Davines wśród firm najlepszych DLA świata – certyfikat B CORPORATION®

841
DAvines BCorp

Czy we współczesnym biznesie nadal chodzi o jak największe zasięg i sprzedaż? A może bardziej powinny się liczyć etyka w działaniu i proekologiczne podejście, odpowiedzialność oraz pomoc jak największej liczbie potrzebujących? Istnieje taka grupa firm, które wcale nie chcą być najlepsze na świecie, ale najlepsze DLA świata. To tzw. BCorps™. Davines, producent dostępnych w Polsce kosmetyków fryzjerskich, dołączył do tej międzynarodowej społeczności firm, dla których biznes to przede wszystkim narzędzie do czynienia dobra.

Grupa Davines została założona przez rodzinę Bollatich w Parmie we Włoszech w 1983 r. W portfolio Grupy znajduje się m.in. marka profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów – Davines, dostępna w polskich salonach fryzjerskich od 2009 r. Celem założycieli było prowadzenie etycznego biznesu, który będzie wywierał pozytywny wpływ na ludzi oraz na środowisko.
Po 33 latach istnienia firmy, wysiłek został nagrodzony – Davines uzyskał certyfikat BCorp™, przyznawany firmom spełniającym najwyższe standardy w zakresie działań na rzecz otoczenia, środowiska, a także w zakresie przejrzystości i odpowiedzialności.

W ten sposób Davines dołączył do społeczności niemal 2000 firm z certyfikatem B Corporation® z ponad 130 branż i 50 krajów świata, którym przyświeca jeden cel: nadać nowe znaczenie słowu „sukces” w biznesie.

Nazwa „B Corporation” pochodzi od angielskiego określenia Benefit Corporation, czyli firm, dla których priorytetem są działania na rzecz dobra społecznego (np. pomoc najuboższym) oraz środowiska (np. proekologiczna produkcja).

BCorp™ to taki certyfikat jak fair trade (ang. sprawiedliwy handel), jednak w odróżnieniu do niego odnosi się do wszystkich aspektów działalności firmy.

Aby uzyskać certyfikat, Davines musiał spełnić wymagania organizacji non-profit B Lab®, która dokonuje ewaluacji firm w ramach pięciu obszarów: pracownicy, zarządzanie, społeczność, klienci, środowisko.
Davines uzyskał bardzo dobre wyniki w następujących zakresach:
– analiza cyklu życia produktu biorąca pod uwagę wpływ na środowisko i otoczenie,
– zmniejszenie ilości materiałów stosowanych do opakowania produktów z uwzględnieniem działań mających na celu zmniejszenie ich wpływu na środowisko,
– redukcja odpadów,
– wzrost ilości odpadów przeznaczonych do recyklingu,
– zaangażowanie wszystkich dostawców na całej ścieżce podlegającej certyfikacji,
– przywiązywanie wagi do dobrobytu pracowników firmy.

Z ważniejszych danych:

W Davines 48% stanowisk menedżerskich obejmują kobiety. Firma przetwarza lub odzyskuje 31% odpadów, w siedzibie firmy w Parmie wykorzystywana jest energia w 100% pochodząca ze źródeł odnawialnych.

Firma działa również intensywnie na rzecz otoczenia – każdego roku razem z ekologiczno-badawczą organizacją LifeGate sadzi lasy o powierzchni 350 boisk piłkarskich – w ten sposób niweluje poziom CO2 emitowanego podczas produkcji. Wspiera bioróżnorodność życia na Ziemi, wykorzystując w produkcji ekstrakty pochodzące z włoskich tradycyjnych gospodarstw, uprawiających rośliny zagrożone wyginięciem. Od 2 lat organizuje dla fryzjerów międzynarodowy konkurs I Sustain Beauty na najciekawszy projekt CSR. Od 7 lat organizuje Dzień Zrównoważonego Piękna (ang. Sustainable Beauty Day), w ramach którego fryzjerzy i ich klienci biorą udział w zbiórkach pieniędzy na zakup sadzonek drzew, a potem sadzą drzewa.

W ocenie ogólnej, Davines uzyskał 99 punktów.
Jak zaznaczył Bart Houlahan, współzałożyciel B Lab®: „99 punktów to wynik powyżej średniej wśród całej społeczności B Corporations […] i firm podobnych rozmiarów jak Davines. To wynik godny uwagi, powinniście być z tego naprawdę dumni”.

Na tym Davines jednak nie poprzestaje, traktując te osiągnięcia jako punkt wyjścia, aby stać się jeszcze lepszą firmą dla świata.

 

Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 85 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – czterokrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę z domami mody, m.in.: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana czy Vivienne Westwood.

Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska