WYWIAD: Renata Grieger, La Biosthetique

1223
renata-grieger
Renata Grieger

Marka La Biosthetique powstała ponad 60 lat temu, a od 10 lat dzięki Cosmetics Group obecna jest na polskim rynku.

Wywiad z Renatą Grieger, Właścicielką Cosmetics Group, generalnego dystrybutora marki La Biosthetique w Polsce ukazał się w jubileuszowym wydaniu ESTETICA Polska 1/2016.

Jak powstała marka La Biosthetique?
Marka La Biosthetique powstała ponad 60 lat temu, kiedy to biochemik Marcel Contier odkrył fizjologiczną współzależność pomiędzy włosami i skórą. Na tej podstawie rozwinięto sensacyjną i innowacyjną koncepcję Total Beauty. Contier stworzył preparaty z wielu niezwykle skutecznych i naturalnych składników. Swoją wizję, tj. połączenie bios oraz aesthetics, wcielił w życie dając początek marce La Biosthetique. Marcel Contier znalazł pokrewną duszę w osobie Siegfrieda Weisera – dzisiejszego właściciela firmy, który wraz ze swoimi synami na bazie dotychczasowych osiągnięć, badań i doświadczeń nadal wprowadza na rynek innowacyjne produkty. La Biosthetique Paris współpracuje w tej chwili z 8 tys. salonów na całym świecie.

Jak wygląda historia marki w Polsce?
Jesteśmy dystrybutorem La Biosthetique w Polsce już od ponad 10 lat, a jako firma rodzinna idealnie wpasowaliśmy się w filozofię działania marki. Silny fundament jakim są rodzinne wartości przekazywane są tutaj z pokolenia na pokolenie. Rok 2014 był dla mnie szczególnie ważny ze względu na dołączenie do zespołu La Biosthetique Polska dwóch wyjątkowych osób – Rafaela Grieger jako dyr. ds. handlowych oraz Rominy Grieger na stanowisku dyr. ds. szkoleń. Oboje mają wieloletnie doświadczenie w branży beauty zdobyte w dużych międzynarodowych koncernach. Po raz kolejny udowadniamy, że liczy się dla nas doświadczenie, tradycja i bardzo osobisty stosunek do prowadzonej działalności. To również sygnał dla naszych klientów, że nastawieni jesteśmy na długookresowe funkcjonowanie co czyni naszą firmę idealnym partnerem w bardzo zmiennej branży beauty.

Co oznacza koncepcja całościowego piękna Total BEAUTY? Jaka jest filozofia marki?
La Biosthetique to jedna z nielicznych firm na świecie harmonijnie łącząca preparaty fryzjerskie z ofertą kosmetyków kolorowych oraz preparatów do pielęgnacji skóry głowy, twarzy i ciała. To bardzo unikatowa oferta dająca profesjonalistom pełny zakres możliwości w oferowaniu klientom niepowtarzalnego serwisu usług. Bo La Biosthetique to nie tylko produkty, ale wyjątkowa filozofia, w której pielęgnujemy gościa naszych salonów od przysłowiowych „stóp do głów”. Przykładowo, jednym z elementów naszej wyjątkowej obsługi w salonie fryzjerskim jest szybkie poprawienie makijażu (tzw. touch-over) po wykonanej usłudze. To kolejny krok, dzięki któremu klient z naszych salonów wychodzi zadowolony i zadbany w 100%. Dzięki unikalnemu podejściu gwarantujemy poziom satysfakcji, na który w innych salonach klienci nie mogą liczyć. Naszym nadrzędnym celem jest rozpieszczanie klienta dzięki zadbaniu o jego ciało i duszę.

Jaką gamę produktów oferuje marka? Czym charakteryzują się produkty La Biosthetique?
Asortyment obejmuje zarówno pielęgnacyjne farby do trwałej i półtrwałej koloryzacji, unikalne w branży usystematyzowane linie pielęgnacyjne likwidujące problemy skóry głowy i włosów, produkty do stylizacji oraz kosmetyki do makijażu. Nasze produkty to połączenie życia i estetycznego piękna z najnowszymi badaniami oraz naturalnymi składnikami. Umożliwiają one wykonanie zabiegów dostosowanych indywidualnie do każdego rodzaju skóry i włosów. Wszystkie produkty La Biosthetique są produkowane w Pforzheim w Niemczech. Każda butelka, każda tuba, każda kropla – ich jakość, jest doskonałością. Taki jest cel naszych badań. Taka jest metoda naszej produkcji. Ze skupieniem na każdym, indywidualnym produkcie, przy jednoczesnym poszanowaniu ekologii. W konsekwencji La Biosthétique reprezentuje najnowsze osiągnięcia w dermatologii i biochemii, intensywnie testowane w laboratoriach jak i w praktyce – naturalne, skuteczne, piękne. Dodatkowo nasze produkty wyróżnia niepowtarzalny, ekskluzywny design opakowań oraz zmysłowe nuty zapachowe.

Do jakich salonów kierujecie swoja ofertę?
Naszą ofertę kierujemy do salonów, które chcą zaoferować klientom unikalną na rynku jakość oraz kulturę obsługi. W salonach La Biosthetique klient otrzymuje standard usług na najwyższym, światowym poziomie. Dzięki indywidualnej konsultacji, wyjątkowym rytuałom oraz zabiegom ukierunkowanym na rozwiązanie problemu – wywiązuje się długotrwała, bliska relacja bazująca na zaufaniu. Zależy nam na współpracy z salonami, które wiedzą, że liczy się jakość i wyjątkowość. Szukamy miejsc, w których liczy się coś więcej niż standardowa lista usług. W La Biosthetique bardzo dbamy, aby produkty dostępne były tylko i wyłącznie w autoryzowanych salonach. Nigdzie na świecie nie jest możliwe zakupienie naszych produktów w hurtowniach fryzjerskich czy sklepach internetowych.

Na co stawiacie akcent we współpracy z salonem?
Filarem wspierającym unikalną koncepcję sukcesu koncepcji La Biosthétique Paris jest wieloletnie zaufanie pomiędzy właścicielami firmy a ich klientami, z których wielu pozostaje wiernym marce od pokoleń. To dlatego, że w przeciwieństwie do większości firm w branży, La Biosthétique Paris współpracuje wyłącznie z właścicielami salonów, a nie z hurtowniami czy sklepami. Najważniejsze jest dla nas długotrwałe partnerstwo, zaufanie oraz stała edukacja. Wsłuchujemy się w oczekiwania naszych klientów i zgodnie z ich sugestiami, oczekiwaniami ciągle udoskonalamy swój asortyment. Oferujemy naszym salonom wsparcie szkoleniowe i marketingowe na każdym etapie współpracy m.in. specjalne szkolenia Total Beauty Concept. Dodatkowo najlepsi styliści marki mają możliwość zaprezentowania swoich talentów i kreatywności w międzynarodowym konkursie Beauty Stylist w Paryżu jak również podczas imprez i wydarzeń modowych, np. pokazu Gosi Baczyńskiej podczas Fashion Week w Paryżu czy pokazów Hush w Warszawie gdzie nasz ARTISTIC TEAM jest odpowiedzialny za wykonanie fryzur. Możliwość udziału naszych klientów w tego typu prestiżowych wydarzeniach światowego kalibru wzbogaca ich doświadczenie i z pewnością jest źródłem natchnienia i inspiracji.

Na czym polega unikalny w branży system szkoleniowy?
Fryzjerzy w salonach La Biosthetique dzięki wizji marki, że edukacja i wiedza pomaga osiągnąć ludziom życiowy sukces mają możliwość zostania ekspertami w dziedzinie pielęgnacji włosów, skóry głowy, stylizacji. Salony La Biosthétique otrzymują wzorowe wsparcie w postaci warsztatów i szkoleń, a nawet wskazówek co do indywidualnego projektu wnętrza. Spotkania, wspólne wyjazdy, wymiana informacji, jak również promocja młodych osób, długotrwale zabezpieczają i zwiększają konkurencyjność firmy. Marka w największych, światowych stolicach mody kreuje najnowsze kolekcje trendów. Lansowane przez kreatorów fryzury są włączane do programu szkoleniowego.

Jakie plany na przyszłość?
Naszym celem jest rozszerzenie sieci salonów, które skupiają się na indywidualnym podejściu do klienta. Salonów w których specjalista Biosthetyk zadba o indywidualną i osobistą konsultację oraz rozpieści klienta dzięki unikalnym w branży rytuałom jak również ekskluzywnym, odpowiednim dla skóry i włosów produktom.

www.labiosthetique.pl