Najnowsza kolekcja projektanta mody Tomasza Olejniczaka #BAROQ&ROLL to bogactwo i błysk inspirowane barokiem. Z kolei fryzury opracowane przez Filipa Galasa, ambasadora Davines, to kobiecy minimalizm. Razem stworzyły spójny wizerunek podczas jubileuszowego pokazu, który odbył się 4 października 2016 r. w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Davines był partnerem wydarzenia.
– Włosy bardzo naturalne, bez nadmiernego połysku, ale i bez matu – pokazaliśmy piękne włosy, zdrowe, które jednak w swoim charakterze nie były konkurencją dla kolekcji ubrań, która jest szalenie bogata i wyrazista. Włosy czesaliśmy gładko do tyłu, upięliśmy je w warkoczu tuż nad samym karkiem tak, że podkreśliliśmy kształt głowy, odsłoniliśmy ramiona i szyję – mówi Filip Galas, który opracował koncepcję fryzur do pokazu i zarządzał zespołem fryzjerskim.
Najmodniejsza kobieta według TOMAOTOMO wyróżnia się z tłumu, kusi kobiecością i przyciąga uwagę swoimi stylizacjami. Dla niej najbardziej odpowiednie są minimalistyczne upięcia, jakie zaproponował Filip Galas. Minimalistyczne, starannie wykonane, idealne w swojej prostocie – to one podkreślają charakter modnych stylizacji i stanowią niezbędne uzupełnienie, efektowną kropkę nad „i”.
A jak można określić samą kolekcję #BAROQ&ROLL? Tu klasyczne i proste w swojej konstrukcji formy kontrastują z przepychem tkanin i bogactwem ornamentów. Projektant zainspirowany barokowymi wpływami odważnie wykorzystuje tkaniny zdobione błyszczącymi nićmi, kamieniami Swarovskiego oraz cekinami, udowadniając, że błysk, złoto czy srebro to już nie tylko domena wyjściowych kreacji, ale także tych codziennych.
Bazowe materiały kolekcji to jedwabie, włoskie gipiury czy mięsiste tkaniny z syntetycznymi włóknami i rypsowymi nićmi, które tworzą ciekawe, dekoracyjne struktury. Dominujące barwy to gołębi popiel, czerwień, złoto, srebro i wytworna czerń.
W trakcie pokazu projektant zaprezentował zarówno casual’owe, jak i wieczorowe stylizacje.
Davines był partnerem pokazu i razem z Filipem Galasem oraz jego zespołem z Freehair Team zadbał o fryzury. Podczas stylizacji fryzjerzy korzystali z kosmetyków linii dla blow dry barów – Your Hair Assistant, której Filip jest ambasadorem. Dodatkowo została wykorzystana linia More Inside.