Indiańskie przysłowie mówi: kiedy wycięte zostanie ostatnie drzewo, ostatnia rzeka zostanie zatruta i zginie ostatnia ryba – odkryjemy, że nie można jeść pieniędzy. Davines, włoski producent kosmetyków profesjonalnych, dba o ideę zrównoważenia i razem z fryzjerami 3 marca 2018 r. organizuje III Dzień Zrównoważonego Piękna – ogólnopolską zbiórkę funduszy na akcję sadzenia drzew. Partnerem wydarzenia jest Klub Gaja.
Coraz częściej docierają do nas niepokojące dane: wskutek naszej niepohamowanej konsumpcji za 30 lat wyginą światowe zasoby owoców morza, na naszej planecie zostało już tylko 30% naturalnych lasów, 2 mld ton odpadów wygenerowaliśmy jako ludzkość w 2017 r. Efekt jest taki, że aż 1,6 planety Ziemia potrzebujemy do zaspokojenia naszego zapotrzebowania na zasoby i wchłonięcia odpadów, które produkujemy. A mamy ją tylko jedną. Co możemy zrobić?
– Mówi się: „Bądź zmianą, którą chcesz zobaczyć w świecie”. Musimy zacząć od siebie, jeśli chcemy cieszyć się Ziemią i jej bogactwem jak najdłużej. I nie mówimy tu o wielkich dokonaniach. Możemy zacząć od ładowarki wyłączonej z gniazdka, gdy nie ładujemy już telefonu, od segregacji odpadów, od wybrania się do salonu fryzjerskiego autobusem lub rowerem zamiast samochodem. Możemy też zacząć od jednego posadzonego drzewka, które urośnie i będzie „produkowało” tlen – zauważa Marek Graniszewski z Davines.
W sobotę 3 marca odbędzie się III Dzień Zrównoważonego Piękna. Każdy, kto przyjdzie tego dnia do salonu fryzjerskiego współpracującego z Davines, będzie mógł wrzucić do puszki swój datek. Akcja ma zasięg ogólnopolski, weźmie w niej udział 150 salonów.
Następnie za zebrane pieniądze zakupione zostaną sadzonki, które w połowie kwietnia fryzjerzy zasadzą w Chojnowie pod Warszawą. Do tej pory w ramach 1. i 2. edycji akcji fryzjerzy zasadzili już sumie 2356 drzew.
– W działaniach na rzecz środowiska naturalnego ważna jest determinacja i długofalowe zaangażowanie. Te wartości odnajduję w aktywności, która przejawia się w Dniu Zrównoważonego Piękna i jego rezultatach. Posadzone drzewa to jedno, a edukacja i włączenie w działania jak największej liczby ludzi to drugie. Bardzo się cieszę, że Klub Gaja może być partnerem tej niezwykle cennej inicjatywy – mówi Jacek Bożek, prezes i założyciel Klubu Gaja, partnera III Dnia Zrównoważonego Piękna.
Dzień Zrównoważonego Piękna jest autorską inicjatywą włoskiej firmy Davines, producenta kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Na świecie odbywa się on pod nazwą Sustainable Beauty Day i jest od lat organizowany we Włoszech, Francji, w Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie i USA. Fundusze zebrane w ramach akcji zostały już przeznaczone na zasadzenie drzew w Mozambiku, Brazylii, Indonezji, Włoszech czy na Madagaskarze, jak również w Polsce – na Śląsku i na Mazowszu.
Davines częścią swojej strategii uczynił misję dbania o środowisko. Przykładem jej realizacji jest m.in. fakt, że Davines każdego roku sadzi drzewa, aby zniwelować emisję CO2, korzysta z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych, wspiera bioróżnorodność życia na Ziemi, wykorzystując w produkcji ekstrakty pochodzące z włoskich tradycyjnych gospodarstw, uprawiających rośliny zagrożone wyginięciem. Publikuje także „Raport Na Temat Zrównoważonego Rozwoju”. Od listopada 2016 r. Davines posiada certyfikat BCORP, przyznawany firmom spełniającym najwyższe standardy w zakresie działań na rzecz otoczenia, środowiska, a także w zakresie przejrzystości i odpowiedzialności. Wyróżnienie to posiada zaledwie 2400 firm z 50 krajów świata.
Davines – włoski producent naturalnych kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Firma istnieje od 1983 r., została założona w Parmie. Początkowo działała jako laboratorium badawcze produkujące kosmetyki do pielęgnacji włosów i skóry na zlecenie słynnych domów mody. Firma nieustannie się rozwija. Jej siedziby mieszczą się obecnie w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu, Deventer oraz Parmie, a kosmetyki są dostępne w 95 krajach świata. Dyrektorem artystycznym marki jest Angelo Seminara – czterokrotny zdobywca wyróżnienia British Hairdresser of the Year, współpracujący z największymi projektantami. Angelo zdobył międzynarodową sławę dzięki swojej pracy za kulisami wybiegów w Paryżu, Nowym Jorku, Londynie oraz Mediolanie, jak również poprzez współpracę z domami mody, m.in.: Chanel, Hermes, Dolce&Gabbana czy Vivienne Westwood.
Davines realizuje wartości zrównoważonego rozwoju. Działa na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunków roślin, korzysta z odnawialnych źródeł energii, zarówno opakowania produktów, jak i same kosmetyki powstają przy minimalnym wpływie na środowisko – Davines uczestniczy w projekcie Zero Impact Life Gate. Wyłącznym dystrybutorem kosmetyków Davines w Polsce jest Sustainable Beauty Sp. z o.o.
Więcej informacji: www.davines.com/pl oraz www.facebook.com/davinespolska
Klub Gaja to polska organizacja ekologiczna, która buduje Pokolenie Eko XXI wieku. Od blisko 30 lat zachęca Polaków i Polki do podejmowania realnych działań na rzecz środowiska naturalnego i poszanowania praw zwierząt. Otwiera debatę społeczną na temat tego, co to znaczy być ekologicznym. Konsekwentnie uczestniczy w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego, w tworzeniu nowych postaw społecznych podkreślających wagę codziennych wyborów w stosunku do przyrody i świata zwierząt. Poprzez swoje idee i działania stara się inspirować i zachęcać do współpracy różnorodne środowiska społeczne, zawodowe i kulturowe, a także różne pokolenia Polaków.
Więcej informacji: www.klubgaja.pl i www.swietodrzewa.pl