Czy to możliwe, aby w jednym projekcie połączyć urodę kobiet, piękno włosów oraz kunszt fryzjerski z literaturą, miłością do książek i działaniem pro bono? Marka Schwarzkopf Professional, styliści fryzur Milek Design i Fundacja Zaczytani.org udowodniła, że tak!

Schwarzkopf logoMD_logo-fryzury_w
     kolorowe-jpg

 
Wspólnym dziełem Partnerów, którzy na co dzień dokładają wszelkich starań, by zaspokajać naturalną potrzebę pięknego wyglądu oraz promować czytanie i miłość do książek jest Kalendarz Literacki 2017. Styliści Milek Design przy wsparciu Schwarzkopf Professional zainspirowani kobiecymi postaciami z książek, opracowali nowoczesne kreacje fryzjerskie, które ułożyły się w literackie miesiące. Dochód ze sprzedaży kalendarza zasili konto Fundacji Zaczytani.org, by wspierać prowadzone przez nią działania statutowe, które owocują m.in. powstawaniem bibliotek w szpitalach, hospicjach i domach dziecka, coroczną Wielką Zbiórką Książek, tworzeniem szlaku Zaczytanych Ławek czy Pokoi Terapeutycznych.

IMGL2027_w

W rolę 12. wybranych bohaterek literackich uchwyconych przez fotografa Krzysztofa Opalińskiego, wcieliło się pięć znanych i lubianych blogerek. Agata (agatamanosa), Kamila (cam_my), Julia (juliettecapuleti), Matylda (mojedolcevita) i Natalia (jestrudo) z entuzjazmem wsparły inicjatywę, doceniając wszechstronny wymiar pomysłu – promocję literatury, wysokiej jakości kosmetyki i usługi z działaniami ważnymi społecznie. Piękna sesja tworząca kalendarz przedstawia uwspółcześnione oblicza Julii („Romeo & Julia), Ani z Zielonego Wzgórza, Pippi Langstrumpf, Anny Kareniny, Izoldy, Lisbeth Salander („Millennium”), Lolity, Izabeli Łęckiej („Lalka”), Jagny („Chłopi”), Oleńki („Potop”), Zosi („Pan Tadeusz”) oraz Królewny Śnieżki.

Pomysł Kalendarza Literackiego 2017 był dla właścicieli Milek Design oczywistym nawiązaniem do filozofii trzech warszawskich salonów. „Od lat towarzyszy nam wizja, by każdy salon sygnowany logiem Milek Design były miejscem twórczym, w którym pracuje się z pasją i wizją, który ułatwia kontakt z literaturą i szanuje drobne przyjemności. Dlatego umożliwiamy klientom odpoczynek dla duszy i ciała, łącząc fryzjerstwo z chwilą wytchnienia przy kawie i dobrej książce, która zaspokaja wyższe potrzeby każdego z nas”. – tłumaczą Katarzyna Poniatowska-Miłek i Darek Miłek.

Realizację Kalendarza Literackiego 2017 umożliwił mecenas projektu – marka Schwarzkopf Professional. „Wierzymy, że fryzjerstwo jest więcej niż usługą. Tym bardziej cieszymy się, że razem z Milek Design możemy zmieniać oblicze salonu fryzjerskiego, wychodząc poza pielęgnacyjne schematy. Schwarzkopf Professional ceni jakość i pomysł, dlatego bez wahania wsparliśmy nieszablonowe połączenie urody i kultury z działaniami pro bono”. – wyjaśnia Magdalena Wieczorek reprezentująca markę Schwarzkopf Professional, mecenasa projektu i partnera wspierającego Milek Design.

Inauguracja projektu literackiej „cegiełki” rozpoczyna się w styczniu, ale działania promujące kalendarz zostały zaplanowane na cały rok.

Z radością przyjęliśmy inicjatywę właścicieli Milek Design” – mówi Agnieszka Pawlak, prezes Fundacji Zaczytani.org. „Potrzeby Fundacji stale rosną, ponieważ pragniemy zakładać jeszcze więcej bibliotek, zbierać coraz więcej książek, by dzieci i dorośli mieli nieustanny kontakt z wartościową literaturą”. Dlatego Milek Design będzie aktywnie zaangażowane w spotkania autorskie, wydarzenia czytelnicze oraz cyklicznie zbiórki książek na rzecz Fundacji.

W celu poznania kolejnych aktywności zapraszamy do śledzenia profilu Milek Design w mediach społecznościowych: www.facebook.com/milekdesign & https://www.instagram.com/milekdesign/ oraz media społecznościowe zaangażowanych w projekt modelek i Fundacji Zaczytani.org.

Kalendarz Literacki 2017 w cenie 30zł do kupienia w salonach Milek Design przy ul. Tamka 29, ul. Hożej 40 oraz pl. Dąbrowskiego 7 w Warszawie.

Salon Milek Design_w