53 edycja Cosmoprof Worldwide Bologna przeniesiona na 2021 r.

976

53 edycja Cosmoprof Worldwide Bologna, wydarzenie referencyjne dla światowego przemysłu kosmetycznego, odbędzie się wiosną 2021 r.

„Obecny scenariusz gospodarczy i kryzys COVID-19 na całym świecie wymagają odłożenia Cosmoprof na przyszły rok. To trudna decyzja, ale naszym głównym celem jest ochrona wystawców i operatorów, umożliwiając im prezentowanie się na rynku w najlepszym wydaniu i uzyskanie najbardziej efektywnych wyników. Wkrótce podamy nowe daty”- mówi Gianpiero Calzolari, prezes Bologna Fiere Group. „Tymczasem Cosmoprof się nie zatrzyma. Naszym celem jest ożywienie sektora kosmetycznego, a w nadchodzących miesiącach zwiększymy nasze umiejętności, aby ułatwić naturalne połączenie między producentami a nabywcami, a tym samym dać nową siłę napędową temu sektorowi.”

Jako jeden z nowych projektów mających na celu pomoc w odbudowie relacji biznesowych, od 4 do 10 czerwca Cosmoprof Worldwide Bologna przedstawi WeCosmoprof, format cyfrowy, zorganizowany przy wsparciu włoskiego Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej oraz ITA – Włoskiej Agencji Handlu i we współpracy z Cosmetica Italia – Personal Care Association.

„WeCosmoprof to nasz konkretny wkład we wznowienie działalności gospodarczej dla wystawców i operatorów w naszej społeczności – mówi Enrico Zannini, dyrektor generalny Bologna Fiere Cosmoprof. – Cosmoprof jest dostawcą połączeń od ponad 50 lat, pośrednikiem biznesowym na całym świecie, a swoją wyjątkowość oparł na znaczeniu fizycznego tworzenia sieci między podażą i popytem. W scenariuszu nakładającym ograniczenia na przemieszczenia i interakcje fizyczne nasza rola wymaga od nas oferowania alternatywnych możliwości dla relacji biznesowych w sektorze. WeCosmoprof narodził się w nadziei na ponowne spotkanie w 2021 r. podczas 53. edycji Cosmoprof Worldwide Bologna, aby wspólnie zmierzyć się z nowymi możliwościami i przyszłymi scenariuszami”.

WeCosmoprof będzie dostępny dla wystawców, nabywców, dystrybutorów i sprzedawców detalicznych ze społeczności Cosmoprof. Dzięki cyfrowym technologiom i usługom, które Cosmoprof udostępnia firmom i operatorom uczestniczącym w targach od lat, aby zachęcić do tworzenia sieci i rozwoju nowych projektów, WeCosmoprof zaoferuje trójwymiarowe doświadczenie, które jest obecnie niespotykane w branży wystawienniczej. Trzon będzie stanowić łączność między firmami i operatorami, z usługami dopasowywania oprogramowania Cosmoprof My Match, skonsolidowanego narzędzia do relacji biznesowych Cosmoprof Worldwide Bologna. Ekskluzywne wirtualne pokoje będą dostępne dla wystawców i kupujących, gdzie będą mogli obejrzeć nowe produkty i usługi, pogłębić możliwości dalszego rozwoju na odpowiednich rynkach oraz negocjować zamówienia i umowy.

Oprócz platformy do dopasowywania działań B2B, CosmoTalks Virtual Series zaoferuje szczegółową aktualizację ewolucji rynku za pomocą 30 seminariów internetowych. Cosmo Virtual Stage zaprezentuje sesje szkoleniowe, koncentrujące się na nowych nawykach i trendach konsumenckich, na skutecznych strategiach komunikacyjnych oraz najlepszych szansach na turystykę hotelową, SPA i wellness.

Profesjonalny kanał otrzyma nowe sugestie i przydatne informacje dzięki #dontstopbeauty, opublikowanemu na stronie internetowej Cosmoprof i kontach społecznościowych z postami i pokazami na żywo dla fryzjerów, kosmetyczek i artystów paznokci, którzy chcą ponownie otworzyć swoje sklepy z zupełnie nowym podejściem.

Wystawcy Cosmoprof Worldwide Bologna mogą mieć widoczność na obu kanałach, WeCosmoprof i #dontstopbeauty, z prezentacjami na żywo nowych produktów i projektów.

Podczas WeCosmoprof, subskrybenci strony Cosmoprof będą mogli uzyskać dostęp do wszystkich najnowszych wiadomości ponad 3000 wystawców, a także do ekskluzywnego katalogu cyfrowego z ponad 800 włoskimi firmami wystawiającymi, ze szczególnym uwzględnieniem produktów prezentowanych po raz pierwszy. Cyfrowe zasoby będą dostępne w języku włoskim, angielskim, francuskim, chińskim, arabskim i portugalskim dzięki projektowi „Beauty Made in Italy”, wspieranemu przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej oraz Agencję ITA.

„W ostatnich miesiącach wiele realiów przedsiębiorczości w naszym kraju doświadcza poważnych trudności z powodu rozprzestrzeniania się na całym świecie COVID-19 – mówi Gianpiero Calzolari. – W Ministerstwie Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej, ITA i Cosmetica Italia jesteśmy na czele, aby przyczynić się do odrodzenia branży kosmetycznej Made in Italy ”.

„Pomoc naszemu krajowi w odbudowie oznacza interpretację ewolucji trendów konsumpcji po COVID. Prawdopodobnie staniemy w obliczu „nowej normalnej” fazy, wraz z rosnącą transformacją cyfrową – mówi Carlo Ferro, prezes ITA – włoskiej agencji handlu. – Jako ITA , zależy nam na wzmocnieniu naszej działalności i wspieraniu krajowych targów, koncentrując się na kluczowych rynkach międzynarodowych. Wśród środków nadzwyczajnych mogę wymienić bezpłatne usługi eksportowe dla firm zatrudniających do 100 pracowników, odszkodowania dla firm nieuczestniczących w targach na całym świecie, finansowanie udziału we włoskich misjach w wydarzeniach zagranicą przez następne 18 miesięcy. Ponadto staramy się tworzyć wirtualne wystawy, które wspierają prawdziwe wydarzenia, które mogą trwać 365 dni w roku. Tymczasem kontynuujemy współpracę z Cosmoprof i Cosmetica Italia, poprzez szereg inicjatyw angażujących nasze biura, takich jak badanie międzynarodowych cyfrowych kampanii marketingowych promujących WeCosmoprof. Naszym celem jest ułatwienie odbudowy Made in Italy: każdy na świecie kocha Włochy, aspiruje do swojego stylu i docenia urocze połączenie historii, kultury i terytorium geograficznego”.

„Ewolucja COVID-19 nie tylko we Włoszech, ale na całym świecie, będzie miała decydujące znaczenie dla oceny skutków ekonomicznych tej nadzwyczajnej sytuacji i na pewno będzie miała wpływ na wszystkie sektory przemysłu, w tym kosmetyczny. To, z czym mamy do czynienia – mówi Renato Ancorotti, Prezes Cosmetica Italia – to wyzwanie, ale także okazja, aby pokazać, jak silni i odważni jesteśmy. WeCosmoprof jest naszą odpowiedzią na tę okoliczność. Grupa Bologna Fiere, instytucje i stowarzyszenia handlowe są jeszcze bardziej zjednoczone, w sensie odpowiedzialności, aby zapewnić firmom konkretne zasoby i narzędzia do rozwoju ich działalności”.

WeCosmoprof będzie promowany na kluczowych rynkach w Europie, Azji i obu Amerykach poprzez specjalne kampanie w kanałach komunikacji Cosmoprof, a także ekskluzywne treści tworzone przez partnerów medialnych i agencje trendów. Ponadto seminaria internetowe zostaną zaplanowane w Angoli, Brazylii, Chile, Francji, Indiach, Wielkiej Brytanii, Korei, Maroku, Rosji, Turcji i Stanach Zjednoczonych, przy wsparciu Ministerstwa Spraw Zagranicznych i Współpracy Międzynarodowej oraz ITA, jako reakcja na kryzys COVID-19.

Więcej informacji na www.cosmoprof.com