Karierę rozpoczął w wieku 16 lat. Współpracował z ikonami mody i fotografii. Jego prace publikują najważniejsze tytułu modowe na świecie.
Giannandrea jest uznawany za jednego z najbardziej cenionych fryzjerów celebrytów na świecie. Jego innowacyjna wizja artystyczna, wszechstronność i charakter odróżniają i utwierdzają go w roli artysty. W rozmowie z Estetica opowie o swojej pracy, kształtowaniu własnego stylu, osiągnięciach i współpracy z gwiazdami.
Jest Pan Stylistą Gwiazd. Co najważniejsze Pana zdaniem jest w kreowaniu zewnętrznego wizerunku?
Każdy klient ma inne potrzeby, ale chce wspaniale wyglądać. Różnica polega na tym, w jakim wydarzeniu uczestniczą moi klienci: może to być Czerwony Dywan, Oscary, Grammy czy Globes. Są to bardzo ważne wydarzenia telewizyjne z udziałem milionów widzów. Dla tego rodzaju wydarzeń każdy szczegół jest analizowany i planowany, a następnie wykonywany w dniu wydarzenia z największą starannością i precyzją.
Mój klient uczestniczy w wielu różnych zdarzeniach: od sesji zdjęciowych, premier filmowych po festiwale filmowe. Moim priorytetem jest zawsze taki sam pomysł: aby wyglądać najlepiej i zawsze wyprzedzać trendy. Jestem kreatorem trendów, dlatego większość stylizacji, które robię dla tych wydarzeń, jest oglądana i wchłaniana przez konsumentów, a następnie staje się głównym nurtem i trendem.
Skąd czerpie Pan inspiracje?
Tak naprawdę z mojego doświadczenia, oto z czego czerpię. Jestem stylistą mody i freelancerem od prawie 30 lat. Moja przygoda zaczęła się w 1989 roku w Mediolanie we Włoszech. W mojej karierze pracowałem nad ponad pięcioma tysiącami sesji zdjęciowych i pracowałem ze wszystkimi głównymi projektantami mody magazynów modowych naszym czasów w ciągu ostatnich trzech dekad. Tego rodzaju doświadczenia dyktują wybiórcze stylistyczne i estetyczne podejście, które wykorzystuję podczas procesu tworzenia, tworzę projekt unikalny i niestandardowy dla każdego klienta.
Jakie są najważniejsze filary Pana stylu?
Trenowałem klasycznie, ale zbuntowane pokolenie lat 80. sprawiło, że mój styl narodził się na nowo i poszedł w dwóch bardzo różnych kierunkach. Uważam, że klasyka to idealna kombinacja, ponieważ mogę tworzyć z mocnymi fundamentami, a następnie ją złamać, aby uczynić nowoczesną stylizację. To pozwala mi zawsze tworzyć i kreować trendy.
W jaki sposób udało się Panu osiągnąć tak duży sukces?
Osiągnąłem sukces, ponieważ codziennie ciężko pracuję, aby poprawić moją technikę. Tak jak początek drzewa z małymi gałązkami po tylu latach drzewo wzrosło i jest wiele gałęzi i liści. Również miałem szczęście narodzić się w czasie i miejscu, gdzie moda jest częścią włoskiej kultury.
Co oznacza dla Pana sukces? Czym jest?
Dla mnie oznacza to, aby ludzie byli szczęśliwi i czuli się piękni. Kiedy zacząłem robić włosy, zobaczyłem, że moc tych emocji jest większa niż cokolwiek, jest darem piękna.
Czym jest?
Sukces jest spełnieniem, kiedy jesteś w stanie rozwijać się jako artysta i twoja praca jest uznana i rozpoznawalna. Teraz moje wydarzenia są większe niż kiedy zacząłem w salonie w Bolonii. Każde wydarzenie, na które byłem zapraszany dawała mi zaproszenie na następne większe wydarzenie. Teraz moja praca jest postrzegana przez miliony ludzi na całym świecie, gdy robię Oscary, Grammies, Złote Globy i wszystkie magazyny o modzie, takie jak Vogue, Harpers Bazaar.
Co Pan uważa za swój największy sukces?
Nominacja do Emmy w 2016 roku ze stylizacją Christiny Aguilera w programie telewizyjnym Voice for Outstanding Stylists, a także w tym roku (2017) zdobycie Hollywood Beauty Awards jako fryzjera roku.
Robi Pan pokazy zapierające dech w piersiach. Jak zrobić dobre show? Czy może Pan zdradzić choć część tajemnicy?
Kluczem do dobrego pokazu jest zawsze przestrzeganie podstawowych zasad, które nazywam „5 P’s”:
Właściwy
Przygotowany
Zapobiegliwy
Oszczędny
Dobrze wykonany
Zawsze należy wiedzieć, jak zaplanować pokaz i jak zrealizować swój pomysł, z pewnością, jeśli potrzebujesz zespołu, musisz być w zgodzie z nim. Potrzeba czasu, aby stać się dobrym, ale każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku. Nazywam mój mózg i świadomość – moim warsztatem, to znaczy, gdzie widzę to co chcę stworzyć i wszystko to zostało utworzone w mojej głowie, zanim przeniosę to w namacalną rzeczywistość. Nic nie jest niemożliwe w oczach twojego umysłu.
Jakie są najważniejsze cechy dobrego stylisty – fryzjera?
Trzeba pracować ze wszystkimi teksturami i rodzajami włosów na całym świecie, od Finlandii po Afrykę Południową i od Japonii aż po zachodnie wybrzeże. Dopiero wtedy możesz zmierzyć się z każdym procesem twórczym i zrozumieć naturę włosów, dzięki czemu będziesz mógł tworzyć dowolny styl.
Również zawsze zależy od Ciebie, aby tworzyć najlepiej jak potrafisz dla Twoich klientów, że są to Twoje priorytety i tworzysz dobre wrażenie za każdym razem, jesteś cierpliwy i słuchasz ich potrzeb.
Co by Pan radził osobom wybierającym tę profesję?
Wybierając rolę freelancera lub stylisty sesyjnego nie tylko musisz opanować włosy, ale musisz nauczyć się oświetlenia, fotografii, historii mody, historii filmów kinowych i sposobu, jak te wszystkie elementy połączyć ze sobą. Ktoś może być świetny w salonie, ale studio to zupełnie inny wymiar, ważna jest współpraca i uzyskanie doświadczenia w wizualizacji.
Jakie umiejętności powinien posiadać fryzjer XXI wieku?
Dzisiaj każdy stylista włosów powinien wiedzieć, jak zrobić fryzurę począwszy od Imperium Rzymskiego! Powinien znać techniki i trendy z ostatnich 117 lat. Im więcej wiesz, tym więcej możesz zrobić i / lub połączyć to wszystko co chcesz!
Jak zmieniło się fryzjerstwo na przestrzeni ostatnich 10 lat?
Znacznie bardziej zrelaksowane tekstury odgrywają dużą rolę, zacząłem promować więcej luźnych, pięknych włosów na czerwonym dywanie i w czasopismach. Uważam, że czasami piękno polega na uproszczeniu. Dziś włosy są bardziej uproszczone, zawsze saąelementy, które się nie zmieniają jak bob, bangs: przychodzą i odchodzą, ale błyskotliwy kolor popu z 1980 roku jest naprawdę powrotem.
Każda zmiana w sektorze to żądanie piękna, czegoś wyjątkowego.
W jakim kierunku Pana zdaniem będzie ewoluowała moda fryzjerska?
Trudno powiedzieć, każdy projektant ma wizję swojej marki i fotografów, którzy mają bardzo indywidualne sposoby robienia sesji. To wszystko to współpraca w dzisiejszych czasach i to, co zdecydujemy, co oznacza wyglądać nowocześnie i co dziś odzwierciedla estetykę kobiety. To sposób adresowania przekazu do różnych grup, aby pobudzić ich zmysł wyobraźni glamour.
Współpracuje Pan z marką Macadamia. Co to oznacza ? W jaki sposób ta współpraca wygląda?
Przez trzy lata byłem ich dyrektorem kreatywnym, moja umowa zakończyła się w 2016 roku. Moją rolą było stworzenie globalnego wizerunki marki w mediach i mediach konsumenckich. W prasie również byłem odpowiedzialny za wizerunek reklamy. Ostatnie 2 wizualizacje reklamowe były pod moim kierunkiem.
W ciągu 2 lat udało mi się wygenerować ponad 450 milionów odbiorców w mediach, dosyć imponujące osiągnięcie.
Powodem, że Macadamia połączyła swoją markę z moimi klientami, jest to, że prezentuję stylizacje z użyciem produktów Macadamia na wszystkich najważniejszych wydarzeniach od czerwonego dywanu aż po premiery filmowe. Poprzez naszą współpracę Macadamia była najbardziej widoczna w każdym segmencie, w który byłem zaangażowany.
Giannandrea
Jeden z najbardziej cenionych stylistów gwiazd. Jego imponująca lista klientów obejmuje Gwyneth Paltrow, Resse Witherspoon, Kristen Stewart, Drew Barrymore, Cameron Diaz i Naomi Watts, Karlie Kloss. W 2015 roku nominowany do nagrody Outstanding Hairstyling za współpracę z Christina Aguilera w telewizyjnym programie NBC, The Voice. W 2016 roku Hollywood Beauty Awards nominował go do tytułu fryzjera roku, w 2017 roku zdobyła prestiżową nagrodę HBA za wybitne osiągnięcia w dziedzinie stylizacji włosów.