Angelo Seminara

213
Angelo Seminara
Angelo Seminara

Angelo Seminara – Dyrektor Artystyczny Davines. Jest jednym z najbardziej charyzmatycznych i oryginalnych stylistów fryzur naszych czasów. Czterokrotny laureat brytyjskiej nagrody fryzjerskiej BHA (2007, 2010, 2012 i 2016) oraz trzykrotny laureat
nagrody AIPP Grand Trophy (2012, 2016 i 2017), jego praca ma ogromny wpływ i jest chętnie śledzona przez stylistów na całym świecie.
Po raz pierwszy wystąpi na scenie w Polsce 31 marca 2019, w hotelu Warszawianka w Serocku / k Warszawy. Pokaz stylisty będzie miał miejsce podczas eventu Davines Vibe Show z okazji 10-lecia Davines w Polsce.

Skąd czerpiesz inspiracje do swoich kolekcji?

Tak wiele aspektów życia inspiruje moje myślenie, ale zapierające dech w piersiach piękno twórczości Matki Natury jest prawdopodobnie moim największym źródłem inspiracji. Pomyśl o zachodzie słońca lub wschodzie słońca, o tym jak kolory przesuwają się, wirują i łączą się ze sobą, tworząc całość; niezgłębiona głębia błękitnych, zielonych i turkusowych kolorów Morza Śródziemnego; energia zderzających się odcieni w upierzeniu egzotycznych ptaków. Niekończące się liczne wzory i kształty kwiatów i liści, pstrokate światło przesączające się przez las. Niesamowita architektura pozwala mi myśleć: tyle ciężarów i kształtów, aby stworzyć równowagę, różne tkaniny i materiały łączą się, tworząc formę i teksturę.

Jak myślisz, co jest obrazem współczesnej kobiety?

Dzisiejsza kobieta w każdym wieku jest o wiele bardziej doświadczona w kwestii osobistego wyglądu. Internet, media społecznościowe – zwłaszcza Instagram – dają tak wiele inspiracji, otwierają drogę do tak wielu pomysłów i wyborów. Kobiety wiedzą o wiele więcej na temat włosów, mody i makijażu. Dzisiejsza kobieta ma większe zrozumienie dostępnych możliwości, jakie może mieć, aby wypełnić potencjał tego, jak chce wyglądać. Kobiety wiedzą, co robią i czego nie lubią i myślą, że wiedzą dokładnie, co im pasuje. Ale czasami ludzie mogą mieć zniekształcony obraz siebie i tego, co dla nich najlepsze. Jako fryzjer, uważam, że naszym obowiązkiem jest współpraca z naszymi klientami, słuchanie tego, co mówią, ale też czytanie między wierszami, aby naprawdę zrozumieć, co chcą wyrazić.

Jest to obszar, w którym linia Your Hair Assistant, stworzona we współpracy z Davines, może wspomóc osobisty wygląd klienta. Oferując najwyższą wydajność w każdej fazie tworzenia wyglądu – od przygotowania, poprzez stylizację i wykończenie – wybór spośród ośmiu produktów z oferty zapewni idealny wygląd. Zainspiruj się naturalnym pięknem kobiet, a następnie dopracuj je, projektując szytą na miarę stylizację. Może to być piękna fryzura, która naprawdę pasuje do jej kształtu twarzy i stylu życia, lub zastosowanie przedłużania włosów, aby poprawić to, co natura im dała z dodatkową długością lub objętością. Lub może być niesamowity kolor, używając albo mojej techniki Flamboyage albo używając mojego nowego narzędzia Imprinter. Technika imprintingu, którą zaprojektowałem wraz z Davines, zapewnia całkowicie nową koncepcję barwienia włosów. Narzędzie Imprinter tworzy wzory graficzne na włosach klientów, oferując właścicielom salonów i kolorystom możliwość spersonalizowania wyglądu swoich klientów. Technika Imprinting oferuje kolorystom nieograniczone możliwości efektów kolorystycznych. Na przykład, częściowe zastosowanie na wybranych częściach włosów jest idealne dla klientów, którzy chcą wybrać projekty graficzne, lub kompletna aplikacja na całej głowie będzie odpowiadać bardziej odważnym klientom, którzy chcą uzyskać natychmiastowy efekt.

W jakim kierunku ewoluuje twój styl?

W dzisiejszych czasach jesteśmy coraz bardziej świadomi globalnego ocieplenia i innych negatywnych wydarzeń na świecie. Jako przeciwwaga, ludzie stają się coraz bardziej świadomi i bardziej otwarci na sztukę i piękno, takie jak rzeźba i malarstwo. Pracowałem równolegle z muzeami, pomagając przy instalacjach, na przykład Judith Clark w Homo Faber w Wenecji.

Jakie trendy zauważasz we fryzjerstwie profesjonalnym? Co lubisz i czego nie lubisz?

Tendencje przychodzą i odchodzą, a Ty pracujesz z klientami, a ich pięknem jest to, że ciągle się zmieniają! Bez względu na to, co robimy, są ciągłe zmiany i zawsze szansa na poprawę. Cały czas eksperymentujemy i bawimy się, pobudzając kreatywność. Moja praca polega na kreatywnym myśleniu łączącym się z techniczną realizacją, wymyślanie pomysłów, które inspirują innych profesjonalistów do podążania w moje ślady i sprawia, że jest popularna na rynku. Moja grafika w 3D jest dobrym przykładem, ponieważ wiele osób podąża w tym kierunku.

Jak zaskoczysz nas swoją następną kolekcją? Podziel się odrobiną sekretu …

Po prostu przygotuj się na kolor, jakiego jeszcze nie widziałeś! Poprzez masę badań i skupienia się, ponownie zastanawiam się nad zastosowaniem kolorów i „odpornością na zużycie” kolorów, mając na celu opracowanie i stworzenie nowego sposobu dostarczania kolorów w celu wspierania usług kolorystycznych w salonach na całym świecie.