Zaangażowanie w ochronę środowiska nie jest już domeną nielicznych i wchodzi do życia codziennego. Oto zielone pomysły do wpisania na listę rzeczy do zrobienia w świecie fryzjerstwa pełnego ekologicznej świadomości.

Powoli rozwija się powszechna świadomość ekologiczna, która dociera poprzez zwykłych ludzi, aż do instytucji. Między nimi są tacy przedsiębiorcy i konsumenci, którzy są świadomi faktu, że poprzez swoje działania, mogą przyczynić się do zmiany nawyków, w kierunku większego poszanowania środowiska naturalnego. W tym kontekście, także fryzjerstwo otwiera się na nowe wyzwania. Ze świadomością, że konsument kosmetyków przykłada coraz większą wagę do składników, ich pochodzenie i etyki kupowanych, przemysł fryzjerski dostosowuje się poprzez zmianę procesów produkcyjnych, atestując przepływ pracy i surowców, zwracając uwagę na kwestie recyklingu, ponowne wykorzystanie i redukcję odpadów. Na kolejnych stronach zielone pomysły Estetica: 8 porad do zastosowania w salonie wraz z rozwiązaniami oferowanymi przez firmy trychologiczne.

Green kropla_w

  1. Więcej wody dla wszystkich

Oszczędzanie wody musi stać się priorytetem. Nie tylko dla instytucji, ale także w życiu codziennym. Oto kilka rad dla salonów.

Wśród wielu nadzwyczajnych zagrożeń środowiska, jest jedno, które zasługuje na szczególną uwagę, według Estetica: oszczędność wody, zasobu, który odgrywa istotną rolę w salonach. Z wielu źródeł wiadomo, że wszczęto alarm dotyczący konieczności oszczędzania wody. Powołując się na wypowiedź World Wildlife Fund, w której oświadczono, że jeśli zużycie będzie utrzymywało się na takim samym poziomie jak dotychczas, to w roku 2025 dwie trzecie populacji będzie narażone na niedobór wody. Na szczęście, statystyki pokazują, że ogólna wiedza w tym zakresie w Europie zwiększa się: oszczędzanie wody staje się elementem codziennym. Powszechna świadomość, staje się także koniecznością zaspokojenia potrzeb konsumenta. Niektóre firmy w świecie kosmetycznym już przyjęły to do wiadomości, zaczynają zauważać rozwiązania rynkowe mające na celu oszczędzanie wody: chusteczki, suchy szampon, żel pod prysznic bez spłukiwania, odmienne formy pasty do zębów i inne alternatywne rozwiązania. Mintel, wiodąca agencja badań rynku, zanotowała, atrakcyjność tych produktów dla europejskich konsumentów, zwłaszcza wśród ludzi młodych, którzy są szczególnie wrażliwi na kwestie ochrony środowiska. Salony muszą zdawać sobie sprawę ze wszystkich tych sygnałów, gdyż i one muszą się włączyć do działania. Możliwą sugestią może być utworzenie racjonalnego wykorzystania wody przez dobre codzienne przyzwyczajenie. Dotyczą one nie tylko korzystania z tego zasobu w miejscu mycia, ale także w toaletach oraz w pralniach, wypsażonych w specjalne systemy w celu zminimalizowania strat wody (czasomierze, filtry do kranów) oraz w systemy zbiórki wody w celu recyklingu wody deszczowej, przydatnej do mycia urządzeń lub do podlewania roślin. Nie mniej ważne są wewnętrzne szkolenia pracowników w celu podniesienia świadomości w zakresie kwestii środowiskowych i przekazania we właściwy sposób klientom celu oszczędzania wody w salonie. Dawanie dobrego przykładu działa! To jest zaraźliwe i staje się konkretnym dowodem zaangażowania.

  1. Siła morza

Eksperience, linia profesjonalnych zabiegów na skórę głowy i włosy, które wykorzystują dobrodziejstwa morza i łączą je z osiągnięciami techologicznymi.

Morze sprawia, że jesteśmy szczęśliwi. Badania naukowe potwierdzają, że morze odczuwalnie polepsza nasze samopoczucie psychiczne i fizyczne. Badania przeprowadzone na 22.000 osób wykazały nawet, że były one szczęśliwsze, gdy znajdowały się w pobliżu ujścia wody. Nic dziwnego, ponieważ woda jest podstawą wszelkiego życia, a w naszych żyłach płynie osocze krwi, w składzie podobnym do wody morskiej. Stąd Eksperience system leczenia, który wprowadza morze do salonu poprzez talasoterapię, dzięki zastosowaniu błota, alg morskich i innych innowacyjnych składników, rozwijając niestandardowe i świeże metody gwarantujące maksymalną skuteczność składników aktywnych. Składniki maski Eksperience Talassotherapy miesza się dopiero w czasie zabiegu, aby pobudzić aktywne składniki w chwili ich użycia.

Inną ważną zaletą jest możliwość dostosowania pakietów spa w zależności od potrzeb klienta, dzięki temu jest to usługa jeszcze bardziej ukierunkowana i ekskluzywna.

EKSPERIENCE WPROWADZA MORZE, NAUKĘ I ZMYSŁY DO SALONU

MORZE
Eksperience wprowadza do salonu formuły bogate w aktywne substancje morskie wysokiej wydajności, zaprojektowane i doskonale wyważone, aby zapewnić włosom i skórze głowy odżywienie, nawilżenie i siłę. Serce naszej kuracji nazywa się Aquamaris Complex, aktywny kompleks, który zawiera: czystą, morską wodę, zebraną z wyspy Noirmourtier, gdzie przepływa ona w stałej temperaturze 14 stopni; algi dobrane do każdego rodzaju problemów, mikroelementy: cenne minerały niezbędne do życia i rozwoju.

NAUKA
Każda receptura wykorzystuje najnowsze technologie, aby uzyskać jak najwięcej z synergii składników. Każda linia jest testowana pod kątem bezpieczeństwa i skuteczności.

ROZSĄDEK
Eksperience to również filozofia, która skupia się na pierwszym miejscy na osobie samej w sobie, a nie na kliencie, pozwalając jej przeżyć doświadczenie spokoju, równowagi i dobrego samopoczucia, w jednym czasie, stworzonym specjalnie dla niej w salonie. Hair Ekspert opiera się na starożytnej mądrości, odzyskując dobra przeszłości, tajemnice ukryte przez czas i rytmy bardziej nadających się do życia ludzkiego.

Siedem produktów, które przywrócą utraconą równowagę:

EKSPERIENCE SEBUM CONTROL
Działanie równoważące

Usuwa nadmiar sebum oczyszczając skórę głowy z dużą siłą, ale równocześnie delikatnie. Z dodatkiem błota morskiego.

EKSPERIENCE SCALP COMFORT
Działanie kojące
Łagodzi i uspokaja podrażnioną i swędzącą skórę, dając relaks i ekstremalną wygodę.

EKSPERIENCE PURITY
Działanie oczyszczające
Eliminuje łupież dzięki odżywczym algom i działa antybakteryjnie dzięki mocy błota.

EKSPERIENCE ANTI HAIR LOSS
Działania wzmacniające i przeciw wypadaniu włosów
Wzmacnia cebulki włosów z tendencją do wypadania dzięki energii wody morskiej oraz glonów.

EKSPERIENCE HYDRO-NUTRITIVE
Działania odżywcze i nawilżające
Rozbudza suche i matowe włosy dając im głębokie odżywienie dzięki algom morskim i mikroelementom.

EKSPERIENCE COLOR PROTECTION
Działanie ochronne i rewitalizujące kolor
Żeby zachować żywą barwę na dłuższy czas dzięki ochronie morskiej wody i specjalnie dobranym algom.

EKSPERIENCE DENSIPRO
Nadaje objętość i ma działanie ujędrniające
Nadaje objętość od samego środka włosów, które utraciły jędrność i objętość, poprzez głęboko wnikające aktywy.

  1. Co2 – Nie dziękuję 

Gazy cieplarniane nadal stanowią zagrożenie dla środowiska. Oto kilka rad, jak zadbać o powietrze.

Walka, która trwa od ponad 30 lat. I nie wygląda na to, żeby miała się skończyć. Pomimo tego, że Massachusetts Institute of Technology (MIT) ogłosił niedawno w czasopiśmie Science, że dziura ozonowa jest coraz mniejsza, polityka ochrony środowiska w zakresie emisji gazów cieplarnianych jest zobowiązana do utrzymania stałego tempa w celu osiągnięcia celów określonych wraz z COP21 w Paryżu. W Europie cel redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 roku ma przejść z 40% do 50-55%. Udział odnawialnych źródeł energii z 27% ma pójść w górę, jak również cele w zakresie efektywności energetycznej. Globalna emisja gazów cieplarnianych musi spaść o 85% do roku 2050 oraz o 100% do 2070 roku. To prawdziwe zbiorowe wezwanie do efektu, który można osiągnąć poprzez codzienne małe gesty ochrony przyrody. Również w salonie. Jak? Wielu już wybrało drogę sadzenia drzew w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w swojej działalności. Wiele organizacji ekologicznych oferują łatwy dostęp do tej usługi. Podczas gdy w salonie po prostu wystarczy zwrócić uwagę na zużycie energii: nie zostawiaj urządzeń elektrycznych w trybie czuwania, korzystaj podczas prania z programów małej mocy, wybierz ogrzewanie czasowe, unikaj, kiedy to możliwe klimatyzacji.

Ważne by zaangażować także swoich klientów, a tym samym promować ekologiczną świadomość, można wprowadzić kilka ofert ad hoc, dotyczących wykorzystania komunikacji miejskiej lub roweru, jako sposób dotarcia do salonu.

  1. Zielony w salonie

Nowy sposób ozdabiania salonu. Naturalne, ekologiczne i biodegradowalne, z New Green Salon by Muster.

Natura jest źródłem relaksu, poczucie harmonii, jest przyjemna i ma pozytywny wpływ na nasze samopoczucie. Dlatego też, kiedy wchodzimy do pomieszczenia, w którym jest dużo zieleni od razu czujemy się bardziej komfortowo. Nie zawsze, jednak w salonach fryzjerskich można mieć piękne i bujne rośliny. Zielone potrzebuje światła, odpowiedniej ekspozycji, pielęgnacji i utrzymania. Po co z tego rezygnować? Powstało nowe rozwiązanie: Green Salon by Müster.

Wreszcie można stworzyć zielone otoczenie gdziekolwiek chcesz, bez konieczności opieki, bez wody, prądu i odpowiedniej temperatury i bez obowiązku zajmowania się roślinami. Liście, mchy i porosty, wykorzystywane do realizacji stabilizowanej zieleni, w rzeczywistości ulegają szczególnemu procesowi stabilizacji w najlepszym momencie ich cyklu życia. Dzięki temu procesowi rośliny zachowują świeżość, elastyczność i naturalność, nie wymagając opieki.

SALON PRZYSZŁOŚCI, TO ZIELONY SALON
Czym jest zielony salon? To przytulne, relaksujące i piękne otoczenie, do którego nie można doczekać się powrotu… Nowy sposób dekoracji salonu sprawia, że staje się on szczególnym miejscem, które każdy będzie chciał odwiedzić, aby cieszyć się przyjemnym uczuciem bycia ”zanurzonym” w naturze.

Stabilizowana zieleń jest absolutnie naturalna, ale nie wymaga opieki:

  • Utrzymuje się przez 10 lat
  • Nie usycha, pachnie naturą
  • Nie wymaga opieki, słońca, wody ani suplementów
  • Nie wymaga przycinania czy golenia, jest stabilna i nie ulega zmianie w miarę upływu czasu
  • Utrzymuje naturalny stopień wilgotności w taki sposób, by być przyjemnym oraz „świeżym” w dotyku
  • Można czyścić delikatnie odkurzaczem, nic innego nie potrzeba.
  1. Nie tylko henna

Naturelle powder color od Farmaca International łączy naturalność henny z kolorowymi pigmentami – wszystkie naturalnego pochodzenia – aby zagwarantować w rezultacie profesjonalny kolor.

Coraz więcej konsumentów, podchodzi ostrożne do świata kolorów. Kobiety chcą mało agresywnych, naturalnych kosmetyków, które jednocześnie zachowają piękno włosów i dadzą wyrazisty, modny efekt. Aby odpowiedzieć na te potrzeby Farmaca International opracowała barwiącą Naturelle powder color. Począwszy od koncepcji, która od ponad 3000 lat w sposób naturalny występuje jako henna, ale ma ogromne ograniczenia i problemy techniczne, laboratoria firmy z Turynu opracowały formułę Naturelle powder color, pierwszy barwnik wykonany w 92% z substancji roślinnych. Innowacyjny preparat, który łączy w sobie naturalną hennę z innymi pigmentami, wszystkie są pochodzenia naturalnego, zapewniając tym samym, w jednej aplikacji, profesjonalny rezultat, doskonałe pokrycie i promienistość.

NATURALNY KOLOR W 92 %

Naturelle jest preparatem w proszku pakowanym w praktyczne saszetki 40 gramowe, do wymieszania 4/5 części z wodą podgrzaną do 70/80 stopni. Otrzymana mieszanina jest stosowana w sposób prosty i łatwy na włosy za pomocą pędzelka. Wyniki są zdumiewające: pokrywa siwe włosy aż do 80%, Naturelle może być stosowana na inny koloru, można ją ukryć lub usunąć z łatwością. Jest więc naturalna, nie ma przeciwwskazań, po prostu stosuje się ją przez zmieszanie z wodą, inspirując się starożytnymi technikami egipskimi. Prawdziwy zabieg spa dla włosów: naturalne substancje, które chronią włosy dzięki olejkom eterycznym. Nowy a zarazem wspaniały pomysł Farmaca International. Naturelle jest dostępna w 8 klasycznych odcieniach, które od zawsze są najbardziej lubiane przez klientki.

Do kompletu tej usługi oraz aby wzmocnić jeszcze bardziej kolor i dodać przyjemny efekt taki jak w salonie spa, fryzjer może zaproponować „Naturelle essential oil”.

Można po prostu dodać kilka kropli essential oil do mikstury, przyniesie to jeszcze bardziej zdumiewające rezultaty. Naturelle jest idealnym rozwiązaniem dla wszystkich kobiet o wrażliwej skórze, które pragną naturalnego koloru.

Urok henny
Znana i stosowana od czasów starożytnych (prawdziwa nazwa to lawsonia bezbronna), jest to popularna roślina i ma właściwości barwiące. Pochodzi z Azji Mniejszej i Afryki Północnej, henna jest obecnie szeroko rozpowszechniona w całej wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, a także w krajach arabskich. Jest składnikiem w całości naturalnym, stosowana do barwienia włosów, czyni je bardziej zdyscyplinowanymi, bardziej gładkimi, bardziej odżywionymi.

  1. W zgodzie z naturą

DiksoNatura rodzi się ze zgody i symbiozy, która istnieje pomiędzy rośliną a produktem, dzięki całkowicie naturalnemu procesowi produkcji.

DiksoNatura to linia produktów naturalnych, zgodna z filozofią poświęconą przyrodzie i powrotowi człowieka do symbiozy z nią (SYNYS) w sposób ciągły i w niekończącym się cyklu.

Linia zaspokaja coraz bardziej wymagających klientów, którzy przykładają wagę do jakości użytych naturalnych i ekologicznych surowców i materiałów. Filozofia, która doprowadziła do stworzenia naturalnych składników gotowych, by zaspokoić wszystkie rodzaje włosów: od suchych, farbowanych, poprzez przetłuszczające się, aż do tych cienkich, słabych objętościowo i do codziennego użytku.

Osmoza i symbioza, to ciągła wymiana pomiędzy rośliną a produktem, tak jak naturalny proces produkcji, wykonywany poprzez zbieranie ziół leczniczych do gotowego wyrobu, popartego patentami.

Produkty linii DiksoNatura charakteryzują się:

  • preparatami z dzikiej mydlnicy lekarskiej
  • kompozycją z certyfikowanych składników naturalnych lub roślin
  • olejkami eterycznymi
  • wysokim stężeniem naturalnych składników aktywnych
  • nie zawierają sztucznych substancji zapachowych
  • nie zawierają sztucznych barwników
  • brak działania PEG, silikonów, parabenów, wazeliny, olejów mineralnych i parafin, składników zwierzęcych, formaldehydu, SLS / SLES, EDTA i barwników.

DYSTRYBUCJA CAŁKOWICIE NATURALNA
Zbieranie składników jest wykonywane przy jednoczesnej ochronie bioróżnorodności danego obszaru. Ponadczasowy rytuał nadal wykonywany przez ekspertów. W harmonii z ręcznym procesem zbierania, zioła są umieszczane w specjalnie wyposażonych kabinach, znajdujących się w cienistych miejscach, gdzie zostają poddane procesowi suszenia. Czas obróbki jest kalibrowany dla poszczególnych gatunków w taki sposób, aby rośliny zachowały maksymalną ilość substancji czynnych. Procedura ekstrakcji substancji czynnych jest bardzo trwała, prowadzona w obrębie zbiornika ekstrakcyjnego, w którym są umieszczone rośliny, poddane dynamicznej maceracji, z wykorzystaniem naturalnych nośników ekstrakcji. Rezultatem jest fitokompleks roślinny o wysokiej jakości i pełnej zawartości składników zarówno pierwotnych i wtórnych oraz właściwości organoleptycznych.

Związek jest filtrowany przez wodę i powstaje dzięki temu wyciąg z pierwszorzędowych i drugorzędowych składników czynnych rośliny. Sprawny proces, o niskim wpływie na środowisko. Rezultatem są cenne ekstrakty, które stanowią aktywne składniki produktów linii wraz z olejkami eterycznymi.

Osmoza: ciągła wymiana
Proces osmozy poparty patentem SYNYS, symbol symbiozy i ciągłej wymiany, która zachodzi pomiędzy rośliną a produktem, jest to możliwe, ponieważ wszystkie składniki są pochodzenia naturalnego. Rośliny, odpowiednio oczyszczane, tzn. umyte i oczyszczone z wszelkich pozostałości organicznych lub ze środowiska, są butelkowane w szamponach sprzyjających procesowi osmozy między rośliną a produktem.

Synergiczna wymiany powodującą współistnienie i przekształcenie dwóch podmiotów, które się uzupełniają. Bardzo dynamiczny proces, w którym symbiotyczna wymiana i wzajemne wzbogacanie oznacza, że roślina nabywa przeciwutleniaczy, które pozwolą jej na utrzymanie się, a szampon przesiąka tymi aktywnymi składnikami, które są niezbędne dla niepowtarzalnego i skutecznego produktu.

DiksoNatura

Włosy suche

  • Szampon z kocanką, ekstraktami roślinnymi z mydlnicą lekarską – lipa i kocanka.
  • Maska z ekstraktów roślinnych kocanki, lipy i olejku ze słodkiej pomarańczy, oraz cedru.

Włosy przetłuszczające się

  • Szampon z ekstraktem z liści bluszczu i mydlnicy lekarskiej , olejku eukaliptusowego a także olejków cytrynowych.
  • Ampułki z wyciągiem z bluszczu i esencjalnymi olejkami z eukaliptusa i cytryny.

Włosy normalne

  • Szampon z tymiankiem, z esencjonalnym olejkiem lawendowym oraz z ekstraktem z mydlnicy lekarskiej
  • Odżywka z olejku lawendowego i ekstraktu z tymianka.

Włosy cienkie i pozbawione objętości

  • Szampon z olejku z anyżu i rozmarynu, gałązek świerku i ekstraktów roślinnych mydlnicy lekarskiej i jodły.
  • Odżywka z ekstraktu świerka i mieszanki olejków eterycznych z anyżu i rozmarynu.

Włosy farbowane

  • Szampon z owoców dzikiej róży i mydlnicy lekarskiej i olejków eterycznych z pomarańczy, cytryny i mandarynki.
  • Odżywka z dziką różą i olejkiem z opuncji figowej i olejków eterycznych z pomarańczy, cytryny i mandarynki.
  • Maska z ekstraktem z dzikiej róży, olejku z opuncji figowej i olejków eterycznych z pomarańczy, cytryny i mandarynki.
  1. Nauka & Ayurveda

Tulasara od Aveda, praktyka ajurwedy łączy się z nauką pielęgnacji skóry.

Aveda stworzyła Tulasāra, nową linię do pielęgnacji skóry, która pozwala na nowo odkryć piękno skórze promiennej i zrównoważonej. Produkty, które działają natychmiast i z czasem przyczyniają się do przyspieszenia możliwości naturalnej regenerację skóry poprzez aktywne i silne składniki roślin oraz najnowszej generacji, w połączeniu z technikami pielęgnacji skóry i aromaterapii. „Zrównoważona skóra jest synonimem braku negatywności i stresu” jak mówią lekarze Vinod i Kusum Upadhyay, ajurwedyjscy eksperci i konsultanci Aveda od 1978 roku.

TULASARA RADIANT AWAKENING RITUAL
Eksfoliacja twarzy jest tradycyjnie znana jako technika w kulturze ajurwedyjskiej, idealna do odnowy komórek skóry, pomaga usunąć toksyny i inne zanieczyszczenia, aby przywrócić skórę do stanu naturalnego piękna i blasku. Aveda łączy mądrość praktyki ajurwedyjskiej z nauką pielęgnacji skóry, aby stworzyć rytuał piękności w dwóch etapach: rozpoczyna się od łagodnego złuszczenia skóry za pomocą Tulasāra Radiant Dry Brush w celu usunięcia zanieczyszczeń, wygładzając i nadając miękkość skórze. Aby pobudzić mikro-krążenie i odżywić skórę wykonywany jest masaż twarzy z użyciem Tulasāra Radiant Oleation Oil, wzbogaconym olejkami odżywczymi pochodzącymi z roślin i kwiatów. Rezultat: jasna, promienista skóra.

TULASARA CONCENTRATES
Tulasāra Concentrates są to trzy nowe produkty o wysokiej wydajności pochodzenia naturalnego 97% i są dostępne w trzech formułach: Firm, Bright, Calm.

  • Tulasāra Firm Concentrate: tonizuje i wygładza skórę, przyczyniając się do ożywienia i przywrócenia promienności.
  • Tulasāra Bright Concentrate: przywraca połysk skóry poprzez zmniejszenie widoczności ciemnych plam i nadaje cerze bardziej promienisty wygląd.
  • Tulasāra Calm Concentrate: łagodzi i koi skórę i czyni ją bardziej odporną.
  1. Etyczna piękność

Davines dołączył do tej międzynarodowej społeczności firm, „najlepszych DLA świata”, oznaczonych certyfikatem BCorps™.

Czy we współczesnym biznesie nadal chodzi o jak największe zasięg i sprzedaż? A może bardziej powinny się liczyć etyka w działaniu i proekologiczne podejście, odpowiedzialność oraz pomoc jak największej liczbie potrzebujących? Istnieje taka grupa firm, które wcale nie chcą być najlepsze na świecie, ale najlepsze DLA świata. To tzw. BCorps™. Davines dołączył do tej międzynarodowej społeczności firm.

Grupa Davines została założona przez rodzinę Bollatich w Parmie we Włoszech w 1983 r. W portfolio Grupy znajduje się m.in. marka profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, koloryzacji i stylizacji włosów – Davines, dostępna w polskich salonach fryzjerskich od 2009 r. Celem założycieli było prowadzenie etycznego biznesu, który będzie wywierał pozytywny wpływ na ludzi oraz na środowisko.
Po 33 latach istnienia firmy, wysiłek został nagrodzony – Davines uzyskał certyfikat BCorp™, przyznawany firmom spełniającym najwyższe standardy w zakresie działań na rzecz otoczenia, środowiska, a także w zakresie przejrzystości i odpowiedzialności.

Nazwa „B Corporation” pochodzi od angielskiego określenia Benefit Corporation, czyli firm, dla których priorytetem są działania na rzecz dobra społecznego (np. pomoc najuboższym) oraz środowiska (np. proekologiczna produkcja).

Aby uzyskać certyfikat, Davines musiał spełnić wymagania organizacji non-profit B Lab®, która dokonuje ewaluacji firm w ramach pięciu obszarów: pracownicy, zarządzanie, społeczność, klienci, środowisko.

W Davines 48% stanowisk menedżerskich obejmują kobiety. Firma przetwarza lub odzyskuje 31% odpadów, w siedzibie firmy w Parmie wykorzystywana jest energia w 100% pochodząca ze źródeł odnawialnych.

Firma działa również intensywnie na rzecz otoczenia – każdego roku razem z ekologiczno-badawczą organizacją LifeGate sadzi lasy o powierzchni 350 boisk piłkarskich. Wspiera bioróżnorodność życia na Ziemi, wykorzystując w produkcji ekstrakty pochodzące z włoskich tradycyjnych gospodarstw, uprawiających rośliny zagrożone wyginięciem. Od 2 lat organizuje dla fryzjerów międzynarodowy konkurs I Sustain Beauty na najciekawszy projekt CSR. Od 7 lat organizuje Dzień Zrównoważonego Piękna, w ramach którego fryzjerzy i ich klienci biorą udział w zbiórkach pieniędzy na zakup sadzonek drzew, a potem sadzą drzewa.

  1. Twój EKO salon

Społeczność Zielonych Salonów to droga do przyszłości i Twoja silna marka!

Organics Beauty Concept zaprasza wszystkich świadomych fryzjerów, aby dołączyli do grona Zielonych Salonów, które idą drogą eko pielęgnacji, dokonują z nami zdrowych i bezpiecznych wyborów. Społeczność Zielonych Salonów Organics Beauty jest naprawdę wyjątkowa. Dzieje się tak ponieważ gromadzimy wokół siebie najbardziej świadome, otwarte osoby, które stawiają na ciągły rozwój oraz poszukują dla swoich klientów zdrowszych i bezpieczniejszych rozwiązań, stworzonych w sposób zrównoważony, z troską o środowisko naturalne.
Na obecnym rynku kosmetycznym trudno jest uniknąć chemii w kosmetykach, dlatego też klienci poszukują takich miejsc, gdzie oferowane są eko produkty, dokładnie czytają etykiety i sprawdzają czy zawarte są w nich szkodliwe substancje. Nasze produkty przeszły długą drogę selekcji i testów, aby spełnić najwyższe wymagania jakości i czystości składników. Wszyscy też zdajemy sobie sprawę, że to głównie fryzjerzy są najbardziej narażeni na negatywne skutki zdrowotne używanych produktów chemicznych. Codzienny kontakt z chemią fryzjerską może osłabić naturalną barierę skóry i umożliwić zwiększenie wchłaniania substancji. Dlatego też my oferujemy rozwiązania dla salonu, które nie stwarzają żadnych poważnych zagrożeń dla zdrowia, nie nasilają alergii, a jednocześnie dają świetne efekty. To pokazuje, że nasze eko produkty są stworzone, by iść w parze z kreatywnością i artyzmem stylisty, stwarzają możliwości spektakularnej zmiany przy zachowaniu zdrowej struktury włosa. To idealna odpowiedź na potrzebę świadomego dbania o naturalne piękno przy pomocy organicznych kosmetyków w Zielonych Salonach.

Jakie marki polecamy?

O’right – prosto z Azji – to nie tylko marka pielęgnacji włosów – to cała zielona inicjatywa! Firma każdym swoim działaniem prezentuje ekologiczny styl życia. W powstanie marki włożono ogrom ciężkiej pracy, która w efekcie dała zdrowe, ekologiczne kosmetyki bazujące na naturalnych, certyfikowanych składnikach, wyprodukowane w sposób zrównoważony. Nadruk na opakowania wykorzystuje tusz na bazie soi. Papier i kartony posiadają certyfikat FSC. Marka obiecuje, że nie będzie wykorzystywać żadnego ze składników powodujących zanieczyszczenie środowiska i ściśle tego przestrzega. Dlatego też, szampony O’right są wolne od dodatków chemicznych, takich jak: hormony, ftalany, parabeny, formaldehydy, siarczany, syntetyczne barwniki, EO, DEA. Produkty nie są testowane na zwierzętach. Jedynym w swoim rodzaju rozwiązaniem marki jest „Drzewko w butelce”. Szampony o pojemności 250 ml pakowane są w specjalne, biodegradowalne butelki, w podstawie których znajduje się nasiono akacji. Po zużyciu produktu, wystarczy przepłukać butelkę i zasadzić ją w ziemi. Rozkładająca się butelka dostarczy składników odżywczych nasionku i wyrośnie nam własne drzewo! Projekt ten jest opatentowany w 3 różnych krajach i doceniany wciąż jest przez międzynarodowe kapituły projektantów za ekologiczne podejście.

Natulique– duńska firma jest liderem profesjonalnej branży kosmetycznej i oferuje wysokiej jakości, ekskluzywne produkty do koloryzacji, pielęgnacji, stylizacji i dyscyplinowania włosów, o najbezpieczniejszym składzie, jakie można znaleźć na dzisiejszym rynku fryzjerskim. Koloryzacja NATULIQUE to aż 98,02% naturalnych składników. Firmę tworzy zespół pasjonatów zdrowia i ekologii, którzy są świadomi zależności pomiędzy problemami zdrowotnymi, a toksynami, szkodliwymi środkami chemicznymi oraz pestycydami, które znaleziono w kosmetykach. Celem marki jest oferowanie profesjonalnym salonom i ich klientom możliwości wyboru jeśli chodzi o zdrowie włosów i skóry. Stworzone linie produktów były konsultowane z używającymi metod konwencjonalnych i alternatywnych lekarzami, chemikami, specjalistami od żywienia i ogrodnictwa. Zebrane w ten sposób informacje pozwoliły na wyeliminowanie tradycyjnych środków konserwujących oraz środków pieniących. Badania wykazały, że następujące składniki działają drażniąco na skórę głowy, wywołują alergie i są rakotwórcze: glikol propylenowy, lauryl sodowy, lauret siarczanu, dietonolamina, konserwanty na bazie parabenów, pomimo, że są jednymi z najpowszechniejszych składników dzisiejszych kosmetyków, nie znajdą ich Państwo w kosmetykach NATULIQUE. Wiele produktów zaliczanych jest do naturalnych, ekologicznych i organicznych, jednak często bez jakikolwiek podstaw. Nacisk należy położyć na znaczenie wyboru certyfikowanych organicznych produktów, które są poświadczone przez legalne agencje certyfikujące, w celu zapewnienia, że produkty nie zawierają szkodliwych składników.

FORMOSA HAIRWASHING – nowość na polskim rynku – azjatycki rytuał mycia włosów w salonie fryzjerskim oparty o tradycje medycyny chińskiej. Metoda FORMOSA HAIRWASHING została stworzona w oparciu o teorię meridian, bazującą na ponad 2000-letniej starożytnej mądrości medycyny chińskiej. Łącząc zasady orientalnej akupresury i technikę masażu.