Marki Somat i Pur wspierają globalny program dożywiania UNICEF

773

W ramach wspierania przez marki Somat i Pur globalnego programu dożywiania UNICEF firma Henkel przekaże środki niezbędne do sfinansowania 28 milionów posiłków dla potrzebujących dzieci.

Akcja zbierania funduszy odbywać się będzie w dziesięciu krajach, w tym również w Polsce, gdzie w okresie od 1 października do 31 grudnia 2019 od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur firma Henkel Polska przekaże na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy. Polscy organizatorzy akcji szacują, że zebrana w Polsce kwota pozwoli na dofinansowanie ponad 3 mln zdrowych posiłków.

Tylko jedno na 6 dzieci w krajach o niskim lub średnim poziomie dochodów odpowiednio się odżywia, a 50 milionom dzieci grozi ostre niedożywienie. UNICEF, czyli Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci, prowadzi globalny program dożywiania, w ramach którego zapewnia dzieciom i ich rodzinom z rejonów świata najbardziej zagrożonych ryzykiem niedożywienia dostęp do zdrowych i pożywnych posiłków.

Wielu z nas trudno nawet wyobrazić sobie ból, który czuje rodzic bezradnie patrzący, jak jego dziecko cierpi z głodu czy niedożywienia. Niestety problem ten nadal występuje w wielu miejscach na świecie. UNICEF robi wszystko, aby pomóc takim rodzinom, a dzieciom umożliwić prawidłowy rozwój. Działania te są możliwe, między innymi, dzięki wsparciu firm takich jak Henkel, który przekaże środki na finansowanie prowadzonego przez UNICEF globalnego programu dożywiania. W imieniu dzieci dziękuję Henklowi za otwarte serce i pomoc – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Marki Somat i Pur będą wspierać działania UNICEF w pomocy niedożywionym dzieciom. Program będzie obejmował także działania edukacyjne dla matek i opiekunów w ośrodkach zdrowia, wprowadzanie do posiłków produktów zawierających witaminy i minerały, promocję karmienia piersią i żywienia uzupełniającego, a także leczenie dzieci cierpiących na skrajne niedożywienie.

Wsparcie marek Somat i Pur dla programu UNICEF jest częścią globalnej inicjatywy #EnjoyTogether.

Inicjatywa #EnjoyTogether to globalny projekt, u którego podstawy leży przekonanie, że nic nie zbliża ludzi do siebie tak, jak wspólny posiłek. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nie każdy człowiek może sobie pozwolić na dobrej jakości jedzenie. Dlatego też podjęliśmy współpracę z UNICEF, by wspólnie działać na rzecz rozwiązania problemu niedożywienia – mówi Nuría Ribe, Dyrektor Departamentu Marketingu Międzynarodowego w dziale Laundry & Home Care (środki piorące i czystości) w Henklu. – Dzięki wsparciu globalnego programu dożywiania, w samym tylko 2019 r., przekażemy środki niezbędne do sfinansowania niemal 28 milionów zdrowych posiłków dla dzieci i całych społeczności.

Przebieg programu

W 2019 r specjalne edycje produktów Somat i Pur będą dostępne w dziesięciu krajach: Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Turcji, Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii, Chorwacji i na Węgrzech. W myśl zasady „1 produkt = 1 dopłata do zdrowych posiłków” konsumenci aktywnie uczestniczą w tworzeniu funduszu pomocy potrzebującym dzieciom. Od maja trwa kampania w Turcji i we Włoszech, a na rynku niemieckim została zainaugurowana tego lata. W Polsce w okresie od 1 października do 31 grudnia od każdego sprzedanego produktu marek Somat i Pur zostanie przekazanych na rzecz dożywiania dzieci 12 groszy.

Szacujemy, że środki finansowe uzyskane w Polsce ze sprzedaży produktów Somat i Pur pozwolą dofinansować 3 miliony posiłków dla dzieci z regionów świata zagrożonych niedożywieniem. Cieszymy się, że możemy być częścią tej globalnej inicjatywy – powiedziała Elżbieta Kosiec, Senior Group Brand Manager w firmie Henkel.

O UNICEF

UNICEF to Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci. Każde dziecko na świecie ma prawo do dzieciństwa – UNICEF dba o to, aby prawo to stało się rzeczywistością. UNICEF został założony w 1946 roku, aby pomóc dzieciom w Europie zniszczonej po II wojnie światowej. Obecnie UNICEF działa w 190 krajach na całym świecie, aby zapewnić prawidłowy rozwój, dorastanie w bezpiecznym środowisku oraz dostęp do edukacji każdemu dziecku – niezależnie od religii, koloru skóry lub pochodzenia.

O firmie Henkel Polska

Henkel jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies (dział klejów budowlanych i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu) jest światowym liderem rynku klejów. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat. W 2018 odnotowała przychody ze sprzedaży na poziomie około 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie około 3,5 mld euro. Henkel zatrudnia na całym świecie ponad 53 tysiące pracowników, tworzących zaangażowaną i zróżnicowaną organizację o silnej kulturze korporacyjnej i wspólnych wartościach, która dąży do kreowania trwałej wartości. Jako uznany lider zrównoważonego rozwoju Henkel zajmuje czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Więcej informacji na www.henkel.com oraz www.henkel.pl.