Baby boom

149

Od pokazów mody po wygląd księżniczek Disneya. Uwaga na fryzury najmłodszych rośnie. Jest to sektor niszowy, ale stale rozwijający się.

Erica di Blasi

Salony są ozdabiane rakietami kosmicznymi, miękkimi zabawkami i książkami dla dzieci. Dziś dzieci stały się bohaterami pokazów mody i sesji zdjęciowych, a fryzjerstwo również podąża w tym kierunku: kolekcje fryzur, które ich dotyczą, stają się coraz częstsze, również w odniesieniu do wyglądu wieloetnicznego. I tak, to co kiedyś było sektorem niszowym, staje się przyszłością. Zgodnie z tą potrzebą, „Kids Zone – fryzjer dla dzieci 0-13″ realizuje kąciki przeznaczone dla dzieci w istniejących już salonach (tylko 15 metrów kwadratowych!), w celu pozyskania całej rodziny jako klienta docelowego.

Atelier Aldo Coppola - Spazio Coppolino
Atelier Aldo Coppola – Spazio Coppolino

Fryzury, ale także rozrywka i wypoczynek. Istnieje również szeroki wybór produktów, od wosku do żelu, od kolorowych sprayów do całej gamy szamponów. Jest to pierwszy projekt we Włoszech, zaprojektowany przez fryzjera Michele D’Angelo, który patrzy w przyszłość, oferując zróżnicowaną ofertę dla każdego salonu. W Mediolanie, na przykład, dzięki pomysłowi pewnej matki, Lucia Capella, narodziła się TatiKids, zaczarowane miejsce, gdzie dzieci mogą bawić się na pokładzie samochodów i samolotów, podczas gdy personel fryzjerów wesoły i pogodny jest przygotowany do strzyżenia włosów. W międzyczasie matki mają możliwość wykorzystania czasu oczekiwania, pozwalając sobie na fryzurę lub manicure. Nie brakuje tematycznych imprez: zabiegom kosmetycznym dla dzieci towarzyszą babeczki i bąbelki (ściśle bezalkoholowe), które można dzielić z przyjaciółmi. Jest też sklep koncepcyjny, w którym można znaleźć książki, ręcznie robione zabawki, ubrania z ekologicznych tkanin i wszystko jest zaprojektowane i zorganizowane dla dobra i przyjemności dzieci.

TatiKids
TatiKids

Również u Vispa Teresa w Mediolanie, pierwszym włoskim centrum fryzur dla matek i dzieci, jest naprawdę wszystko, co służy upiększaniu wraz z częścią handlową. Również w tym przypadku pomysł narodził się dzięki matce, Simonie Tagli, prezenterce i show girl, a teraz przedsiębiorcy. „Chciałam stworzyć salon fryzjerski z estetyką, która stawia dziecko w centrum uwagi i daje matkom możliwość zajęcia się sobą bez konieczności powierzania dzieci innych osobom. Aldo Coppola – który w tym roku zainaugurował nową pracownię na pierwszym piętrze „Brian & Barry Building”, dwunastopiętrowego megastore’u na via Durini w Mediolanie – również poświęcił dzieciom całą przestrzeń „Il Coppolino”. Dodatkowo, ze szlachetnym celem: zebranie funduszy na wsparcie organizacji non-profit, które we Włoszech i na całym świecie pracują na rzecz dzieci. Unikalne środowisko, zdobione słodyczami Confetteria Conti, wyposażone w krzesełka Rabbit Baby Chair firmy Qeeboo oraz gry magnetyczne firmy Geomagworld, gdzie można cieszyć się usługami fryzjerskimi i kosmetycznymi dla dzieci. Ale nie tylko to. Aldo Coppola oferuje możliwość opieki nad dziećmi non-profit, podczas gdy rodzice mogą zrelaksować się i korzystać z zabiegów oferowanych przez atelier. A tablety, zainstalowane na każdym stanowisku pozwalają w czasie rzeczywistym kontrolować matkom, co robi ich dziecko. Wisienka na torcie? Dedykowana gama produktów z formułą zmiękczającą i ochronną.

Pełna wersja artykułu ukazała się w drukowanym wydaniu ESTETICA Polska 4/2018.

zamów prenumeratę ESTETICA Polska >>>