„To było jak pokazanie czterech luksusowych samochodów, z których każdy chcesz mieć, i to najlepiej od razu!” – taka opinia pojawiła się wśród uczestników Davines Hair On Stage. Na scenie wystąpiły cztery zespoły, a każdy z nich zaprezentował inne podejście do sztuki fryzjerskiej. To było prawdziwe show. Jednak na tym wydarzenie się nie kończy. Dobra wiadomość jest taka, że będzie miało ono swoją kontynuację podczas szkoleń prowadzonych przez Rafała Potomskiego, Filipa Galasa, trenerów Davines oraz zespół Allilon.

Rafał Potomski

Rafał Potomski i inspiracje z „Dream”
Hair On Stage zaczął się pokazem przygotowanym przez Rafała Potomskiego. Założyciel AtelieRPotomski poświęcił go swojej najnowszej kolekcji „Dream” (Sen).
Jak podsumowuje Rafał – Pierwszy sen z kolekcji Dream to najbardziej czysta forma pokazania przedziałka, który obowiązuje w tym sezonie. Podział głowy na trzy elementy. Kolejne propozycje to hołd oddany zabawie strukturą i fakturą włosów i kolejne konfiguracje przy wybieranych przeze mnie podziałach. Fascynuje mnie struktura włosów afroamerykańskich. Pokazuję w mojej kolekcji, w jaki sposób można ją wykorzystać. Pokazuję również, w jaki sposób szycia tresek mogą tworzyć wyjątkowe połączenia – i to zarówno u mężczyzny, jak i kobiety. Kolejne zagadnienie to zaprezentowanie różnicy między budowaniem sześcianu u mężczyzny, a budowaniem owalu u kobiety – wracamy tutaj do podstaw fryzjerstwa i kreatywnie je interpretujemy – tłumaczy Rafał.
Na scenie wystąpiły także kosmetyki More Inside, której to linii Rafał jest ambasadorem, i o której mówi – „To moje królestwo”. Album poświęcony kolekcji „Dream” wyposażony jest w owijkę, która jest mapą, wskazującą, jak poruszać się po królestwie More Inisde”.
Filip Galas

Filip Galas i stylizacje na różnych długościach dla kobiet w różnym wieku
W drugim pokazie widzowie mieli okazję zajrzeć do świata Filipa Galasa. Założyciel Haircut Academy wraz ze swoim zespołem przedstawił na Hair On Stage dwie kolekcje – Gradient, która obowiązuje do końca 2016 r. oraz Filip Galas CV na 2017 r.

– Projekt Filip Galas CV jest kierowany do klientek salonów fryzjerskich, sesja przedstawia bardzo codzienne fryzury, jakie kobiety chcą nosić na co dzień. Oczywiście, propozycje są bardzo zróżnicowane: jest wysoko upięty kuc, romantyczne fale, nowoczesna koloryzacja fluo-ombre na zimnym blondzie czy klasyczny „szyty” kok w nonszalanckiej wersji. Łącznie kolekcja zawiera 15 stylizacji na wszelkich długościach kierowanych do kobiet w różnym wieku – mówi Filip Galas.
Do stworzenia stylizacji użył linii Davines Your Hair Assistant, której jest ambasadorem. Jak podkreśla – To jedyna gama, która może dać taki efekt końcowy: lekkich, nie obciążonych, a jednocześnie pod kontrolą fryzur.

Filip przez swój pokaz przede wszystkim zachęcał fryzjerów do zabawy włosami i szukania nowych kierunków. Wzywał także do odwagi: – Nie bójcie się eksperymentować, ale jednocześnie starajcie się wciągnąć do tej „zabawy” swoje otoczenie, przyjaciół, klientki. Uśmiechajcie się, bo spięcie i nerwy są niezdrowe, co więcej nie pomagają w osiągnięciu sukcesu. Bądźcie sobą, pozwólcie sobie na odrobinę szaleństwa. Szukajcie przyjemności w codziennych rzeczach i sytuacjach. Dzielcie się wiedzą i pasją – zachęca założyciel Haircut Academy.

trenerzy Davines

Trenerzy Davines: metodologia strzyżeń

Prezentacji dokonał National Master Trainer Davines – Tomasz Bronowicki, oraz trenerzy – Adam Żolik i Małgorzata Piechocińska. Wspólnie przedstawili inspiracje do nowego programu szkoleniowego Metodologia Strzyżeń.

Jak mówi Tomasz Bronowicki: – Zaprezentowaliśmy gradacje oraz sposoby i techniki, które wykorzystujemy do budowania i balansowania ciężarem naszych fryzur, a także stopniowanie włosów i jego wpływ na wewnętrzną dynamikę fryzury. Te podstawowe zagadnienia oraz ich zrozumienie dają nam nieograniczone możliwości podczas projektowania fryzur. Na zakończenie prezentacji pokazaliśmy wewnętrzne dysproporcje i sposób balansowania ciężarem oraz wewnętrznymi kształtami włosów. Chcieliśmy przedstawić możliwości, jakie daje nam pełne zrozumienie filozofii czy metodologii, towarzyszącej nam podczas tworzenia klasycznych kształtów i jak przekłada się to na proces myślowy podczas projektowania kreatywnych, indywidualnych oraz spersonalizowanych form”.

ALLILON: gradacje, warstwy, disconnection

Hair On Stage zakończył pokaz zespołu Allilon – Pedro Inchenko, Madleine Murphy oraz Kate Hussey.

Grupa mocno inspirowała się twórczością francuskiego artysty JR, nie tylko w sensie społecznej wymowy jego prac, ale także pod względem formy. Prostokątne zdjęcia JR posłużyły za inspirację do wydzielania prostokątnych separacji, a skąpane w zachodzącym słońcu fawele – do umiejscowienia sekcji kolorystycznych w nieoczywistych miejscach, czyli u nasady.

Trenerzy z Wielkiej Brytanii pokazali i wykonali podstawowe techniki strzyżeń, jak gradacja, warstwy, strzyżenie disconnection – bez technicznego punktu połączenia, przedstawili też technikę strzyżenia według numerów, która pomaga kontrolować budowanie kształtu.

Szkolenia z Davines
Pod koniec września cztery zespoły Hair On Stage zaprezentowały uczestnikom program pełen inspiracji, ale będący także swego rodzaju zaproszeniem do udziału w szkoleniach, które odbywają się przez cały rok. Zatem szkolenia z Rafałem Potomskim, Filipem Galasem, trenerami Davines czy Allilon, a może każde z nich? – wybór należy do was.

Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – trzykrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę ze stylistami haute couture takimi jak: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana i Vivienne Westwood.

Celem Davines jest uczynienie świata lepszym miejscem oraz wspieranie piękna. Dlatego też  firma realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska