Zrób to po swojemu

346

Projektując i wyposażając salon, przede wszystkim weź pod uwagę to, kim jesteś i czego chce, i potrzebuje twoja klientela. Reszta przyjdzie sama.

Marie Scarano

Dawno temu, w jednej ze swoich piosenek, Lou Reed porównał posiadanie dziecka do „Początku wielkiej przygody.” Cóż, otwarcie własnego salonu jest całkiem podobne: zajmuje dużo pracy i znacznych inwestycji, ale na koniec będzie odzwierciedleniem ciebie i tego, co robisz, a nawet źródłem satysfakcji dalej w życiu. Susie Lee, właścicielka Overmorrow w Los Angeles, wyobrażała sobie swoje „dziecko” jako doskonałe sanktuarium urody i jest dumna ze współpracy z Aveda. „Wybrałam meble i wyposażenie marki Takara Belmont dla luksusowego komfortu,” wyjaśnia. Na przeciwległym końcu spektrum znajduje się La Rousse Salon + Spa w Oksfordzie, Mississippi, salon partenrski R+Co. W 2011 r. Toni Capomazza kupiła stary domek otoczony starymi dębami. Niegdyś rezydencja, ale budynek mieścił już kilka firm zanim Toni go przejęła. Przez lata domek przeszedł kilka zmian i dodatków. Niektóre usługi zostały przeniesione do innych budynków ze względu na ograniczoną przestrzeń. „Mąż Toni, Stefano, jest wykonawcą i sam tworzy stanowiska, by mieściły się w ograniczonej przestrzeni starego domu,” mówi manager Rachel Marascalco. „Pokój do suszenia był niegdyś kuchnią, a pralnia/magazyn werandą. Meble Minerva Beauty zostały wybrane na stanowiska ścienne i wózki, a ciepłe, drewniane odcienie utrzymują zachęcający południowy urok domu.”

Odnoszące sukcesy salony nie skupiają się już jedynie na funkcjonalności, a odpowiednia atmosfera jest coraz bardziej pożądana przez obytych klientów, szukających bardziej holistycznych doświadczeń. Właśnie dlatego NAHA (North American Hairstyling Awards) ustanowiło nagrodę za ‘Salon i Szkołę Designu’. Na tych stronach znajdują się zdjęcia finałowych salonów roku 2019, które znacznie lepiej niż słowa radzą sobie z wyrażaniem eklektycznych wizji właścicieli, interpretujących pragnienia i potrzeby klientów – od minimalistycznych i eterycznych, przez klasyczne, po całkowicie nieszablonowe. Salon Audace w Norman (OK) wygląda, jakby został teleportowany prosto z Hollywood, z dominującą bielą, wytwornym oświetleniem i świeżymi kwiatami.

Zwycięzca, Penzone Salone & Spa w Dublinie (OH), został otwarty w 1969 przez Charles’a Penzone, który zrobił coś, co inni uważali za niemożliwe: otworzył drzwi swojego pierwszego salonu mając jedynie dwóch pracowników i 500 dolarów pożyczki w banku. Dzisiaj salon wita klientów w przepysznym kawowo-czekoladowym raju z mlecznymi kontrastami i turkusowymi akcentami. Niebiańsko! Coś zupełnie innego prezentują Lambs & Wolves w Red Bank (NJ), salon/galeria, zaprojektowana przez właściciela, Glen’a Goldbaum’a, tak, by odzwierciedlała zmienne nastroje i kreatywne impulsy klientów i pracowników. Studio Branca SalonSpa w Chesterfield (MO) oferuje industrialny szyk poprzez otwartą przestrzeń z funkcjonalnymi obszarami, w tym rozległą część poświęconą sprzedaży detalicznej (tak dzisiaj ważnej!), odznaczającą się dzięki meblom i oświetleniu. Nasze ulubione? Być może te stanowiska robocze w stylu wartowników z oświetlonymi ramami wokół luster. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na profesjonalistę, czy samodzielne wykonanie, nie spiesz się i odważ się być sobą.

artykuł ukazał się w wydaniu nr 4/2019 ESTETICA Polska
zamów prenumeratę >>>