W pełnym kolorze!

2244
Schwarzkopf Professional
Schwarzkopf Professional

Makrokosmos do odkrycia. Podróż po świecie najnowocześniejszych kolorów. Od modnych odcieni po techniki, przechodząc poprzez ekologię i człowieka…

Jego majestat Kolor. Usługa najbardziej pożądana przez klientów, najczęściej badana przez firmy, najbardziej dochodowa w salonach fryzjerskich. Z tych wszystkich powodów, i nie tylko, Estetica poświęca szczególną uwagę temu aspektowi fryzjerstwa, prezentując trendy i nowe produkty, w celu zapewnienia jak najbardziej aktualnego przeglądu. Szeroki zakres informacji, popartych danymi marketingowymi i telematycznymi, badania prowadzone przez Mintel, ciekawostki z branży i głos fryzjerów, wywiady redakcji Estetica dla inicjatywy #jednodniowy redaktor. Ich wypowiedzi dają prawdziwy i codzienny obraz koloru w salonie: potrzeby klientów, pragnienia fryzjerów, propozycje firm. Przydatny obraz w celu określenia celów, a szczególnie tych, które jeszcze nie zostały osiągnięte, ponieważ sektor jest w ciągłym ruchu .…

A Ty, jakiego koloru jesteś?

„Co dziś robimy z włosami?” wydaje się prostym pytaniem, ale w rzeczywistości, gdy siedzisz na fotelu, przed lustrem, z dużym ochronnym płaszczem, pojawiają się wątpliwość. No właśnie, co tym razem zrobić? Zaszaleć czy jednak nie? Naturalny wygląd czy alternatywny kolor? Na szczęście nie brakuje możliwości, ani w jednym, ani w drugim kierunku. Ponieważ prawdziwym trendem kolorystycznym zasugerowanym przez projektantów i firmy na ten sezon jest podążanie za własnym gustem i osobowością. Jeśli twój charakter prowadzi do naturalnego efektu, nie będziesz rozczarowana. W tym kontekście ostatnim wyzwaniem dla marek jest tworzenie „niewidzialnych” kolorów, czyli tonów coraz bardziej realistycznych, aby nie były rozpoznawane jako sztuczne. Kemon, na przykład, wprowadził Coloring System, gamę przeznaczoną dla tych, którzy chcą zmienić wygląd bez konieczności stosowania trwałej kolorystyki. Efektem jest kamuflaż z naturalnymi odcieniami, a przede wszystkim dyskretnymi refleksami. Z drugiej strony, Elgon koncentruje się w tym sezonie w szczególności na jasnych brązach z nowymi odcieniami Chocolate Shine z linii trwałej kolorystyki Moda&Styling. Wraz z nadejściem wiosny są jednak tacy, którzy szukają nowości, wybierając odważniejszy i żywszy wygląd. O sukcesie szalonych kolorów świadczy kilka ostatnich sezonów, a firmy i targi od dawna dążą do doskonalenia i poszerzania oferty tej usługi. Przykładem w tym roku jest nowa linia Color Fresh Create firmy Wella Professionals, która wprowadza na rynek 12 półtrwałych, wesołych odcieni nadających się do tworzenia eterycznego lub mocnego wyglądu, w zależności od intensywności i odcienia. Obok pastelowego trendu, wiosną tego roku zauważyliśmy intrygujący trend z metalicznymi refleksami, takimi jak te prezentowane w linii Color Addict Shimmer przez L’Oréal Professionnel. Istnieje 20 możliwych odcieni, zróżnicowanych w zależności od koloru włosów na które są nakładane: klasyczne utlenianie, ton w ton, bez amoniaku lub bezpośrednio. Szczególnie widoczne i wyraziste są te, nakładane na włosy jasne, na ciemnych dają przyjemny efekt połysku i są bardziej dyskretne. Metallix Nika Hair Beauty Excellence został opracowany na tej samej zasadzie nakładania na istniejący już odcień: sześć nowych odcieni bez amoniaku nakładanych na istniejący kolor charakteryzuje się opalizującymi i metalicznymi barwami. Metaliczne odbicie jest nadawane barwie przez pigmenty, wzbogacone o cząsteczki metalu. Dzięki szerszemu załamaniu światła, włosy nabierają znacznie bardziej fascynującego połysku. Goldwell bardzo ciężko pracował nad działaniem światła w połączeniu z bardzo czystymi pigmentami, świeżą innowacją z Eluminated Hair Color, uzyskaną poprzez zmieszanie @Pure Pigments z tradycyjnym kolorem. Chociaż bardzo łatwo je dodawać, @Pure Pigments to nie tylko dodatki, ale wręcz przeciwnie, stanowią one wielką innowację dla marki, która we współpracy z Fujifilm i Politechniką Drezdeńską opracowała technologię HD3 dla tego farbowania. Inspirowany wysokiej rozdzielczości fotograficznym oddawaniem pigmentów, tworzy wielowymiarowe, długotrwałe rezultaty kolorystyczne. Gwarantowany efekt wow.

Przedpremierowo dla Estetica: Morphing Color

Oryginalnymi nowymi farbami, które zostały zapowiedziane na Cosmoprof Worldwide Bologna, jest koloryzacja Alfaparf Milano. Francesca Comandulli, Global Marketing and Education Manager, przedstawia nam podgląd linii Morphing Color, kolorów tymczasowych, które zmieniają się wraz ze zmianami temperatury. „Nakłada się je na suche włosy, suszarką i pędzlem, a następnie utrzymują się przez jedno lub dwa mycia. Aplikuje się je na jasną i ciemną podstawę, barwy mają sześć odcieni i przekształcają się w sześć innych, różnych odcieni. Kolor szary zmienia się na kolor magenta, pomarańczowy na żółty, zielony na jasnoniebieski itd. Zmiana odcienia jest aktywowana przez zmianę temperatury. W salonie możemy zaobserwować zmianę, podczas suszenia włosów suszarką, lub spryskania włosów specjalnym sprayem chłodzącym. Poza salonem, wystarczy wyjść lub wejść do zamkniętego pomieszczenia. Propozycja looku dla włosów idealna dla szybkiego, ale efektownego wyglądu.

MĘŻCZYŹNI WOLĄ BLONDYNKI

Oprócz cytatu, który przypomina nam najsłynniejszą blondynkę Marylin Monroe, prawdą jest, że w panoramie kolorów blond zawsze zajmował wysoką pozycję. Barwa, w której każda kobieta prędzej czy później się zakocha, na którą prędzej czy później się zdecyduje co najmniej raz w życiu, na kolor blond poświęca się więcej uwagi zarówno w salonie, jak i laboratoriach badawczych firm. Prawidłowe wykonanie takiej koloryzacji jest wyzwaniem nie tylko z punktu widzenia możliwości technicznych, ale również jakości produktu. Blond zaczyna się od dobrej dekoloryzacji. Davines pomyślał o tym kroku z Century of Light, nowym systemem dekoloryzacji wzbogaconym o ochronny booster, który oferuje z jednej strony bezpieczeństwo rezultatu, a z drugiej strony dodatkowy komfort dla klientki i fryzjera. Oferta jest połączona z wieloma usługami zaprojektowanymi tak, aby zaspokoić potrzeby zróżnicowanej dekoloryzacji, stosując do każdej z nich odpowiednią siłę rozjaśniającą. To samo pole działania podjął Vitality’s, który proponuje nowy kosmetyk rozjaśniający nie przypadkowo o nazwie Ice9, zdolny do rozjaśnienia do 9 tonów, zawiera anty-żółte pigmenty, aby zagwarantować zimny blond. I tu dochodzimy do kolejnej ważnej kwestii. Ponieważ jednym z czynników wpływających na perfekcyjny wynik techniczny jest właśnie efekt żółtego. Takie marki jak Fanola i Inebrya skupiają się właśnie na tym aspekcie. Pierwsza z nich zaprezentowana została na ostatniej światowej konferencji Cosmoprof Worldwide Bologna No Yellow Color, linia technicznych produktów barwiących i rozjaśniających przeznaczonych dla blondów, będąca w stanie zoptymalizować i zneutralizować efekt żółtego. Inebrya natomiast opracowała dwa specjalne zabiegi Light Blue, które neutralizują żółto-pomarańczowe odbicia: szampon i odżywkę wzbogaconą bezpośrednim purpurowym i niebieskim pigmentem. Podobną usługę oferuje Goodbye Yellow Schwarzkopf Professional: po Blondme, marka prezentuje wysoko pigmentowany szampon, który delikatnie czyści, a w międzyczasie tonizuje, równoważąc i neutralizując ciepłe odcienie blond włosów. Rozwiązanie odpowiednie zarówno dla salonów, jak i pielęgnacji domowej. Kaaral w swojej linii Bacò Blonde dodaje skuteczności białkiem jedwabiu dla anty-żółtego działania. Szampon, odżywka i spray nawilżają i rozjaśniają kontrastujące żółto-pomarańczowe refleksy. Utrzymanie idealnego blondu musi być kontynuowane w domu, po wizycie w salonie. Mając to na uwadze, Biosthétique opracowała #morethanblonde, zabieg z orzeźwiającymi pigmentami i kompleksowy połysk sformułowany ad hoc, który pozwala dbać o blond włosy w domu, zarówno w zimnych, jak i ciepłych odcieniach. Zestaw do pielęgnacji, aż do kolejnej wizyty w salonie.

WZMOCNIENIE KOLORÓW

Siła jest niczym bez kontroli, mówił słynny slogan reklamujący opony. Jeśli myślimy o świecie koloru, to spontanicznie otrzymujemy podobną refleksję, to znaczy, że kreatywność jest niczym bez know-how. Dlatego też linie kolorystyczne są często prezentowane w połączeniu ze specjalnymi technikami, zaprojektowanymi tak, aby podkreślić najlepsze cechy produktu, a jednocześnie pomóc kreatywności stylistów. W tym kontekście warto wspomnieć o technice wprowadzonej właśnie przez Wella Professionals, „nontouring”, która wykorzystuje kluczowe elementy metody contouring, ale w sposób bardziej delikatny, aby zaoferować klientom właściwą równowagę pomiędzy kolorami niestandardowymi a prostymi technikami. Podążając za metodą nontouringu, stylista obserwuje i ingeruje w kolorystykę, harmonizując stylizację i wygładzając linie cięcia, co sprawia, że stają się one łagodniejsze. Davines natomiast skupia się na zaskakującym czynniku koloru. Dzięki Imprinting Evolution, jego oryginalna usługa Imprinting, zaprojektowana przez Angela Seminarę, wzbogacona jest o nowe, kreatywne rozwiązania. Rola instrumentu Imprinter, podstawa magnetyczna z wzornikiem, ma fundamentalne znaczenie. Wersja Evolution zawiera dwa nowe szablony, których wzory są inspirowane geometrią kosmosu. Propozycja Polverini Hair Academia, we współpracy z Biobotanic, koncentruje się na środowisku. Razem przeszli na nowo technikę balayage w duchu eco, formułując BioLayage. Jest to technika rozjaśniania, która osiąga takie same efekty jak balayage, ale z wykorzystaniem bioPlex, linii rozjaśniającej z ekstraktu sojowego niezawierającej amoniaku, wykonanej w 100% z naturalnych składników. Łączy działanie rozjaśniające z umiejętnością fryzjera do określenia punktów świetlnych najbardziej odpowiednich dla danej fryzury i twarzy klienta. Aby przekazać prawidłowe zastosowanie tej techniki, Polverini Hair Academia oferuje dedykowany plan szkoleń, w którym teoria i praktyka pogłębiają niezbędną wiedzę z zakresu kolorymetrii oraz ogólnego spojrzenia na wygląd.

Kolor w kolorze

„Nasze opakowanie odzwierciedla jeden z głównych aspektów naszej filozofii: traktować fryzjerów jak artystów”. Głos zabrał Alexis Thurston, wiceprezes Pulp Riot, członek organizacji Butterfly Circus @alexisbutterflyft. Marka, dystrybuowana we Włoszech przez Adi, ma amerykańskie pochodzenie i narodziła się z kreatywności dwóch założycieli, Alexisa i Davida Thurstona. Koncentrując się na produkcji bezpośrednich farb do włosów, zauważyliśmy Pulp Riot nie tylko ze względu na szeroki zakres barw i bardzo dynamiczną filozofię, ale również dlatego, że stworzył bardzo atrakcyjne opakowanie dla swoich produktów. „Każde opakowanie ma inną grafikę, która je charakteryzuje i czyni wyjątkowym”, kontynuuje Alexis. „Są to małe dzieła sztuki. Projekt tubek wyraźnie inspirowany jest światem sztuki i malarstwa, w rzeczywistości przypomina pojemniki kolorowej tempery, tu pojawia się temat fryzjera jako artysty, jako malarza”. Dynamiczny i świeży: „Pulp Riot bez różnicy celebruje różne formy sztuki i właśnie tym opakowaniem chce to przekazać”.

Oczekiwanie i wellness – wyzwanie 1

Film science fiction sprzed kilku lat, zatytułowany „Wyścig z czasem” postawił hipotezę przemiany czasu w walutę. Czas staje się prawdziwym luksusem, na który w nieograniczonym zakresie mogą sobie pozwolić nieliczni posiadający stosowną siłę nabywczą.

Nawet jeśli jesteśmy (ciągle) daleko od tego ekstremum, czas jest już faktycznie jednym z luksusów. Również w salonie. Wiemy, że usługa farbowania jest czasochłonna i firmy stale szukają rozwiązania, aby zoptymalizować tę relację, pracując nad dwiema przeciwstawnymi koncepcjami. Pomówmy o pierwszym aspekcie, czyli o długim oczekiwania. W jaki sposób można przekształcić ten potencjalnie uciążliwy element – klient się nudzi lub spieszy – na korzyść salonu? Giuseppe Giaccone jeden z naszych #redaktorównajedendzień z salonu Didier w Turynie, zastanawia się: „Koloryzacja musi gwarantować nieinwazyjność, naturalność i efekt. Badania muszą mieć na celu uczynienie z koloryzacji momentu celebracji i pielęgnacji”.

Istnieje bardzo dużo zaangażowanie ze strony firm kosmetycznych, które oferują wysokowydajne rozwiązania nie tylko w zakresie farbowania, ale również dotyczące innych usług. Na przykład firma Elgon wprowadziła na rynek Passion Mix, usługę, która zawiera 6 receptur kolorystycznych stworzonych w wyniku połączenia ILight – bezpośredniego koloru nałożonego przez fryzjera w salonie – oraz ICare – kremu pielęgnacyjnego, który utrzymuje żywe refleksy. W celu zabiegu w salonie lub w domu, po prostu należy połączyć jeden lub dwa odcienie ICare aby rozjaśnić kolor. Kolorowa maseczka do włosów Togethair jest takim samym zabiegiem: na bazie organicznego oleju z Mongongo i czystych pigmentów, gwarantuje działanie odżywcze, nawilżające i rozświetlające. Podejście to sprawdza się nie tylko pod względem korzystnych efektów na włosach, ale także poprawy postrzegania usług kolorystycznych przez klientów. Jak wyjaśnia Mariano Parisi, właściciel salonu o tej samej nazwie w Turynie: „Uważa się, że kolor może zniszczyć włosy. Dzisiaj istnieją jednak narzędzia, które pozwalają na rekonstrukcję włosów wraz z farbowaniem, ale klienci jeszcze tego nie znają”.

Szybsze usługi – wyzwanie 2

Mówiliśmy o długim czasie trwania koloryzacji, która kojarzy się z uczuciem straty czasu, ale istnieje sposób, aby kojarzyła się z poczuciem satysfakcji. Do kwestii czasu w odniesieniu do usług kolorystycznych można również podchodzić z innego punktu widzenia, oferując szybkie usługi, zdolne zaspokoić zarówno potrzebę krótkiego pobytu w salonie, jak i chęć czucia się zadbanym. Rozwiązanie, które wydaje się wzbudzać spore zainteresowanie. W tym względzie Mintel zauważa, że dzięki badaniom przeprowadzonym w 2017 r. na 1000 zwiedzających targi we Włoszech w wieku powyżej 16 lat 48% klientów jest zainteresowanych szybkimi usługami w salonie. W ujęciu szczegółowym 66% kobiet i 29% mężczyzn. Potwierdzają to również sami fryzjerzy. Stefania Marretta, współpracowniczka Salone Novino Maria z Turynu, proponuje skrócenie czasu oczekiwania podczas zabiegu, ponieważ „klient jest znudzony, ma mało czasu na spędzenie w salonie”. Wspólne stanowisko mają również Luca Martini z Spazio Bellessere w Salernie i Francesca Savatteri z salonu Agosto Gianfranco z Pinerolo w prowincji Turynu. Dobrą wiadomością jest to, że firmy zauważają taką potrzebę. Na przykład Tigi przekształcił konieczność w zaletę, odpowiadając Age Denied, nową gamą 19 odcieni trwałych barw i składników przeciwstarzeniowych, które oferują naturalny i wielowymiarowy efekt w 30 minut. Revlon Professional dołączył do linii NutriColor Creme, obecnie poszerzonej o 4 nowe odcienie – 2 neutralizujące i 2 chromatyczne – z technikami, które trwają maksymalnie 15 minut, aby stworzyć nowe fantazyjne odcienie i ożywić naturalny kolor włosów. W segmencie szybkich rozwiązań L’Oréal Professionnel z Instant Highlights Blond Studio wprowadza na rynek nową, superszybką, profesjonalną usługę rozjaśniającą. Dzięki synergii pomiędzy produktem a płytką pod kątem 140 stopni na kosmyku przez 30 sekund, możesz rozjaśnić włosy do 6 tonów.

Especially for men

Nastały dojrzałe czasy. W wyniku rewolucji w segmencie kosmetyków dla mężczyzn, nikogo nie dziwią kolejne sukcesy w tym zakresie. Firmy widzą w nich potencjał na poziomie biznesowym. Trend, który wraz z eksplozją barberów na całym świecie, postrzegamy również jako silny w sektorze fryzur. Mając to na uwadze, możemy powiedzieć, że jeden z największych tematów tabu jest gotowy do obalenia: koloryzacja męskich włosów. Zaproponowane w celu uzupełnienia oferty usług fryzjerskich, do salonów trafiają produkty, które nie boją się deklarować ich charakteru farbowania. Jednak z umiarkowanym entuzjazmem, ponieważ motywacja uważana za uzasadnioną to na razie głównie pokrycie włosów siwych. Jest to jednak pierwszy krok. Redken na przykład wprowadza na rynek Brews, pełną gamę profesjonalnych męskich zabiegów stylizacyjnych, pielęgnacyjnych, do ciała, brody i do farbowania. Dodane do linii Color Camo to maskowanie siwych włosów w 3 konfigurowalnych odcieniach, które stosuje się w ciągu 5 minut. Bo mężczyźni nie są jeszcze gotowi na długotrwałe zabiegi. Z tego powodu Keune Haircosmetics koncentruje się również na szybkich usługach 1922 by J.M.Keune Color, która należy do linii o tej samej nazwie i zawiera nie tylko produkty do koloryzacji, ale również istotne elementy pielęgnacji i stylizacji. Tylko 5 minut zabiegu dla naturalnego koloru i łatwego utrzymania, dla trwałego efektu, który pozostawia włosy miękkie i odmłodzone. Kemon natomiast mierzy się z siwymi włosami z konkretnym produktem Coloring Grey Mousse. Dołączony do linii Coloring, która szczyci się dyskretnymi, naturalnymi rezultatami – jest to progresywny, bezamoniakalny kolor uzyskany poprzez zmieszanie szarego balsamu Coloring Grey Lotion z aktywatorem Coloring Mix 2 Vol. Dzięki szybkiej i łatwej aplikacji można go zastosować bezpośrednio podczas mycia włosów i jest idealny do użytku domowego, ponieważ sprzedaje się w komplecie również zestaw akcesoriów do aplikacji – Coloring Grey Mousse Tools Kit. Trwa proces przekonania mężczyzn do koloryzacji. Bądź na bieżąco.

Tenedencja Eco #1

Statystyki

Po raz kolejny w tym roku globalne zespoły Mintel opublikowały makro-trendy dotyczące piękna w niedalekiej przyszłości. Zgodnie z ich prognozami w 2018 r. pojęcie „naturalny” w sektorze urody stanie się jeszcze szersze, z coraz bardziej zdecydowaną orientacją na zrównoważone podejście, koncentrujące się w szczególności na zwiększonym wykorzystaniu składników pochodzących z lokalnych źródeł. W miarę postępującej zmiany klimatu coraz większe znaczenie będą miały lokalne zasoby i produkcja składników, co wzmocni lokalną dumę nie tylko producentów i przedsiębiorstw, ale również konsumentów. Prognozy te potwierdzają, że uwaga poświęcana ekologii jest odczuwalną potrzebą, jak pokazują badania przeprowadzone przez Marketing & Telematica: „Obecnie – mówi Gianpaolo Macario, dyrektor zarządzający – nadal trudno jest stworzyć farby, który nie wykorzystuje minimum aktywacji chemicznej. Trudno jest zatem określić granice, w których można zdefiniować mniej lub bardziej ekologiczny produkt, ale badania nie mają na celu rezygnacji z nich. Wystarczy zauważyć, że z około 16 800 monitorowanych przez nas miesięcznie profesjonalnych artykułów fryzjerskich, około 4 050 (tj. 24%) to ‚Farby do włosów’, a wśród nich w samym tylko półroczu 2017 roku wprowadzono na rynek około 2000 dodatkowych produktów, z czego około 11,5% to nowe kolory, z czego jedna czwarta ma charakterystyczną cechę ukierunkowaną na eco”.

Tendecja Eco #2

Co oferuje rynek

W branży fryzjerskiej wszystkie podmioty działające w tym sektorze, od firm fryzjerskich po klientów końcowych, zwracają uwagę na ekologię, ponieważ coraz częściej podzielają chęć przyjęcia etycznego postępowania również w zakresie wyboru fryzury. Jak mówi Silvio Baravalle z salonu Team 3 w Savigliano, w prowincji Cuneo, „badania nad farbami z pewnością powinny zmierzać w kierunku maksymalnego poszanowania środowiska naturalnego, ponieważ niszczymy wspaniały świat, który nas otacza”. Lorena Zugnoni z salonu L’Eterna Bellezza w Morbegno jest rzecznikiem wyraźnych potrzeb konsumentów końcowych: „Moim zdaniem badania powinny w coraz większym stopniu koncentrować się na świecie produktów ekologicznych, ponieważ to właśnie one przyciągają największą uwagę klientów”. Jest jeszcze wiele do zrobienia, ale jest też wiele firm, które już od pewnego czasu podążają w tym kierunku, badając różne fronty. Wszechstronnie eco zaangażowana Aveda, w tym roku prezentuje Full Spectrum Demi+, demipermanentną kolorystykę charakteryzującą się nową technologią i 93% naturalnych składników, bez amoniaku i pochodnych. Kolejny potentat o międzynarodowym znaczeniu, L’Oréal Professionnel, wprowadził ostatnio na rynek Botanea, pierwszą w 100% roślinną farbę marki, opartą na zmieszaniu trzech głównych proszków z gorącą wodą. W tym przypadku naszą uwagę zwrócono również na opakowania: w rzeczywistości proszki pakowane są w przezroczyste, nadające się do ponownego napełnienia plastikowe kostki, z myślą o ich ponownym wykorzystaniu i recyklingu. Znaleźliśmy również zasadę mieszania proszków z wodą w Marcapar, francuskiej marce, która produkuje 100% naturalnie i która jest reprezentowana przez projektanta Aldo Rovarotto jako jej pierwszego ambasadora. Koloryzacja to kąpiel w roślinach, które są naturalnie wiązane z włosami. Pigmenty nie wnikają we włosy, ale pokrywają je, dzięki czemu są grubsze. Dla osób dbających o środowisko, propozycja roślinna stanowi wszechstronną i przekrojową alternatywę, odpowiednią dla każdego, w tym dla kobiet w ciąży i osób uczulonych na chemikalia lub poddawanych inwazyjnym zabiegom. Nawet przy bliższym przyjrzeniu się markom Made in Italy istnieją eco przykłady do naśladowania. Firma Kemon, która od swojego powstania w 1959 roku promuje i wierzy w ochronę przyrody i naturalnych zasobów, wraz z NaYo Color System, została zwycięzcą najlepszego produktu kolorowego na targach HPA 2018. Ciekawe rozwiązanie szczególnie dla kluczowego składnika, kompleksu Nayo z nagietkiem i lnem z rolnictwa ekologicznego. Będąc przy temacie nagród, porozmawiajmy o produkcie opracowanym przez Organic Way: zdobywca w 2016 roku dwóch tytułów „Best Professional Coloring” w Kristen Arnett’s Green Beauty Team Awards i według czytelników magazynu Beauty Launchpad (w tym drugi rok z rzędu), Hcolor jest systemem do farbowania posiadającym oleje oraz składniki biologiczne, biodynamiczne i fair-trade. Jego cechą charakterystyczną, a także ciekawostką, jest to, że wśród wielu naturalnych składników jest masło Illipè, którego działanie ma fundamentalne znaczenie dla aktywacji koloru, a także sprawia, że system barwiący jest szczególnie odżywczy i nawilżający. Obszerne wykorzystanie naturalnych składników w formule łączy również firmy Biobotanic i Previa Natural Haircare. Pierwszy z nich opracował Purify Color, profesjonalny bezamoniakalny system barwiący oparty na organicznym soku z aloesu z certyfikatem Vege. Jest częścią linii Purify, która wykorzystuje regenerującą i przeciwutleniającą moc jagód goji do wypełnienia koloru i masło shea, aby nadać im błyszczący wygląd. Podobnie Previa oferuje First i Colour, kolory, które wykorzystują potencjał i delikatność naturalnych składników, takich jak olej jojoba, organiczne liście zielonej herbaty, ekstrakt z skrzypu i prawoślazu lekarskiego. A ponieważ dziś termin wegan nie jest już połączony z samą dietą, Jean Paul Mynè opierając się na znajomości tego słowa w przemyśle spożywczym, przenosi znaczenie na swoją linię do koloryzacji Doc Color: bezwodny i na bazie aloesu, w opakowaniu przypominającym mleczko.

Marketing & Telematyka

Marketing & Telematica jest firmą specjalizującą się w interwencjach wywiadowczych, prowadzonych przez profesjonalistów z różnych sektorów doradztwa korporacyjnego oraz w usługach marketingowych i satysfakcji klienta, opartych na najnowocześniejszych narzędziach informatycznych i dokładnej znajomości operatorów kanałów dystrybucji, badanych w georeferencyjnych bazach danych Systemu Analiz Marketingowych MMAS-Micro. Misją Marketing & Telematica, której GianPaolo Macario jest Dyrektorem Zarządzającym, jest opracowywanie innowacyjnych projektów i usług, które stymulują działania marketingowe i sprzedażowe w firmach.

Analizy firmy Marketing&Telematica

Uzupełnieniem naszego raportu specjalnego jest analiza segmentu farb na włoskim rynku fryzjerskim przygotowana przez Marketing&Telematica. Porównując wolumen produktów zakupionych przez fryzjerów w ciągu ostatnich dwóch lat, koloryzacja (trwała i do refleksów) jest kategorią, która wykazuje jedną z najbardziej dynamicznych tendencji, rosnącą o +1,5% w stosunku do roku poprzedniego (2017 vs. 2016).

Trend wzrostowy utrzymuje się prawie przez cały rok, mimo że koloryzacja jest wyraźnie usługą, która, jak wiele innych, podlega pewnym formom sezonowości. W 2017 r. trend zakupów produktów przez fryzjerów (obecnie pod względem wartości) zawsze kształtował się na poziomie +3% średniej miesięcznie, przy czym w styczniu i marcu odnotowano wartości szczytowe na poziomie +13% i +10%.

Farby są kupowane przez fryzjera głównie od zaufanego dostawcy, który jest bezpośrednio producentem w 77,3% przypadków. Jednakże ostatnie dwa lata pokazały wzrost o +10% zakupów dokonanych kanałami pośrednimi (hurtownicy). Ponadto nie należy lekceważyć faktu, że 23,9% fryzjerów twierdzi, że dokonywało już zakupów przez internet lub korzystało z tego kanału w celu poznania cech charakterystycznych produktu.

Vademecum farbowania

Nosi tytuł „Kolorymetria stosowana” i zostało napisane przez Claudio Terribile dla Edizioni Nuova Prhomos. Ta kompletna, staranna, dobrze napisana książka jest obecnie źródłem referencji i podstawowym narzędziem pracy w ramach kursów kolorystycznych organizowanych przez słynną Accademia di Filippo Sepe. W przedmowie do książki czytamy: „Tradycyjnie, koloryzacja jest jedną z najbardziej poszukiwanych usług w salonach i największym źródłem dochodu […] Ten trend, jeśli to możliwe, stał się jeszcze bardziej widoczny w ostatnich latach dzięki trzem rodzajom motywów: postępującemu starzeniu się społeczeństwa, które coraz częściej i w większym stopniu stosuje koloryzację, dostęp do świata męskiego farbowania w sposób masowy i łączący się ze strzyżeniem. […] W tym scenariuszu można śmiało powiedzieć, że istnieją warunki, aby móc dobrze funkcjonować i zwiększać zyski naszych przedsiębiorstw, zwłaszcza w przypadku farbowania. Czego zatem brakuje? Treningu! Cel Filippo Sepe’a i autora książki jest taki: pomóc fryzjerowi odnaleźć się w świecie, w którym kolorymetria nie jest łatwa do zrozumienia, ale ma fundamentalne znaczenie jako wszechstronne i kreatywne narzędzie.

Więcej w drukowanym wydaniu ESTETICA Polska 2/2018.
Zamów prenumeratę ESTETICA Polska >>>