Grupa artystyczna stworzona przez Marię Korzeniowską zadebiutowała podczas wrześniowych targów Hair Forum.

VISIONARIES ARTSITIC TEAM tworzą  polscy kreatywni fryzjerzy powołani przez mistrzynię fryzjerstwa artystycznego Marię Korzewniowską. Wizjonerzy o wysokich aspiracjach artystycznych, wspierani są od początku przez JBS i markę Goldwell.  W wywiadzie jej członkowie opowiadaja o założeniach grupy i planach na przyszłość.

„Każdy człowiek rodzi się jako oryginał, wielu umiera jako kopia”

W tym co zamierzamy i realizujemy przy pomocy własnych osobowości, indywidualności i wspólnej miłości do włosów – zrealizujemy! Czeka nas wiele godzin intensywnej i kreatywnej pracy, z licznymi sukcesami – mocno w to wierzę – mówi Beata Dysiewicz.

Naszym założeniem i planem jest tworzyć własne kolekcje, pokazywać w nich wrażliwość na modę oraz inspirować innych.

Chcemy pobudzać wyobraźnię widza, powodować w nim emocje, myśli do kreatywnego działania – szczególnie, jeśli chodzi o fryzjerstwo – dodaje Maria Korzeniowska, założycielka grupy.

Współpraca i tożsamość z „produktem artystycznym” jakim jest nasza grupa jest szczególnie ważna dla obu stron. My – jako Visionaries Artistic Team – to siła twórcza – Goldwell Polska to moc sprawcza, pomocna dłoń, ogromne wsparcie produktowe, medialne. Chcemy i współpracujemy z najlepszymi – mówi Sławek Workert. Goldwell – ułatwia nasze działania – wtrąca Pani Maria Korzeniowska. Pomocą, ogromną zresztą, będzie dla nas zrozumienie naszych potrzeb w realizacji wielkich kreacji – pokazowych, sesyjnych, scenicznych. Połączenie obu zespołów może przynieść tak jak w codziennej współpracy (artyści od wielu lat pracują na produktach Goldwell Polska) – tylko same korzyści.

Jak widzi Pan/Pani swój wkład w V.A.T?

Piotr Bruniecki: Zabawa włosami i praca z nimi bez żadnych ograniczeń jest odskocznią od codzienności i daje mi potężny zastrzyk energii. W tworzeniu kolekcji dla i z VAT pragnę wyrażać siebie, zaskakiwać i inspirować. Chcę ze swojej strony wprowadzić dużą dawkę nowatorstwa, otwartości na „nowe”, co z tego wyniknie przekonają się Państwo na pokazach i w kolejnych kolekcjach VAT.

Beata Dysiewicz: Moja natura jest złożona, jednak szczęśliwie dla samej siebie i wszystkiego co udało mi się zbudować – to zespół względnie pozytywnych cech. Konsekwencja, pracowitość, pokora i dążenie do doskonałości to „filar” – jednakże ubrany w „lukrową pajęczynę” kreatywności.

Swoją energię, w pogoni za nieprzeciętnym pięknem i wyjątkowością dedykuję dla V.A.T. Oto mój wkład i zaangażowanie dla sprawy nieprzeciętnej.

Sławek Workwert: Moim skromnym planem jest samo-realizacja i bycie inspiracją a zarazem ciekawostką dla tych, którzy mnie jeszcze nie znają. Wierzę, że fryzjerzy to pasjonaci. Utożsamienie się z Visioners Artistic Team – to wyzwanie, któremu wszyscy musimy podołać – wnosząc to co najlepsze i pozytywne zarazem.

Maria Korzeniowska: Jako założycielka grupy artystycznej Visonaries Artistic Team, będę się starała w swojej pracy przekazywać teamowi oraz naszym odbiorcom, że fryzjerstwo to nieustanna podróż w nieznane zakątki sztuki oraz kultury. Chciałabym, by moja grupa stała się przewodnikiem po tych krainach. Dla ludzi, którzy kierują się w swoim działaniu pasją i zaangażowaniem, każde przedsięwzięcie jest formą odkrywania.

Plany…

Grupa Visionaries Artistic Team powstała by wzbogacić scenę fryzjerską. Naszym pragnieniem i planem jest bycie inspiracją dla innych – mówi twórczyni grupy Maria Korzeniowska.

Planujemy w nieodkryty jeszcze do końca sposób traktować włosy, by to co stworzymy było nowatorskie, by pobudzało do otwartości, by odchodzić od podziału, szablonu i ograniczeń. By traktować każdą fryzurę jak „działo sztuki” i tym efektem zaskakiwać – twierdzi Piotr Bruniecki.

W naszych głowach jest mnóstwo pomysłów, w oparciu o najnowsze trendy w modzie i nie tylko. Chcemy pokazać to czego jeszcze do tej pory nie było – inspiracje można znaleźć wszędzie, w sztuce, naturze, w starym kinie – dodaje Beata Dysiewicz.

Trendy – identyfikacja

Jesteśmy za tworzeniem indywidualnych fryzur, koloryzacji, stylizacji – generalnie za oryginalnością – mówią członkowie grupy. Kopii jest wystarczająco wiele – wymienia Beata Dysiewicz. Nie powielanie ich, tworzenie „NOWEGO” – to jest dla mnie sposób na bycie o krok do przodu przed trendami.

Prawdziwe fryzjerstwo identyfikuje się z każdą epoką – ważne być podążać za swoją wrażliwością i marzeniami. Personalizacja z tym co się robi ma ogromny wpływ na odbiór tego co pokażemy, tego co stworzymy. Jak mawiał Vidal Sassoon „Tylko w słowniku POWODZENIE poprzedza PRACĘ” Zatem przed nami wiele godzin pracy, by spokojnie powiedzieć – osiągnęliśmy POWODZENIE – kwituje Sławek Workert.