WYWIAD: Filip Galas, Freehair Team

164
Filip Galas

Wywiad z Filipem Galasem, właścicielem, rozpoznawalnej nie tylko w Polsce, marki Freehair Team i twórcą Haircut Academy oraz Ambasadorem Davines Your Hair Assistant ukazał się w jubileuszowym wydaniu ESTETICA Polska 1/2016.

Dlaczego rozpoczął Pan współpracę z Davines?
Davines to marka, która ceni indywidualistów, wspiera ich pomysły. Wartości prezentowane przez Davines są mi bliskie: nacisk na naturę, pro-ekologiczna marka, naturalne produkty. Ponadto jest to marka rodzinna, która funkcjonuje inaczej niż koncern, łatwiejsza komunikacja oraz przepływ informacji. Bardzo cenię sobie niszowość i jednocześnie ekskluzywność marki.

Czyje prace na arenie międzynarodowej Pana inspirują?
Angelo Seminara – mega fantastyczny, skromny utalentowany Człowiek. Ma duży dystans do siebie i swojej pracy. Jego kolekcje mają olbrzymią wartość, nie tworzy kolekcji na zamówienie. Przedstawia włosy tak jak je czuje w danym momencie.
Allilon – grupa, która wywodzi się z Vidal Sassoon. Prezentują bardzo nowoczesne, modernistyczne kształty uzupełnione nowoczesną zaskakująca koloryzacją. Swoje kolekcje argumentują zaskakującymi inspiracjami – a to oczywiście jest bardzo twórcze.
Joey Scandizzo – fantastyczny fryzjer sesyjny. Prezentuje lekkie, naturalne wykończenie fryzur, które mają solidny techniczny fundament. Od dawna podglądam jego pracę.
Uwielbiam również SACO, Vidal Sassoon, czy Akin Konizi.

Co jest wyjątkowego w linii produktów Davines Your Hair Assistant?
Dla mnie wyjątkowe jest to, że gama została stworzona przez fryzjera, który rozumie teksturę i materię włosów. Kosmetyki mają lekką formułę, nie oblepiają i nie obciążają włosów, dają nieograniczone możliwości stylizacji codziennych, czyli dokładnie to co lubią nasze klientki. Cała gama składa się z kilku produktów, które zapewniają kompleksową obsługę włosów od przygotowania ich do pracy po efekt końcowy. W pierwszym kontakcie z gamą Your Hair Assistant efekt WOW! gwarantowany. More Inside – to podstawowa gama do stylizacji Davines, kosmetyki, które mnie inspirują – to produkty które mnie uwiodły, zachęciły do dalszego poznawania tej pięknej marki.

Czy podejście eko jest ważne z punktu widzenia Pana salonu?
Jest to bardzo istotne. Jestem zwolennikiem świadomego życia, z punktu widzenia ochrony środowiska i zrównoważonej konsumpcji. Trendy światowe wskazują na coraz większy nacisk na ekologię i świadomy wybór kosmetyków, produktów spożywczych, odzieży z recyklingu i dbania o ciało. Świadomy styl życia, bycia i wyglądu jest również coraz bardziej obecny w Polsce. Chciałbym wspierać w tym moich klientów i zachęcać ich do takiego stylu.
Będziemy brać udział w Dniu Zrównoważonego Piękna – razem z Davines i Klubem Gaja będziemy sadzić drzewa. Moim marzeniem jest ekologiczny salon fryzjerski, gdzie woda byłaby oczyszczana i wykorzystywana po raz kolejny do innych celów, meble mogłyby być wykonane z materiałów po recyklingu… Zresztą od dawna staram się ograniczać ilość zużytej folii aluminiowej, mało kto pamięta, że np. puszka po napoju rozkłada się w ziemi przez ok 10 lat!

Co przedstawia Pana najnowsza kolekcja?
Najnowsza kolekcja nosi nazwę GRADIENT. Jest to słowo klucz symbolizujące przejście, zmianę, krok do przodu. Ten projekt jest mocno osadzony w dzisiejszych czasach, gdzie niemal każdy z nas ma kilka oblicz: np. w domu jesteśmy kimś innym niż na profilu na FB czy Instagram; wiele osób ma swoje alter-ego, dodatkową tożsamość. Dla mnie to forma zabawy, swojego rodzaju przebieranki. Te internetowe wizerunki biorę z mocnym przymrużeniem oka, ale jednocześnie żal mi dzisiejszych 20-latków, którzy poza social mediami świata nie widzą, wlepiają spojrzenia w telefony a piękne rzeczy przelatują tuż obok niepostrzeżenie.
Kolekcja przedstawia kobiety, które są zmienne. W pierwszej odsłonie są miękkie otulone światłem – bardzo lekkie i zwiewne fryzury, pełne powietrza, ruchu, dynamiki. W drugiej odsłonie jest bardziej wyrazista, mroczna i graficzna. To jak porównanie dnia do nocy.

Na co Pan zwraca szczególną uwagę szkoląc fryzjerów?
Tych elementów jest bardzo dużo. Kluczowa jest osobowość i podejście do pracy. Cierpliwość, konsekwencja, precyzja. Staram się przekazać fryzjerom, że jest to klucz do osiągnięcia sukcesu. Potrzeba dużej liczby powtórzeń, cierpliwości, aby wykształtować dobre nawyki. Kocham włosy za to jakimi są, staram się nie zmieniać natury, oczywiście czasami trzeba się oderwać od …..

www.freehair.pl