Sylvie Moreau

91

Prezydent dywizji Coty Professional Beauty. Do zespołu Coty dołączyła w 2016 roku, w wyniku fuzji ze specjalistyczną firmą kosmetyczną Procter & Gamble. Wcześniej kierowała działem Professional P&G, prowadząc działalność w ponad 100 krajach. W branży od 22 lat.

Jakie marki oraz kategorie produktów znajdują się w portfolio dywizji Coty Professional Beauty?

W naszym portfolio znajdują się wiodące marki z kategorii profesjonalnej pielęgnacji włosów oraz paznokci. Jeżeli chodzi o kategorię włosów to naszymi kultowymi markami są, Wella Professionals (wiodąca profesjonalna marka w segmencie koloryzacji włosów), System Professional (nasza linia kategorii premium oferująca produkty maksymalnie dopasowane do potrzeb konkretnego konsumenta), Nioxin (marka #1 oferująca rozwiązania dla włosów cienkich), Sebastian Professional, Clairol Professional, Sassoon Professional, oraz Londa Professional, a także ghd wiodący producent akcesoriów do stylizacji włosów. Nasz biznes w zakresie profesjonalnej pielęgnacji paznokci reprezentuje marka OPI, która jest globalnym liderem w swojej kategorii. Naszym celem w ramach dywizji Coty Professional Beauty jest celebrowanie oraz konsekwentne rozwijanie naszej branży promując profesjonalny, mistrzowski kunszt fryzjerski, który umożliwia najwyższej jakości serwis dopasowany do potrzeb konsumenta. Dążymy do osiągnięcia tego celu za pośrednictwem naszych marek, a także całego pakietu usług które oferujemy naszym klientom po stronie salonów.

Jakie są priorytety oraz obszary, na które firma kładzie największy nacisk?

Naszą misją jako firmy jest dążenie do objęcia pozycji globalnego lidera branży, przynosząc radość naszym konsumentom oraz tworząc w długoterminowej perspektywie wartość dla udziałowców.

Aby spełnić tę misję zidentyfikowaliśmy cztery istotne obszary, na których się koncentrujemy. Są to: I) innowacje, w ramach których chcemy przełamywać bariery i dążyć do maksymalizowania wartości jaką tworzymy w ramach naszych innowacji, przyśpieszając tym samym wzrost całej kategorii; II) inwestowanie w nowe rozwiązania w ramach mediów cyfrowych, aby wykorzystać potencjał jaki niesie ze sobą efektywne ich wykorzystanie; III) koncentracja na doskonaleniu doświadczeń zakupowych naszych konsumentów poprzez budowanie solidnych relacji z naszymi partnerami detalicznymi, co w rezultacie wpłynie na zwiększenie liczby klientów w sklepach, częstotliwość ich wizyt oraz średnią wartość ich koszyka zakupowego; IV) a także koncentracja na nieustannie rozwijającym się świecie e-commerce, który staje się dziś kluczowym kanałem sprzedaży przemysłu kosmetycznego.

W ramach dywizji Professional Beauty chcemy być partnerem numer jeden dla salonów zarówno w zakresie pielęgnacji włosów jak i paznokci oraz kreatorem trendów dla całej branży.

Jak oceniasz pozycję rynkową firmy w Europie?

Europa jest dla Coty największym regionem, a co za tym idzie jest dla nas kluczowym priorytetem oraz obszarem, na którym się koncentrujemy. Chcąc nadal przyśpieszać nasz wzrost w tym regionie przygotowaliśmy szczegółowe plany biznesowe obejmujące działania prowadzone w ramach wszystkich naszych dywizji (Coty Consumer Beauty, Coty Professional Beauty, Coty Luxury).

Jakie zmiany oraz główne trendy dostrzegacie w ramach całej branży?

Dostępność oraz personalizacja to dwa trendy, które – wraz z coraz dalej postępującą globalizacją– wciąż się rozwijają. Nie ma lepszego miejsca niż branża usług salonów fryzjerskich oraz kosmetycznych, aby zrozumieć te trendy; właściwie dostosowanie usługi oraz personalizacja oferty dla konsumenta, to kluczowy element tej branży. Konsumenci chcą być emocjonalnie związani z produktami, które kupują, każdy z nich chce ukazać światu własne unikalne piękno oraz osobowość.

W portfolio dywizji Coty Professional Beauty posiadamy wiele produktów oraz usług, które spełniają te potrzeby; nasze sezonowe kolekcje produktów do koloryzacji włosów marki Wella Professionals zawsze odzwierciedlają najnowsze trendy, tak samo jest w przypadku marki OPI, która od wielu lat zapewnia klientom salonów wyjątkowe doświadczenia. Nasza linia produktów System Professional promuje tzw. mapowanie kodu energetycznego włosa, na podstawie którego dla każdej osoby – w zależności od jej potrzeb – opracowywany jest indywidualny rytuał pielęgnacji włosów. To coś, co z dumą będziemy nadal rozwijać.

Co ma największy wpływ na kondycję branży?

Kiedy spojrzymy na naszą branżę oraz świat, w którym żyjemy, dostrzegamy wiele zmian. Środowisko naszych klientów zmienia się w szybkim tempie, pojawia się coraz więcej niezależnych i mobilnych stylistów, obserwujemy także rozwój mediów cyfrowych oraz sektora e-commerce. Musimy być szybsi, zawsze o krok przed tymi zmianami, oferując naszym klientom oraz konsumentom produkty i usługi, które odpowiadają otaczającej nas rzeczywistości oraz spełniają ich potrzeby.

Muszę powiedzieć, że świat mediów cyfrowych oraz sektor e-commerce, czyli tematy które są szeroko dyskutowane w ramach naszej branży, stanowią swojego rodzaju odzwierciedlenie dzisiejszego społeczeństwa. Ludzie pragną wygody, którą daje im Internet, żeby poszukać informacji, nauczyć się czegoś, zrobić zakupy, kiedykolwiek i gdziekolwiek będą mieli na to ochotę. Spostrzeżenie to odnosi się także do naszych partnerów biznesowych, czyli salonów fryzjerskich i kosmetycznych, gdyż oni także wszystko robią w sieci, i nie ma znaczenia czy jest to poszukiwanie informacji na temat najnowszych innowacji, przeszkolenie się z nowych usług lub produktów, czy też składanie zamówień w szybki i jednocześnie łatwy sposób. Dysponujemy wieloma rozwiązaniami, które wychodzą naprzeciw tym potrzebom. Jednym z nich jest na przykład internetowy Program Edukacyjny Marki Wella, który oferuje interaktywne seminaria w trybie online, tutoriale przedstawiające nowości produktowe i szczegółowy instruktarz ich użytkowania oraz wiele innych narzędzi pomocnym stylistom (https://education.wella.com/index.php ) lub też rozwiązanie w ramach współpracy B2B, którym jest sklep marki Wella (tzw. Wella store). ghd oraz OPI to marki, których rozwój jest również w dużej mierze napędzany przez sektor e-commerce i nie ma w tym nic złego.

Jak zmieniają się oczekiwania klientów?

Nasi klienci oczekują od nas produktów i usług, które spełniłyby oczekiwania zarówno ich samych oraz klientów w ich salonach. Oznacza to, że musimy nieustannie nadawać tempo jeżeli chodzi o rozwój naszej branży, wprowadzać innowacje i opracowywać usługi dopasowane do potrzeb konsumenta. Robimy to na przykład, dzięki programowi Couture Color oraz kolekcji trendów konturowania na marce Wella. Jest też System Professional, czyli nasza prestiżowa, wyjątkowo dopasowane do indywidualnych potrzeb konsumenta linia produktów do pielęgnacji włosów oparta na opatentowanym mapowaniu kodu energetycznego włosa. Do dziś wykonaliśmy prawie pół miliona spersonalizowanych konsultacji – a liczba ta wciąż rośnie. Koncentrujemy się również w znacznym stopniu na mediach cyfrowych, aby móc obsługiwać naszych klientów gdziekolwiek i kiedykolwiek mają oni na to ochotę, a także aby pomagać im zdobywać nowych konsumentów i zachęcić ich do regularnych wizyt w salonach.

W Polsce zauważamy trend „zrób to sam”. Czy według ciebie kosmetyki do użytku domowego zagrażają produktom salonowym?

Jesteśmy przekonani, że sektor kosmetyków profesjonalnych, a także związanych z nim profesjonalnych usług wykonywanych w salonie, bez znaczenia czy mówimy tu o pielęgnacji paznokci czy włosów, będą nadal się rozwijać i ewoluować, a produkty i zabiegi do użytku domowego będą stanowić dla nich uzupełnienie, zapewniając przedłużenie efektów uzyskanych w salonie. Ponieważ coraz częściej obserwujemy przenikanie się rzeczywistość w trybie offline i online spodziewam się, że nasza branża będzie stanowić odzwierciedlenie tego trendu i będziemy dostrzegać na rynku więcej zabiegów, które mogą być wykonywane w domu, a które będę uwzględniały zastosowanie profesjonalnych technologii, związanych na przykład z rekomendacjami produktowymi, poradami dotyczącymi sposób użycia produktu, czy wideo-tutorialami. Jest to kierunek, w którym nasza branża zmierza w skali globalnej, i obserwujemy go również w Polsce.

Jakie są perspektywy, kierunki lub potencjał rozwoju branży kosmetyków profesjonalnych?

Rozwój branży koloryzacji włosów to moja ogromna pasja. Marka Wella stworzyła pierwszą w historii farbę do włosów w kremie – Koleston Perfect – i jest to produkt, który po dziś dzień ewoluuje wraz z najnowszą technologią, i oferuje możliwość uzyskania niesamowitego koloru, który nie niszczy włosów.

WellaPlex, jedna z naszych najnowszych premier produktowych, umożliwia wprowadzanie odważnych zmian koloru włosów dzięki stworzonej przez nas i zastrzeżonej technologii, która odbudowuje wewnętrzną strukturę włosa jednocześnie zapewniając mu idealny efekt rozjaśnienia oraz kolor. Jestem podekscytowana tym jaki wpływ produkt ten wywrze na konsumentów, budując ich zaufanie oraz wiarę w to, że dzięki naszym produktom będą nie tylko świetnie wyglądać, ale także osiągną to bez narażania na szwank kondycji swoich włosów.

Koncentrujemy się również na tym, jak szybko w ramach przemysłu kosmetycznego rozwija się sprzedaż w sektorze e-commerce. I mimo, że dynamiczny rozwój e-commerce nie jest niczym zaskakującym, to z pewnością stawia przed naszą branżą wiele wyzwań; nakręcający się popyt zmusza firmy do zdecydowanie szybszego wprowadzania promocji na rynek, a media społecznościowe odgrywają znaczącą rolę w popularyzowaniu najnowszych trendów oraz produktów. To naprawdę ekscytujący moment dla wszystkich graczy przemysłu kosmetycznego!

Jak oceniasz polski rynek?

Polska jest dla nas bardzo ważnym i dynamicznym rynkiem. Jest to największy rynek w ramach naszego Regionu Europy Środkowo-Wschodniej, a nasze regionalne biuro główne ma siedzibę w Warszawie. Mamy szczęście współpracować z solidnym i godnym zaufania dystrybutorem – Orbico Group. Przez ostatnie półtora roku udawało nam się wspólnymi siłami efektywnie rozwijać nasz biznes i to pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Warto również wspomnieć o tym, że nasze marki takie jak Nioxin, System Professional oraz Wella cieszą się wielką popularnością oraz uznaniem na lokalnym rynku.

Jak opisałabyś misję waszej firmy?

Coty ma ogromną ambicję, aby w dłuższej perspektywie stać się niekwestionowanym liderem branży beauty. Ambicji tej towarzyszy kilka niezwykle istotnych dla jej osiągnięcia aspektów, które Coty posiada – fantastyczne portfolio marek, wybitni ludzie posiadający ducha przedsiębiorczości oraz inspirujący cel, którym jest docenianie oraz wyzwalanie różnorodności piękna naszych konsumentów.

Wierzymy, że piękno ludzkości leży w indywidualności i różnorodności poszczególnych osób. Kimkolwiek jesteś i w jakikolwiek sposób pragniesz wyrażać samego siebie… wierzymy, że to właśnie twoja indywidualność i autentyczność sprawia że świat jest taki piękny.

Wierzymy również w to, że branża kosmetyczna powinna być dla nas konsumentek źródłem radości.. Czy wiesz, że obecnie połowa kobiet – połowa z nas – mówi, że czują się one nieszczęśliwe i sfrustrowane próbując stać się pięknymi. W Coty wierzymy, że piękno powinno nas uszczęśliwiać… A już na pewno nigdy nie powinno być źródłem zmartwień czy frustracji. Kiedy ludzie czują się piękni, idą do przodu, otwierają się na wszystko to, co niesie im życie, przekazują tę radość całemu światu, każdego dnia. Właśnie tak chcemy działać w Coty.

Jakie wyzwania stawiacie sobie w przyszłości?

W ciągu ostatnich lat, obowiązujący model piękna i sposób w jaki ludzie je postrzegają w znacznej mierze ewoluował. Konsumenci nie chcą już tradycyjnych kampanii reklamowych, tylko pragną produktów, które spełnią ich indywidualne potrzeby, stąd też wchodzimy w nową erę różnorodności oraz integracji. Jest to dla Coty ważne wyzwanie i mocno wierzymy, że naszą misją jest docenianie oraz wyzwalanie różnorodność piękna. Nasze marki coraz częściej i odważniej opowiadają się za różnorodnością oraz radykalną integracją. Od kliku lat zajmujemy się opracowywaniem oraz oferowaniem dopasowanych do potrzeb i spersonalizowanych produktów oraz usług w salonach, a także włączamy do naszej komunikacji z konsumentami niestereotypowy sposób wyrażania piękna.

Gorąco wierzę w to, że jako jeden z czołowych graczy w branży, spoczywa na nas odpowiedzialność odegrania aktywnej roli w tworzeniu nowej definicji postrzegania piękna. Mówię to zarówno z zawodowego, jak i osobistego punktu widzenia, jako matka. Chcę, aby moja nastoletnia córka dorastała w świecie, w którym funkcjonuje szeroka, oparta na indywidualności oraz idei integracji definicja piękna, które pomaga – a nie przeszkadza – ludziom w odnalezieniu pewności siebie.

Jak łączysz swoje życie prywatne z zawodowym?

Myślę, że tak samo jak wiele aktywnych zawodowo osób, zarówno kobiet jaki i mężczyzn. Kluczem do szczęśliwego życia jest posiadanie fantastycznego zespołu w pracy oraz wspaniałego systemu wsparcia w domu. W pracy otoczyłam się zróżnicowaną grupą wybitnych liderów, którzy są ekspertami w swoich dziedzinach i z pasją dążą do osiągnięcia naszej misji. Ta grupa to ponad 4000 pracowników na całym świecie, która z pasją obsługuje naszych klientów, czyli fryzjerów i stylistów paznokci, którzy z kolei używając naszych produktów oferują usługi swoim klientom. Zbudowanie silnej firmy wymaga pracy wielu osób, a ja mam wiele szczęścia, że mogę pracować z tak bardzo utalentowanymi ludźmi. W domu mam niezawodny system wsparcia. Po pierwsze jest to prawdziwie partnerska relacja z moim mężem, z którym dzielimy się obowiązkami rodzicielskimi oraz domowymi. Jest także pełnoetatowa niania, czyli osoba niezmiernie w naszym życiu ważna, która pojawiła się w chwili, gdy na świat przyszła nasza córka. Jest to nieuniknione, jeśli matka i ojciec pracują w pełnym wymiarze godzin, mieszkając daleko od własnych rodzin, które mogłyby zaofiarować im swoją pomoc.

Jaki jest twój sposób na zadbany, atrakcyjny wygląd?

Pytanie to skrywa komplement, za który dziękuję. Po pierwsze kolor – zawsze chcę, aby kolor moich włosów był nienaganny, nie ma mowy o żadnych odrostach. Kolejnym podstawowym elementem są paznokcie i zazwyczaj nie wyjdę z domu, jeśli nie wyglądają one dobrze. Regularnie chodzę na manicure wykonany produktami OPI w moim ulubionym nail barze, a podczas codziennej stylizacji włosów korzystam z mojej lokówki ghd, dzięki czemu nie trwa to dłużej niż pięć minut! Jeśli zaś chodzi o modę, to mam ulubionego francuskiego projektanta, którego kreacje regularnie odświeżają zawartość mojej szafy.

DSD de Luxe