Wszechświat retro chic

926
Salon Guillaume Fort

 

Salon Guillaume Fort dla mężczyzn wzorował swoją nową tożsamość na stylu dawnych fryzjerów.

Marie Coccoluto

Po pierwszym wspólnym przedsięwzięciu z 2007 roku, Guillaume Fort zdecydował się na samodzielną działalność otwierając w maju 2012 roku swój własny salon w St Estève, dedykowany w całości mężczyznom. Dwa lata później, pod koniec 2014 roku, salon powiększa się oraz zmienia wygląd. Szlachetne materiały mają wyróżniać to miejsce i podkreślać tradycję na której opiera swoja działalność. Idea ta znajduje odzwierciedlenie w doborze drewnianych mebli wykonanych na wymiar, jak np. recepcji głównej autorstwa „AnticLine”, miejscowego rzemieślnika o uznanej sławie międzynarodowej, czy wyborze zaopatrzenia i drobnego wyposażenia marki Delorme. Wszystko zostało dopracowane w najmniejszych szczegółach z dokładnym celem :
«Chciałem, aby to miejsce odzwierciedlało męską elegancję oraz aby atmosfera była przytulna w stylu vintage», dodaje Guillaume Fort. Salon przypomina prywatny klub i jest inspirowany latami 30. i 40. ubiegłego wieku. Jego zespół składa się obecnie z 4 fryzjerów oraz jego żony odpowiedzialnej za komunikacje i marketing.

Salon Guillaume Fort

«Nowy salon został zainspirowany starymi amerykańskimi sklepami dla fryzjerów męskich. Ta epoka lat 30. mnie inspiruje; wszechświat zakazu, gdzie mężczyzna jest jednocześnie gangsterem oraz dandysem, zawsze w eleganckim garniturze i krawacie. Lubię tego ducha silnego i wyrafinowanego mężczyzny» W tym świecie w 100 % zarezerwowanym dla mężczyzn, wszelkie usługi zostały przemyślane w celu zapewnienia im komfortu. «Dzisiaj mężczyzna potrzebuje czuć się przystojnie oraz męsko. Naszym celem jest zapewnienie klimatu zaufania tak, aby każdy mógł dowolnie mówić o swoich problemach z włosami czy też o zmartwieniach ze swoją brodą bez jakiegokolwiek zażenowania.» A żeby oczekiwanie było jak najbardziej przyjemne, w samym centrum salonu został zainstalowany bar oferujący napoje, kawę oraz czasopisma, jak również niewielki zewnętrzny taras pozwalający na skorzystanie ze słońca. Przestrzeń relaksacyjna oferuje również karty, domino i dawne drewniane gry, czyniąc tym samym luźną i przyjazną atmosferę nie zapominając o dostępie do wi-fi czy telewizora, aby podążać za sportowymi wydarzeniami. Męska przestrzeń zobowiązuje! «Po kilku latach refleksji, zdecydowałem się na salon „z tożsamością”, w którym klient czuje się dobrze, wygodnie oraz swobodnie.» Pojawiły się dodatkowe usługi o wysokiej dodatniej wartości takie jak „prywatna” przestrzeń zarezerwowana dla mężczyzn, którzy wolą dyskrecję oraz usługę bardziej protokolarną i wysokiej jakości.

«W tym miejscu spędzamy więcej czasu z klientem tak, aby dać mu jak najwięcej niezbędnych wskazówek.» Od momentu powiększenia, salon doznał wzrostu ilości klientów co pozwoliło na zatrudnienie 2 dodatkowych fryzjerów.

Salon Guillaume Fort

«Średnia liczba klientów wzrosła. Mężczyźni mają ochotę korzystać z bardziej wartościowych usług, nawet jeśli są one droższe. Wyszczególniliśmy również produkty marki American Crew proponowane do odsprzedaży, wysoce doceniane przez naszych klientów. Lubią od nas wychodzić wraz z użytymi przez nas produktami.»

Konkluzja: «W przeciwieństwie do stereotypów, mężczyźni uwielbiają dbać o siebie zwłaszcza jeśli schlebia to ich męstwu. Szukają oni przede wszystkim wartościowej usługi a nie czegoś niezbędnego.»