapii.
- „Wspieramy ule” – Konrad Kłos, Hair Emergency, Warszawa: salon wspiera ideę uli miejskich, pracownicy założyli ule, rozprowadzają mód z miejskich pasiek, salon włącza się także w akcje informacyjne na temat znaczenia pszczół w naszym codziennym życiu.
- „Dzień kreatywności” – Kamila Lewandowska, Lejdis, Włocławek – salon fryzjerski Kamili to nie tylko centrum urody, ale także centrum kreatywności. Podczas odbywających się raz na miesiąc spotkań, można się tu nauczyć tworzyć ozdoby z pozornie niepotrzebnych rzeczy, poznać tajniki komponowania bukietów i przygotować pyszne domowe przetwory.
- „Magiczna moc pielęgnacji włosów” – Elżbieta Lustig, Bydgoszcz: organizacja bezpłatnych warsztatów dla zapracowanych kobiet, podczas których panie poznały zasady pielęgnacji włosów.
- „Po prostu miłość” – Piotr Mordas, Słomiński i Mordas, Fryzjer i barbershop, Białystok: realizacja sesji zdjęciowej do kalendarza promującego macierzyństwo. Dochód ze sprzedaży przeznaczony na realizację celów Fundacji Bezpieczny Brzuszek oraz Fundacji im. rodziny Czarneckich.
- „Modny Białystok Pomaga” – Piotr Mordas, Słomiński i Mordas, Fryzjer i barbershop, Białystok: organizacja pokazu mody, z którego dochód został przeznaczony na remont łazienki w domu małego, nieuleczalnie chorego Krzysia.
- „Uliczny kościół” – Piotr Mordas, Słomiński i Mordas, Fryzjer i barbershop, Białystok: bezpłatne usługi fryzjerskie dla bezdomnych.
- „Mikołaj przybywa, aby pomóc” – Marzena Roguska, PT. Włosy, Warszawa: zainicjowała i zorganizowała zbiórkę świątecznych prezentów dla rodzin niepełnosprawnych dzieci.
- „Zapuszczasz włosy, wywołujesz uśmiech” – Marzena Roguska, PT. Włosy, Warszawa: włączyła się w „zbiórkę” włosów na peruki dla osób po chemioterapii, współpraca z Fundacją Rak’n’Roll.
- „Moss wspiera sztukę” – Anna Waszkowska, Moss, Kraków: salon wspiera młodych artystów: organizuje wernisaże, eksponuje ich prace. Pomaga w sprzedaży i działaniach PR-owych w lokalnej prasie i mediach społecznościowych.
- „Projekt 3×21” – Monika Zdanowska, Studio VIVA, Zielona Góra: Monika zrealizowała profesjonalną sesję zdjęciową dla osób z zespołem Downa. Zdjęcia znajdą się w kalendarzu, a dochód z jego sprzedaży zostanie przeznaczony na cele fundacji opiekującej się osobami z zespołem Downa.
Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – trzykrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę z domami mody, m.in.: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana czy Vivienne Westwood.
Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska